2026-05-11, 11:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jättesmart att släppa ut folk från båten.
En del sjuka, en del ej symptom men testar positivt och en del som inte testar positivt och inte har symptom.

Alltså vi vet fortfarande inte om de som inte har symptom men får positivt på test bli sjuka om några dagar.
Vi vet inte heller om de som testar negativt redan är smittade men för tidigt för att ge utslag på tester.

Varför så bråttom? De borde satts i karantän allihop tills vi vet mer.

Besättningen ska inte evakueras utan är kvar på fartyget. Sätt besättningen i karantän och sänk båten på djupt vatten.

Håller med! Verkar som myndigheterna vill att skiten sprids!
Citera
2026-05-11, 11:21
Medlem
Hur svårt hade de lixom vart att sätta upp ett avspärrat område på nån avsides plats som vaktas av polis/militär, med utspridda tält där folk sätts i karantän en lämplig period innan de tillåts fara vidare nånvart?
Citera
2026-05-11, 11:46
Medlem
Någon som sett en karta över var de smittade har upptäckts ?
Vilka länder som fanns på covid tiden.
Citera
2026-05-11, 11:54
Medlem
Finns ett några år gammalt Simpsons avsnitt när dom går igenom detta utbrott. Precis som dom gjorde flera år innan 9/11 osv. Dom trycker upp det i våra ansikten och hånar oss. Även att hanta betyder skitsnack på hebreiska är klockrent. Hoppas några lärt sig sin läxa från covid att ge fan i vaccinet! Svårt att lära gamla hundar att sitta dock så kommer nog få en och annan foliehatthatare på mig nu.
Citera
2026-05-11, 11:56
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Håller med! Verkar som myndigheterna vill att skiten sprids!

Det är exakt så det är! Denna gången ska ALLA Inblandade straffas med flera månaders tortyr! Så vem tar besluten att skiten ska spridas?
Citera
2026-05-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Hur svårt hade de lixom vart att sätta upp ett avspärrat område på nån avsides plats som vaktas av polis/militär, med utspridda tält där folk sätts i karantän en lämplig period innan de tillåts fara vidare nånvart?
Det är som att man måste köpa vissa ologiska luckor i en skräckfilm/film bara för att annars blir det ju liksom inte en film!
Citera
2026-05-11, 11:57
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Finns ett några år gammalt Simpsons avsnitt när dom går igenom detta utbrott. Precis som dom gjorde flera år innan 9/11 osv. Dom trycker upp det i våra ansikten och hånar oss. Även att hanta betyder skitsnack på hebreiska är klockrent. Hoppas några lärt sig sin läxa från covid att ge fan i vaccinet! Svårt att lära gamla hundar att sitta dock så kommer nog få en och annan foliehatthatare på mig nu.

Jag tog inte fejk vaccin från covid! Däremot skulle det visa sig att detta har 30-40% dödlighet verkar man inte ha något val.
Citera
2026-05-11, 12:00
Medlem
Monerokungens avatar
https://hantavirusmap.com

Precis samma skrämselpropaganda som Covid hade.
Citera
2026-05-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag tog inte fejk vaccin från covid! Däremot skulle det visa sig att detta har 30-40% dödlighet verkar man inte ha något val.

Bra av dig enligt mig! Jag tog inte heller vaccinet under covid och är glad för det och jag kommer inte ta detta kommande vaccin heller sen får vi se om jag dör eller inte alla får göra sina egna val ingen har något facit av oss.

Jag har iallafall känslan av att detta komma bli stort utbrott då krig behöver finansieras och befolkningen behöver minskas.
Citera
2026-05-11, 12:19
Medlem
Monerokungens avatar
Jag tycker med handen på hjärtat hur elakt det än låter!

Man skulle bombat hela båten! Med alla människor på. Låt det sjunka till havets botten.

Bättre att några hundra dör! Än att miljontals dör. Det är väl för fan sunt förnuft ?

Det är samma när ett kapat plan med passagerare är påväg på tätområdet ? Då skjuts det ner? Då är det ingen som tar hänsyn till dom XX som är på planet? NOPE då ska dom offras för att säkerställa att folk i tätområdet inte dör, Och fler oskyldiga dör?

Finns nog fan ingen som inte håller med mig här. Förutom dom satanisterna som planerat detta under lång tid.
Citera
2026-05-11, 12:30
Medlem
Det var väl inte förrän i början av maj som man förstod att den man som avled på fartyget dog av Hantavirus. Däremellan har passagerare hoppat av. Jag antar att resan kan se okika ut för passagerare
Vissa åker hela, andra hoppar på och av . Den 24 april hoppar den svenske personen av och flög hem, ingen visste då att det fanns Andes-virus ombord. Personen befinner sig i Sverige och det finns inte mkt Info eftersom FHM slår ifrån sig att det inte är deras uppgift att hantera. Det är regionen i det län som personen tillhör som ska hålla i informationen och ev smittspårning.

Om det stämmer som jag läst här så är den personen medveten om allt och isolerar sig i hemmet i väntan på att inkubationstiden ska gå ut. Beroende på när personen klev på 1-24 april och hur nära de smittade/sjuka varit den svenska personen så får man räkna 1-8 veckor framåt som är inkubationstiden.

Jag tycker hur som helst att det är skitdåligt att man inte bara kan vara transparent och informera allmänheten att "en svensk fanns på fartyget mellan si och så, flög hem ungefär då och är isolerad och det görs provtagning " känns så oproffsigt att inte informera. Man ska behova gå in här för att söka info. Medan andra länder har både presskonferens m m, visserligen för att Spanien skulle ta emot resterande på fartyget o transportera vidare till deras respektive hemländer. Men alla länder som har eller haft medborgare som varit på fartyget, lämnat tidigare eller är kvar borde informera sin befolkning. Sverige är så flata. Tittade i morse på TV4 och där bekräftades knappt att det funnits en svensk. Vad är problemet? Säger dom "integritet" smäller jag av. Precis som att alla bara "ahaaaa nu vet jag vem det är" bara för att de skulle säga : en person hemmahörande i Sverige är isolerad och under uppsikt. Det skulle känts 1000 ggr bättre än att få se en lista på Tiktok där det står vilka länder som hade medborgare t ex Sverige, Danmark Turkiet, usa Frankrike osv

Citat:
Ursprungligen postat av löl
Kan någon bekräfta att det virus vi ser sprida sig har tagit sig från fartyget då folk sket i karantänen? Eller har det spridit sig på annat sätt från fartyget?
Senast redigerad av intetegeltack 2026-05-11 kl. 12:38.
Citera
2026-05-11, 12:33
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Har knappt läst något om detta så jag ska inte uttala mig för mycket men vi får väl se hur det hela utvecklas. Det kanske inte blir någon stor grej precis som apviruset som alla var livrädda för men som ingen pratar om idag.
Dessutom verkar det vara svårare att smittas av hantaviruset än apviruset så det är inget att oroa sig för. Det är bara media som blåser upp det här som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in