Varför har det inte kommit ut ett enda klipp, video, något från någon passagerare på fartyget. Inget på sociala medier! För mig känns det oehört märkligt och väldigt oroande, har en dålig magkänsla för detta virus, känns som något inte stämmer och vi får inte veta det.
ibnhattuta och jakerosmarin på insta har lagt upp en hel del klipp från båten.
Herregud vad folk har blivit fascinerade av nya virus sedan covid. Det var ingen apokalyps den gången, inte med apkoppor, och inte med sorkfeber heller. Ni hypokondriker bör fan söka hjälp.
Dom verkligen vill att detta virus skall spridas, varför inte bara isolera personerna på fartyget ,men nej ,alla skall nu åka hem till sina hemländer och potentiellt smitta tusentals människor på vägen.
Nu skall vi få rapporter hela tiden om att den och den personen har åkt runt halva jorden och kunnat smitta si och så många, känns som en Déjà vu!
Se där ja.... En Amerikan testad positiv för viruset.. utan symptom! Det betyder att de alltså i prinicip kan springa runt utan att veta att det är smittade. Vad jag fattar de som är de någon också som är smittad som reste till området.
Bara sådär och lite ot men hoppas mod inte blir arg.
Läste, men tappade bort så kan inte länka, i morse på Aftonbladet att det smittade fartyget...
Så nu har tydligen båten också blivit sjuk, bara köra till Bangladesh och hugga upp skiten.
Dom verkligen vill att detta virus skall spridas, varför inte bara isolera personerna på fartyget ,men nej ,alla skall nu åka hem till sina hemländer och potentiellt smitta tusentals människor på vägen.
Nu skall vi få rapporter hela tiden om att den och den personen har åkt runt halva jorden och kunnat smitta si och så många, känns som en Déjà vu!
Eller så är det berättelsen om viruset de vill sprida till och med genom att hoppa fallskärm.
Kan någon bekräfta att det virus vi ser sprida sig har tagit sig från fartyget då folk sket i karantänen? Eller har det spridit sig på annat sätt från fartyget?
Kan någon bekräfta att det virus vi ser sprida sig har tagit sig från fartyget då folk sket i karantänen? Eller har det spridit sig på annat sätt från fartyget?
Man hade kunnat hitta positiva provsvar innan "utbrottet" bara man tester folk slumpmässigt.
Jag tror inte vi ska lita på något som sägs om dödligheten, vill "dom" korrigera befolkningen på jorden kan vi definitivt högre räkna med högre dödlighet än misslyckandet med covid.
30% dödlighet är bara Aftonbladets och liknande sätt att skapa oro och stress och sälja klick.
Hur mycket jag än håller med dig kring skrämselpropaganda, så är hantaviruset faktiskt så pass dödlig.
Googla gärna på gammal statistik och se själv. Du behöver inte lita på aftonbladet
Finns en låst artikel i DN. Han heter Bengt, är 57, allmänläkare, frisk, isolerar ej, hemmahörande i Stockholm, klev av på Sankta Helena 24 april och flög hem till Sverige.