Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Att hon hellre har sin studentmottagning i H:s hus med trädgård kan jag ändå förstå, så att hon varken är hos E eller L ser åtminstone inte jag som konstigt. Däremot noterades det i H:s kommentarsfält att L aldrig nämndes som gäst, vilket definitivt indikerar att något är fel. Har dom setts alls sedan förra året, vad man har fått se? Var L med och firade hennes artonårsdag? Jag vill minnas att hon inte var det.
Det är ju ett statement från Lindas sida att flytta till en liten tvåa, tio mil bort, där det med nöd och näppe finns plats för de minsta barnen, om de är villiga att dela säng. Hon har dessutom övergett huset i Strömsund, så det finns ingen fysisk plats för den äldsta dottern någonstans i Lindas liv. Jag tror att hon bestämde, när dottern och sonen valde att lämna Fritzl-källaren för att bo hos Erik, att de "valt sida" och att de numera tillhör fienden. Vill dottern ha ett umgänge så måste hon aktivt söka upp Linda men med tanke på att hon har två någorlunda fungerande föräldrar på hemmaplan, så blir det naturligtvis så att mor och dotter glider isär.
Jag tror att Linda kommer att sluta som en extremt bitter och ensam kvinna. Hon har skapat en stor familj men så fort någon inte dansar efter hennes pipa blir de förvisade, en efter en. Barnen kommer naturligtvis inte att söka hennes sällskap i framtiden, när de själva har familjer och det dessutom finns värme och gemenskap i det som Erik och Hampus skapat i sina respektive nya liv. I Lindas liv finns bara Linda och de som är villiga att vara henne till lags i alla lägen.