2026-05-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Äh de är ju singlar av väldigt goda skäl.

Kan inte förstå att de är singlar men däremot modiga som ställer upp i programmet.
Senast redigerad av Medborgarbidrag 2026-05-11 kl. 12:30.
Citera
2026-05-11, 12:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Kan inte förstå att de är singlar men däremot modiga som ställer upp i programmet.

Sedsn är det ju så med detta program att det är proffs som parar ihop deltagarna och man ksn ju på goda grunder anta att de vet i förväg vilka pår som kommer hålla och vilka som kommer gå isär, det ska ju bli underhållning också. Trist bara för de deltagare som väljs ut att få en partner de inte kan vara gifta med.
Citera
2026-05-11, 13:08
Medlem
Tycker inte det är så farligt låter väldigt oskyldigt egentligen. Hade passat dom sånt nörd sexprat.
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
haha ja det var två väldigt målande beskrivningar han fick till där, och båda kom med i tv. grattis till sebastian. en kraschlandning kan man säga.
Citera
2026-05-11, 13:11
Medlem
Du överdriver tycker jag. Han var nog väldigt kåt på Amanda bara. Sen blev det fel, knappast ett speciellt rovdjur för det. Tänk att dom är gifta och har träffats nästan 2 v dygnet runt.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det handlar varken om jargong eller att Sebastian är dålig på att läsa signaler. Han tycker det är roligt och upphetsande att tränga sig på sexuellt. Han eggas av att kvinnan är obekväm och inte vågar säga nej rakt ut. Det enda han har feltolkat är Amandas förmåga att tillslut ändå säga nej. Precis som Jimmi för två år sen, gjorde han felbedömningen att Amanda var ett lätt offer, en nickedocka som skulle tappa sig själv totalt i relationen till honom och bli hans levande knulldocka(och toalett? ).

Sebastian har psykopatiska drag, vilket är lätt att se i hans ögon - de är i princip döda. Och efter dagens avsnitt(egentligen redan efter förra) har alla som är blinda också fått bekräftat att så är fallet.

Psykologen slätade över det rätt rejält och förklarade bort det åt Sebastian. Som tackade och tog emot och höll med. Han hade aldrig tänkt på den bortförklaringen, det märktes på hans reaktion. Därefter lade han in tidernas sämsta gråtförsök för att rädda ansiktet när han blivit avslöjad som sexuellt rovdjur. Kalkylerat och psykopatiskt.

Hade Sebastian varit vit hade inte kvinnor förklarat bort hans psykopatbeteende. De är programmerade att se mellan fingrarna när det rör sig om blattar.

Avslutningsvis: Lita aldrig på en man med tjocka glasögonbågar
Citera
2026-05-11, 13:16
Medlem
Ja jag tycker hon får medge att det är en större del av henne än vad hon gör. Hon spelar också en av de hårdaste (manligaste) sporterna samt får på hbtq träffar osv. Hon ser väldigt lesbisk ut, inget konstigt med det men läggningen är nog lite större än det hon visade med fingret haha .
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Lite lustigt är det ändå att Sofie säger att hennes läggning är en mini-mini-minidel av den hon är och ändå är det typ just den som är det enda det pratas om…
Citera
2026-05-11, 13:20
Medlem
Exakt. Jag skulle aldrig vara med i ett sånt program för jag litar inte på produktionen.

Citat:
Sedsn är det ju så med detta program att det är proffs som parar ihop deltagarna och man ksn ju på goda grunder anta att de vet i förväg vilka pår som kommer hålla och vilka som kommer gå isär, det ska ju bli underhållning också. Trist bara för de deltagare som väljs ut att få en partner de inte kan vara gifta med.
Citera
2026-05-11, 13:24
Medlem
Jag är lesbisk och ja jag tycker hon nästan använder lesbisk som ett skydd/en distans. Visst jag fattar absolut att man kan vilja vara med någon som har erfarenhet av kvinnor för det är inte alla som vill ha ansvaret att styra mkt. Sen finns det oerfarna som inte behöver styras. När jag var med min första kvinna hoppade jag rätt in och hon var chockad haha.

Om jag hade sökt hade jag sagt att jag vill paras ihop med en kvinna som har erfarenhet men jag litar inte på produktionsavdelningar för tv så jag hade aldrig sökt till ett sånt program.

Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja jag tycker hon får medge att det är en större del av henne än vad hon gör. Hon spelar också en av de hårdaste (manligaste) sporterna samt får på hbtq träffar osv. Hon ser väldigt lesbisk ut, inget konstigt med det men läggningen är nog lite större än det hon visade med fingret haha .
Citera
2026-05-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HJM1
Exakt. Jag skulle aldrig vara med i ett sånt program för jag litar inte på produktionen.
Jag skulle inte heller vilja förnedra mig själv och vara med i ett sådant program, ytterst få äktenskap som håller i detta Gift vid första ögonkastet programmet.
Citera
2026-05-11, 13:34
Medlem
Citat:
De är inget vidare som proffs eftersom så få äktenskap har hållit av detta program efter att filmkamerorna har släckts.
Citera
2026-05-11, 13:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De är inget vidare som proffs eftersom så få äktenskap har hållit av detta program efter att filmkamerorna har släckts.

Det var väl ungefär det jag skrev.
De sätter ihop paren för att det ska bli bra underhållning, inte för att äktenskapen ska hålla.
Citera
2026-05-11, 14:24
Medlem
FedupFlorences avatar
Bäst i senaste avsnittet var John som kommenterade det uppenbara att det tydligen var helt okej för Anna och hennes vänner att kommentera att han har queervibbar men samtidigt rasa mot Annas ex som sagt att hon har maskulin utstrålning. "Det säger man bara inte!"

Sen håller jag med Anna när hon inte vill prata i begreppen maskulin och feminin men det är det mest begripliga vi har, och det är ju därför det attraktiva könet tar upp saken. Eftersom det inte funkar. Trots allt som är bra.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-05-11 kl. 14:43.
Citera
2026-05-11, 14:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Det som ska slickas är väl bara en lite pärla...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in