2026-05-10, 15:19
Medlem
Du ringer och hon nekar dig 17 ggr på raken? Fattar du inte att det tåget gick för längesen?
Du är en sopa och du vet det. Hon vet det.

Vill du freda ditt ömma samvete kan du skriva att du fuckat upp, men ingen jävla ursäkt. En ursäkt vore att vältra över på henne om hon ska godta dina fuckups.

Ta en sup om du inte klarar det utan, men stå för din egen skit och låt inte andra göra det.
Citera
2026-05-10, 15:30
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Du ringer och hon nekar dig 17 ggr på raken? Fattar du inte att det tåget gick för längesen?
Du är en sopa och du vet det. Hon vet det.

Vill du freda ditt ömma samvete kan du skriva att du fuckat upp, men ingen jävla ursäkt. En ursäkt vore att vältra över på henne om hon ska godta dina fuckups.

Ta en sup om du inte klarar det utan, men stå för din egen skit och låt inte andra göra det.

var exakt skrev jag att det var någon annans fel? ETT återfall är fullt normalt och det viktiga är att man förstår att man och vad som gick fel och lär sig
Senast redigerad av rytari 2026-05-10 kl. 15:37.
Citera
2026-05-10, 15:43
Medlem
Man måste riska för att vinna. Ditt säkraste bet är att efter några dagar skicka en ursäkt. Att inte ta kontakt är ju i princip att godkänna att relationen med all säkerhet är död framöver.
Citera
2026-05-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
var exakt skrev jag att det var någon annans fel? ETT återfall är fullt normalt och det viktiga är att man förstår att man och vad som gick fel och lär sig
Du frågar om du ska be om ursäkt.
Med en ursäkt lämnar du henne att avgöra hur kass du är. Av artighet kommer hon troligen godta den trots att hon inte vill, du får plåster på såren och kan ta återfall nr TVÅ.
Citera
2026-05-10, 15:50
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
VÅRT intresse, nej jag vill att vi ska kunna ha en normal relation utan både det ena eller det andra eftersom vår vänskap det ger mig något

Det räcker med att du ber om ursäkt. Behöver knappast förklara att du var full heller. Sen så tar du förslagsvis och ligger väldigt lågt, och hoppas att situationen de-eskalerar.

Och under tiden så tar du förslagsvis och glömmer allt hon eventuellt hade sagt i stil med "om jag inte vore förlovad...".
För även om hon, mot förmodan, skulle ha menat "ja tack lätt, om jag inte vore förlovad!", så är det lik förbannat ett "nej tack!".

Dessutom finns det absolut ingen mening med att försöka utveckla en vänskapsrelation med en kvinna som inte är singel. Så ta istället och backa ett steg, och jobba på din relation med dig själv i första hand. Så dyker det upp nån annan kvinna i ditt liv förr eller senare.
Citera
2026-05-10, 15:58
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.

Tro fan hon undviker dig. Påverkade män som ringer för att lätta sig hjärta och fyllesvamla kärleksförklaringar är bland det vidrigaste, karaktärslösa och överflödiga som finns. Be henne om ursäkt för din existens, öga mot öga, och sedan låter du henne vara.
Citera
2026-05-10, 16:02
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Tro fan hon undviker dig. Påverkade män som ringer för att lätta sig hjärta och fyllesvamla kärleksförklaringar är bland det vidrigaste, karaktärslösa och överflödiga som finns. Be henne om ursäkt för din existens, öga mot öga, och sedan låter du henne vara.

nu var det ju inte ur tomma intent, två dagar tidigare hade hon ritat hjärtan på postit-lappar och gett mig, ställt sig framför mig och låtit rumpan vila i mitt skrev, skrivit till mig i meddelande hur bra och fantastisk man jag var, samt tagit mig i handen och fällt kommentaren "jag vet inte vad jag vill..."
Senast redigerad av rytari 2026-05-10 kl. 16:08.
Citera
2026-05-10, 16:08
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
nu var det ju inte ur tomma intent, två dagar tidigare hade hon ritat hjärtan på postit-lappar och gett mig, samt tagit mig i handen och fällt kommentaren "jag vet inte vad jag vill..."

Det spelar ingen roll. Påverkade män som ringer för att lätta sig hjärta och fyllesvamla kärleksförklaringar är bland det vidrigaste, karaktärslösa och överflödiga som finns. Det är en deal breaker som gör att normala kvinnor utan egen beroendeproblematik plötsligt både dumpar intresse och relation.
Citera
2026-05-10, 16:11
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Det spelar ingen roll. Påverkade män som ringer för att lätta sig hjärta och fyllesvamla kärleksförklaringar är bland det vidrigaste, karaktärslösa och överflödiga som finns. Det är en deal breaker som gör att normala kvinnor utan egen beroendeproblematik plötsligt både dumpar intresse och relation.

jag vet, det är därför jag vill be om ursäkt
Citera
2026-05-10, 16:30
Medlem
Hallå vakna för fan. Det kommer aldrig att bli nåt mellan er.

Hon är där för uppmärksamheten. Hon har säkert haft samma flört med hundra andra snubbar. Hon vill vara tillsammans med sin stabila nyktra kille men samtidigt känna att andra män fortfarande är efter henne. Hon har dig by the balls, du har blivit emotionellt utnyttjad. Så ge fan i henne och vakna, ha lite respekt för dig själv.

Det enda vinnande draget är att inte höra av sig alls. Om ni ses, bara var lugn och trevlig, inget mer. Visa noll intresse, men var bara lättsamt glad tillbaka. Sök absolut inte upp henne för att prata.

Det absolut bästa är om du bara:
1. Håller fucking käft
2. Ser till att bli nykter
3. Jobbar på dig själv, tränar, fokuserar på jobbet, förbättrar ditt egna liv etc
4. Glömmer henne och skaffar en tjej som inte är en bekräftelsesökare

DETTA är det enda sättet du kan bygga respekt på, både mot dig själv, mot henne, mot kollegorna, och mot samtliga i din närhet.

Jag har en känsla att du till 99% kommer att svika detta tips, krypa tillbaka till henne som en jävla cuck, bli utnyttjad igen, fastna i din personlighetsutveckling, gråtrunka när hon oundvikligen nobbar dig igen för att du själv väljer att vara en loser, och sen börjar du dricka igen för att dämpa de negativa känslorna som är ett resultat av ditt egna sunkiga beteende.

Se till att INTE kuka till detta för dig själv nu, sanningen står i min kommentar, fortsätter du krypa efter henne så har DU VALT en evig framtid av att vara cuck istället för att ändra på dig själv och gå vidare.
Citera
2026-05-10, 16:43
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Hallå vakna för fan. Det kommer aldrig att bli nåt mellan er.

Hon är där för uppmärksamheten. Hon har säkert haft samma flört med hundra andra snubbar. Hon vill vara tillsammans med sin stabila nyktra kille men samtidigt känna att andra män fortfarande är efter henne. Hon har dig by the balls, du har blivit emotionellt utnyttjad. Så ge fan i henne och vakna, ha lite respekt för dig själv.

Det enda vinnande draget är att inte höra av sig alls. Om ni ses, bara var lugn och trevlig, inget mer. Visa noll intresse, men var bara lättsamt glad tillbaka. Sök absolut inte upp henne för att prata.

Det absolut bästa är om du bara:
1. Håller fucking käft
2. Ser till att bli nykter
3. Jobbar på dig själv, tränar, fokuserar på jobbet, förbättrar ditt egna liv etc
4. Glömmer henne och skaffar en tjej som inte är en bekräftelsesökare

DETTA är det enda sättet du kan bygga respekt på, både mot dig själv, mot henne, mot kollegorna, och mot samtliga i din närhet.

Jag har en känsla att du till 99% kommer att svika detta tips, krypa tillbaka till henne som en jävla cuck, bli utnyttjad igen, fastna i din personlighetsutveckling, gråtrunka när hon oundvikligen nobbar dig igen för att du själv väljer att vara en loser, och sen börjar du dricka igen för att dämpa de negativa känslorna som är ett resultat av ditt egna sunkiga beteende.

Se till att INTE kuka till detta för dig själv nu, sanningen står i min kommentar, fortsätter du krypa efter henne så har DU VALT en evig framtid av att vara cuck istället för att ändra på dig själv och gå vidare.

du kan ha rätt
Citera
2026-05-10, 16:46
Medlem
Du kan be om ursäkt men också säga att du fick ett återfall tyvärr. Lova henne att du ialdrig kommer ringa henne mer. Säg förlåt.

När du är ärlig mot en vän så släpper tyngden och det är läkande att uttala sitt problem istället för att försöka gömma det.

Men du måste sluta dricka helt. Det är otroligt oattraktivt med män som har missbruksproblem, vad det än är. Det blir så många olika problem med missbruk. Red Flag - run Forest run

Hon kommer fortsätta vara din arbetskamrat, var trevlig, gör ditt jobb. Var snäll men flirta inte. Släpp henne. Hon.är upptagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in