Citat:
Ursprungligen postat av
eniimsaJ
hoppa inte på mig nu, men gm är en snäll kille, ligger nog mycket bakom detta och uppenbart på videon är detta inget planerat utan verkar i stundens hetta ha urartat fullständigt.
tragiskt öde för bo och anhöriga och tragiskt öde för gm som förstört livet för sig själv och alla andra inblandade.
Jag hoppar inte på dig nu. Jag förstår nämligen precis vad du menar för de flesta är generellt bra människor men något går dessvärre snett som ger situationer man inte vill vara i.
Det som talar emot "stundens hetta" är att han var beväpnad. Kan alltså vara överlagt mord om det inte var slumpen som avgjorde att de möttes. Även om slumpen var inblandad så blir det vissa problem. Han jagade offret som ett rovdjur jagar sitt byte en avsevärd sträcka och när han precis hamnade inom räckhåll stötte han kniven klart medvetet i offrets buk. Rätten kommer sannolikt se detta som att det fanns tid till besinning och att det fanns ett likgiltighetsuppsåt när kniven träffar kroppen. Han siktar på störst träffyta vilket betyder att han inte bryr sig om utgången. Vem som helst förstår att det kan leda till dödlig utgång. Hade han synbart siktat på arm eller ben kunde man kanske resonerat annorlunda. Nu är jag ingen jurist på något sätt men hade jag varit nämndeman i rätten är det precis så jag skulle resonerat.
Snäll eller inte så bör han sitta minst 18 år.