2026-05-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://files.catbox.moe/oc42s1.pdf

Stämningsansökan

På vilket sätt är David Baas inblandad i detta och det som vittne? Intressant minst sagt...

Vittnesförhör med David Baas. Han ska höras om sina iakttagelser, till
styrkande av brotten. David Baas kan höras per telefon.
Citera
2026-05-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
På vilket sätt är David Baas inblandad i detta och det som vittne? Intressant minst sagt...

Det har väl med den olovliga körningen att göra. Expressen filmade väl Katja vid ratten.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/bilderna-slar-hal-pa-katja-nybergs-falska-forklaring-till-bilkorningen/
Citera
2026-05-11, 16:54
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Baas filmade henne när hon återföll i brott genom att göra sig skyldig till grov olovlig körning.

Så han ska säga att hon kört bil.
Citera
2026-05-11, 17:01
Medlem
Imnshos avatar
"Jag delar inte åklagarens bedömning."

Katjas citat kan bli en klassiker, precis som "Internet är en fluga" och "Kuken ska ha sitt".
Citera
2026-05-11, 17:02
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOPG93
Hur menar du? Missförstå mig inte, hon hade en påsk kokain med sig och samma dag visade urin eller blodprov narkotika intag. Så hon kommer inte undan. Men synd om folk som faktiskt blivit drogade några gånger med att ta en fel drink som innehåller mdma / ecstasy. Inte fan då ska hårprov få dig och tappa körkortet eller bli dömd när du omedvetet blivit drogad?
Hår prov i sig räcker ju inte...det används för att styrka bruk upprepat under en längre period.
Ifall någon påstår att det är en engångsföreteelse..hårprov visar att det inte är engångsföreteelse
Citera
2026-05-11, 17:04
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
"Jag delar inte åklagarens bedömning."

Katjas citat kan bli en klassiker, precis som "Internet är en fluga" och "Kuken ska ha sitt".

Det är knappast en ”bedömning” att hon bevisligen kört runt påtänd med en påse kokain i väskan.

Om det nu är så att Katja själv har initierat hårprovtagningen så är det helt obegripligt. Även om analysen hade visat negativt så hade det inte försvagat misstankarna mot Katja i övriga delar!
Citera
2026-05-11, 17:05
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://files.catbox.moe/oc42s1.pdf

Stämningsansökan
Hahaha 48% kokain också, hon har ju fått gå till någon skitig gränd och handlat fulkola! 🤣

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Men, vi får väl se om användaren som med bestämdhet hävdade att det både användes och fanns i läkemedelsförråd, har att säga om saken. :-)
Haha jag tror t.om han påstod att det användes rutinmässigt dessutom! 🤣
Citera
2026-05-11, 17:07
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Fast många blir ju ofrivilliga drogade? Hänt oss alla säkert någon gång. Folk lägger i droger i drinkarna hela tiden. Sen är det kanske inte så att man lägger i Kokain i drinkar men MDMA / Ecstasy är ju vanligt i drinkar väl.

Fråga någon du känner om du kan få smaka lite på MDMA så kommer du förstå varför det inte funkar så bra att smyga ner i drinkar.
Citera
2026-05-11, 17:08
Medlem
avulsions avatar
Det minsta man nu som skattebetalare och röstberättigad svensk medborgare (dvs politikernas arbetsgivare) nu kan kräva är att samtliga riksdagsledamöter regelbundet ska drogtestas och att resultaten ska vara offentliga. Sak samma ska naturligtvis gälla alla poliser samt alla domare och advokater.

Det kommer ju aldrig att hända, för de som sitter vid ymnighetshornet vill ju inte binda ris åt egen rygg.

Själv har jag inget förtroende alls för den som äter gåslever i maktens korridorer - där flödar kameraderiet!
Citera
2026-05-11, 17:09
Medlem
Äntligen blir hon åtalad, varför tog det så lång tid? Vanliga människor blir dömda direkt.
Citera
2026-05-11, 17:09
Medlem
Hur menar du? Jag själv tog en fel drink på bordet vi hade på en nattklubb så innehöll den ecstasy / mdma fick jag reda på sen. Fick svullen övre läpp och mådde piss dagen efter
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Fråga någon du känner om du kan få smaka lite på MDMA så kommer du förstå varför det inte funkar så bra att smyga ner i drinkar.
Citera
2026-05-11, 17:10
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Hur menar du? Missförstå mig inte, hon hade en påsk kokain med sig och samma dag visade urin eller blodprov narkotika intag. Så hon kommer inte undan. Men synd om folk som faktiskt blivit drogade några gånger med att ta en fel drink som innehåller mdma / ecstasy. Inte fan då ska hårprov få dig och tappa körkortet eller bli dömd när du omedvetet blivit drogad?

Det krävs droger i blodprov för att bli fälld för rattfylleri. Däremot kan man bli tvungen att lämna prover till transportstyrelsen för att påvisa nykterhet om tex urinprov visar droger.

Sedan det där med "ofrivilligt" drogad etc. Ungefär 90% av alla som blir påkomna försöker sig på någon sådan vals. Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som lyckats få igenom det, snarare tvärtom. Det är många som blir dömda för narkotikabrott trots att de med största sannolikhet fått i det på ett icke uppsåtligen sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in