2026-05-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Bodde snubben i en flervåningsvilla eller? Hör man folk vråla, gapa och skrika plus tumult med diverse "JAG SKA DRÄPA DIG" hos grannen så ringer man snuten och bankar på grannens dörr medan man ropar högt "Vad fan är det som händer där inne?! Polisen är på väg!" för att försöka avbryta våldet. Att det förekommit upprepade gånger tyder på motsatsen.

Kanske folk som bor i sämre områden är luttrade till sådana saker och skiter i vilket?

Haha naiv much? De flesta människor bryr sig inte ett skit, alternativt rädda/för ego/vill inte lägga sig i. Finns massor av händelser där människor blir utsatta på olika sätt mitt på ljusa dagen, ute i samhället bland andra människor och folk gör inte ett skit, annat än går vidare, drar, glor eller filmar.
Citera
2026-05-12, 12:01
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Haha naiv much? De flesta människor bryr sig inte ett skit, alternativt rädda/för ego/vill inte lägga sig i. Finns massor av händelser där människor blir utsatta på olika sätt mitt på ljusa dagen, ute i samhället bland andra människor och folk gör inte ett skit, annat än går vidare, drar, glor eller filmar.

Det är en sak att utsätta sig själv för onödig fara, det håller t.o.m polisen med om när dom gick ut med att civilkuraget är patetiskt lågt idag. Det var i hänvisning till en situation där någon blev sönderslagen på golvet på en hak/restaurang på dagen med folk omkring, en snubbe åt glass 3m från situationen och bara stirrade som du säger. Alla andra verkade tyst observera det. Dock bör man uppmärksamma brott som pågår genom att vara högljudd och få till en uppståndelse där det blir jobbigt för förövaren att fortsätta, även om ingen bokstavligt talat börjar brottas med snubben. Börjar folk svamla att man sitter knäpptyst för man är livrädd att ens säga något så vet jag inte vad det är för fel på folk.
Citera
2026-05-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Han blev ju sur en annan gång oxå. Var hen oxå transa?

Vet inte. Men afghaner kanske blir arga när folk de våldtagit blir ledsna och gråter?
Citera
2026-05-12, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
När de bjuder på te och märker att kvinnan försöker slingra sig och på ett fint sätt tacka nej då tar de fram rasistkortet och låtsas vara kränkta med tårar i ögonen säger att kvinnan har hemska fördomar när han har ärliga avsikter.

Bara för att han är arab är han inte människa?

Kvinnan får skamkänslor och vill då visa att hon är minsann ingen rasist och går med på tebjudning i hans lägenhet.
Ja, det där känner man ju igen. Kan det tänkas vara så i detta fall? Nja, tror mer på att det handlade om ett knarkköp som gick fel men vad vet jag.

Lär kvinnor/flickor hur de ska svara om en påträngande jävel vill "bjuda på te". Ett av de bästa är:
- Jag har inte tid.
Citera
2026-05-12, 13:52
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Haha, svenska kvinnor och deras dejting, LOL

lol.. faktiskt.. detta är hennes fel. Hon borde omyndighets-förklaras. Om jag ser ett gäng skinheads eller tattare svinga med knivar så kan jag faktiskt välja att korsa gatan. fuck.. tror fan alla kvinnor är så här blåsta dock..
Citera
2026-05-12, 14:11
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Med hur det ser ut i dagens Sverige så borde folk vara mer försiktig. Det är nåt som inte stämmer med historien. Vem i helvete lockas av te i synnerhet när man står å väntar på sitt tåg 😳
Detta är ett av få olycksfall i arbetet.
Det lär finnas ett gäng lyckligt lägrade kvinnor därute också. De som fattade att te var ett kodord.
Citera
2026-05-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det är en sak att utsätta sig själv för onödig fara, det håller t.o.m polisen med om när dom gick ut med att civilkuraget är patetiskt lågt idag. Det var i hänvisning till en situation där någon blev sönderslagen på golvet på en hak/restaurang på dagen med folk omkring, en snubbe åt glass 3m från situationen och bara stirrade som du säger. Alla andra verkade tyst observera det. Dock bör man uppmärksamma brott som pågår genom att vara högljudd och få till en uppståndelse där det blir jobbigt för förövaren att fortsätta, även om ingen bokstavligt talat börjar brottas med snubben. Börjar folk svamla att man sitter knäpptyst för man är livrädd att ens säga något så vet jag inte vad det är för fel på folk.

1. Nu ändrade du frågeställningen. Det du undrade över i föregående inlägg var varför ingen reagerat på eventuella skrik - detta besvarade jag : Många bryr sig inte.

2. Men för att besvara dina argument ovan: Har man inte gått i alla andra människors skor så kanske man inte ska vara så snabb att döma. Du utgår från att alla människor fungerar precis som du själv, det gör de inte - folk fungerar olika, pga miljö/uppväxt och genetisk sammansättning. Inte så svårt att förstå.
Freeze-läge är en biologisk överlevnadsmekanism och bara för att det inte är DITT standardsätt att reagera på fara så betyder det inte att det är fel på andra, kanske snarare dags att granska dig själv i spegeln.
Citera
2026-05-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Men herregud..
Personen i fråga är en trans, dvs psykiskt störd!
Således är det inte ett jävla dugg konstigt att hen följer med en uppenbart farlig person hem..

Intressant. Var fick du tag i denna information?
Citera
2026-05-12, 16:22
Medlem
Jag och dom flesta andra tjejer/kvinnor hade aldrig följt med honom hem. Men OM man nu hade gjort det så ska man kunna göra det utan att bli våldtagen.
Sverige är inte det land det var för ett antal år sen.
Det är skrämmande.
Varje våldsbrott/sexualbrott mm borde automatiskt leda till utvisning. Ett sånt brott kan ALDRIG förlåtas. Har du fått möjligheten att bo i vårt land ska det finnas nån klausul där det står att du åker ut om du begår brott.
Citera
2026-05-12, 16:36
Medlem
attack-titans avatar
Förlåt om jag är okänslig, men jag tycker bara att det låter väldigt casual att säga "Bjöd på te och våldtog".
Citera
2026-05-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Intressant. Var fick du tag i denna information?
.står lite längre upp i tråden.

https://riks.se/nyheter/utvisas-efter-valdtakt-offret-sovdes-ner-med-livshotande-skador
Citera
2026-05-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vettmaskinen
Men om du läser artikeln så sägs det att han även tidigare har bjudit på te hemma till en kvinna och blivit våldsam.
Han bjuder på te sena kvällar/nätter vid centralen och hållplatser.
Naiva, korkade svenska brudar är stolta antirasister: de hoppar självmant ut från höga höjder.
Låter ju som unikt korkade offer.
Kan det röra sig om mentalt handikappade kvinnor eller är det vanliga svensons han lockat hem på te?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in