2026-05-11, 14:54
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det var väl ungefär det jag skrev.
De sätter ihop paren för att det ska bli bra underhållning, inte för att äktenskapen ska hålla.
Saken är nog också att man har ganska få sökande och då blir man matchad lite på måfå.
Är man i 30 årsåldern o inte vill ha sex ska man kanske inte matchas med någon…
Citera
2026-05-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Ja, det är klart att de får, men själva koncepten för programmen är ju just giftermål, och där tror jag att produktionen går in rätt hårt för ett rent: "Ja eller nej" kring själva äktenskapsfrågan, eller hur man ska säga.

Sedan är ju deltagarna naturligtvis inte livegna, men jag tror att många deltagare upplever en stor press kring själva beslutet, och därav tror jag att fler par hade blivit lyckliga tillsammans just för att ha ett större "fönster" att få mer tid ihop.

Jag förklarar kanske dåligt, men jag hoppas att du förstår hur jag menar 😊

nej jag förstår precis vad du menar och så gjorde ju Adam och Elsa också först tackade ja sen hände nåt två veckor senare.

Jag upplever att många bara går och väntar på den dagen så de kan få säga nej, många vill nog avbryta innan men om alla hade gjort det så hade det inte ens blivit nio program, men för de som är osäkra tycker jag nog att de kan ta sig några veckor till tillsammans.
Citera
2026-05-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Saken är nog också att man har ganska få sökande och då blir man matchad lite på måfå.

Det är alltid runt 2000 sökande säger de och det är inte så lite om det ska bli 4 par
Citera
2026-05-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Varför inte om man kan vara homo/bi/pan sexuell så kan väl några få vara asexeulla, men då ska man inte matchas med en dyngkåt partner.
Citera
2026-05-11, 16:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Saker som blir extra tydliga i detta avsnitt:

För helvete Sebastian!
Jag tar tillbaka allt jag sagt om att "hänga ut", med Sebastian behöver man SKRIKA ut allt för att han ska fatta var gränsen går.
Han har ju typ ärrat Amanda med sitt beteende. Bra att de avslutade.

Sofie är lesbisk och förtjänade att matchas med en lesbisk kvinna.
Att det visade sig att Emilia inte hade någon som helst erfarenhet av att vara med kvinnor och inte helt kan förstå utsattheten det innebär att vara lesbisk, var lite väl mycket gambling. Det har varit väldigt utmanande för Sofie.
Nu verkar det ändå finnas en viss potential dem emellan, så vi får se.

Anna och John verkar kunna vända sin kompisenergi till något mer romantiskt. Spännande!
Men John måste sluta få allt att handla om honom, Anna får "mamma med honom" och ta hand om hans känslor hela tiden.

Hana gav bra råd till Henke och Jasmine!
Visst, han är dålig på att lyssna klart och dålig på att ställa frågor, men hon måste också ge PLATS för att ställa frågor och han behöver få ta pauser, för tex en puss, när hon bara maler på.
Senast redigerad av Spider-Girl 2026-05-11 kl. 17:03.
Citera
2026-05-11, 16:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De är inget vidare som proffs eftersom så få äktenskap har hållit av detta program efter att filmkamerorna har släckts.

De har ju ändå betydligt bättre facit än tex dejtande i verkliga livet, Tinder etc. Hur ofta leder detta till äktenskap och barn? Väldigt sällan! Och de flesta säsonger har det blivit iaf ett eller två varaktiga äktenskap.

Med det sagt, dels kan ingen matchmaker I världen planera för kemi och attraktion, dels är vissa av matchningarna klappkassa och många av deltagarna genom åren har varit för trasiga eller ofärdiga för att vara redo för experimentet.
Citera
2026-05-11, 17:13
Medlem
Jamen Amanda och Sebastian..
Plågades under samtalet med terapeuten.
Varför sökte hon ens till programmet?
Hon säger att hon längtar efter barn men hur tillverkas barn?
Blir hon inte kåt alls och blir kränkt av att en man finner henne sexig och attraktiv så borde hon kanske identifiera sig som asexuell.
Det är inget fel med det.
Antingen är hon;
1 asexuell (stå för det isf)
2 inte alls attraherad av Sebastian (säg det då)
3 en über-feministisk Karen

Sebbe borde kanske å andra sidan;
1 fila på sitt dirty-talk. Din stora glass?!
2 ha lämnat i detsamma som han fattade att hon blir kränkt av att han åtrår henne.

Tror ärligt talat att hon skulle känna sig kränkt av att han mötte hennes hennes behov och lät henne vara också.
”Är du inte attraherad av mig? Är jag fet?”

Han må vara spec. Men han kommer hitta någon som gillar elefantkallingar och som gillar att få sitt underliv att sexigt och porrigt omnämnas ”goda glassen”
Eller om det var ”stora glassen”?
Citera
2026-05-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Jamen Amanda och Sebastian..
Plågades under samtalet med terapeuten.
Varför sökte hon ens till programmet?
Hon säger att hon längtar efter barn men hur tillverkas barn?
Blir hon inte kåt alls och blir kränkt av att en man finner henne sexig och attraktiv så borde hon kanske identifiera sig som asexuell.
Det är inget fel med det.
Antingen är hon;
1 asexuell (stå för det isf)
2 inte alls attraherad av Sebastian (säg det då)
3 en über-feministisk Karen

Sebbe borde kanske å andra sidan;
1 fila på sitt dirty-talk. Din stora glass?!
2 ha lämnat i detsamma som han fattade att hon blir kränkt av att han åtrår henne.

Tror ärligt talat att hon skulle känna sig kränkt av att han mötte hennes hennes behov och lät henne vara också.
”Är du inte attraherad av mig? Är jag fet?”

Han må vara spec. Men han kommer hitta någon som gillar elefantkallingar och som gillar att få sitt underliv att sexigt och porrigt omnämnas ”goda glassen”
Eller om det var ”stora glassen”?

Jag tänker att hon ville gå lite försiktigt fram och att hon inte har så rå humor. Dessutom är det ganska avtändande det han skojar om. Jag kan absolut skoja så med min partner sedan 20 år tillbaka och ändå vilja ligga, men hade vi varit nya i relationen hade det känts lite creepy.

Hade han varit mer inkännande och gett henne mer tid så hade han säkert fått ligga massor med henne, men hon blev avtänd av hans "dirty-talk" och tjat om sex. Diskussionen om hur många gånger man vill ligga kan ju ha handlat om när de är i en trygg och långvarig relation. De flesta tjejer brukar tycka att 1 ggr/veckan är rimligt då. I början när hormonerna går bananas så kan man nog tänka sig fler gånger men Sebbe förstörde det för Amanda.
Citera
2026-05-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Bäst i senaste avsnittet var John som kommenterade det uppenbara att det tydligen var helt okej för Anna och hennes vänner att kommentera att han har queervibbar men samtidigt rasa mot Annas ex som sagt att hon har maskulin utstrålning. "Det säger man bara inte!"
Håller med!
Reagerade också på deras dubbelmoral, och hatten av till John som direkt påpekade deras toxiska femininitet inför hela kompisgänget.
Hoppas dom lärde sig något av det.
Citera
2026-05-11, 18:20
Medlem
Facebacks avatar
Amanda är den typiska moderna Svenska kvinnan! Det vill säga helt jävla sinnessjuk! HAHA!

Fy fan vilket lite helvete det skulle vara i relation med denna!

Vill Sebastian ha lite action i sovrummet så får det bli på en stol som Cuckold medan Amanda blir på satt av en Afrikan från Tensta!
Senast redigerad av Faceback 2026-05-11 kl. 18:28.
Citera
2026-05-11, 18:22
Medlem
SVT borde inte ha tillåtit hysterikan Amanda att ta heder och ära av Sebastian under ett halvt avsnitt.
Citera
2026-05-11, 18:27
Medlem
Hade Sebastian sagt sina ”skämt” till Anna eller Jasmine hade han istället fått svar på tal.

Jag hade lätt kunnat säga att stick du och köp en glass i kiosken om du är sugen eller du kan få vattna mina blommor som svar.

Jag kan också förstå att hon blev besviken när han fortsatte efter att hon sa till. Tondövt ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in