2026-05-11, 18:19
Medlem
JustTrollings avatar
Första tre borde bli häktade snart.

BO satt på någon restaurang. GM har beväpnat sig, letat upp BO, jagat efter honom när han försöker fly, och huggit ihjäl honom. Personerna har dessutom varit i konflikt under en längre tid. Tror man det går som dråp så vet jag inte vad jag ska säga...
Citera
2026-05-11, 18:19
Medlem
Troligtvis kan en artär ha blivit träffad då har du inte många sekunder.
Citat:
Ursprungligen postat av Jokarensjoker-72
Jag tror genuint han blev goat eller så, hur hinner man inte ta han till akuten
Citera
2026-05-11, 18:20
Medlem
Ni som säger att BO är från Montenegro eller bosnier är ni helt OK i huvudet? Han är kosovoalban och GM är också kosovoalban. Enligt rykten så var en svensk också med GM när det skedde.
Citera
2026-05-11, 18:21
Medlem
Ej möjligt om han är nu född här.
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Bör bli utvisning av GM också - det är för att rädda honom undan hämdbegäret dessa tattare har.
Citera
2026-05-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Första tre borde bli häktade snart.

BO satt på någon restaurang. GM har beväpnat sig, letat upp BO, jagat efter honom när han försöker fly, och huggit ihjäl honom. Personerna har dessutom varit i konflikt under en längre tid. Tror man det går som dråp så vet jag inte vad jag ska säga...
Det är ett klart mord - GM ska behandlas som ett nyfött barn utan föräldrar ... så tvingas han söka svenskt medborgarskap från hemlandet hans mormor och morfar kommer ifrån den dagen han sätts på fri fot igen..

Senast redigerad av Snylt-off 2026-05-11 kl. 18:32.
Citera
2026-05-11, 18:24
Medlem
aa troligtvis, såg en video där han blödde kraftigt måste nog vara det. Har någon nån aning om vilket gäng eller så det är? Elle är det en vanlig konflikt? söker tips
Citat:
Ursprungligen postat av okh
Troligtvis kan en artär ha blivit träffad då har du inte många sekunder.
Citera
2026-05-11, 18:34
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverige1121
Ni som säger att BO är från Montenegro eller bosnier är ni helt OK i huvudet? Han är kosovoalban och GM är också kosovoalban. Enligt rykten så var en svensk också med GM när det skedde.

Bosnier är dem verkligen inte, de säger ju deras namn och efternamn sig självt!
Citera
2026-05-11, 18:38
Medlem
Jag är positivt glad idag - det är tre personer som förbrukat sitt svenska medborgarskap.
Tre st ... i samma smäll.

Ska bli intressant att läsa vidare vad svenskt rättsväsende har för utlåtande annars.
Tycka synd om eller annat tjafs , är inte svenskt beteende.
Citera
2026-05-11, 18:48
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Jag är positivt glad idag - det är tre personer som förbrukat sitt svenska medborgarskap.
Tre st ... i samma smäll.

Ska bli intressant att läsa vidare vad svenskt rättsväsende har för utlåtande annars.
Tycka synd om eller annat tjafs , är inte svenskt beteende.

5 inte 3, samt att en av dem är svensk enligt rykten!

''Fem män har gripits för inblandning i lördagens misstänkta knivmord på en 20-årig man på Östra Storgatan i Kristianstad.

Fyra av männen misstänks för mord och den femte mannen misstänks för skyddande av brottsling.

– Ett stort antal poliser jobbar med ärendet, säger åklagare Pernilla Tallinger, som är förundersökningsledare.''
Citera
2026-05-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eniimsaJ
hoppa inte på mig nu, men gm är en snäll kille, ligger nog mycket bakom detta och uppenbart på videon är detta inget planerat utan verkar i stundens hetta ha urartat fullständigt.
tragiskt öde för bo och anhöriga och tragiskt öde för gm som förstört livet för sig själv och alla andra inblandade.

Han har säkert jätte många bra sidor och allmänt en bra person. Detta gör honom dock till en sämre person i majoriteten av människors ögon.

Snälla kärleksfulla människor kan begå handlingar som de egentligen aldrig hade föreställt sig.

Här dock backar BO från situationen och han jagar ikapp honom och hugger honom.

Sen om det är för det är mycket känslor i situationen, spelar egentligen ingen roll. Jag förstår att det kan spåra i situationen utan att man behöver vara empatilös i övrigt (vet många exempel)

Hade BO gått emot honom med kniv, hade nog alla förstått varför han högg honom. Varenda människa med en kniv i hand, hade nog huggit då. Här blir det tydligt att det inte handlar om något försvar alls, för han hade övertaget i situationen genom att bo sprang därifrån.

Oavsett om BO hade uttalat någon form av hot innan händelsen, så kommer det leda till en mord dom.

Sen ett par skyddande av brottsling domar och eventuellt någon medhjälp till mord.

Synd om alla drabbade i detta, flera familjer förstörda nu för troligtvis en skitsak.

Därav är det bra att lära sig släppa stoltheten i tjafs och bråk, innan sådant här sker. Har gett detta tipset till många som har beefs, då jag av personlig erfarenhet vet hur skit kan eskalera för egentligen betydelselös dynga. Om man har för mycket av det och inte kan svälja det och gå vidare.

Värt det? I think not!

Det förstör för många liv.
Citera
2026-05-11, 19:15
Medlem
RBOs avatar
Någon som sitter på de längre klippen med bättre kvalitet? Ifal när han ramlar vid porten och är helt blek
Citera
2026-05-11, 19:16
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eniimsaJ
hoppa inte på mig nu, men gm är en snäll kille, ligger nog mycket bakom detta och uppenbart på videon är detta inget planerat utan verkar i stundens hetta ha urartat fullständigt.
tragiskt öde för bo och anhöriga och tragiskt öde för gm som förstört livet för sig själv och alla andra inblandade.

Vadå inget planerat. Han hade en fällkniv på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in