2026-05-11, 01:15
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
I så fall är dokumentären exceptionellt dålig - på alla sätt.
Ingenting nytt framkom ju om Joakim Lundell i dokumentären?
Mer än saker som alla redan kan räkna ut: T.ex. att det en 8-åring upplever, och återberättar för främmande människor i socialtjänsten, med en 8-årings ordförråd och insikt i hur världen och familjer fungerar, naturligtvis inte stämmer överens med samma 8-årings - men numera med en vuxen mans erfarenheter och kunskaper - minnen och berättelser om samma upplevelser.
En 8-åring förstod ju inte vad som hände honom.
En vuxen man, med minnen från sin barndom som återväcks när han läser SOC-papprena, kommer naturligtvis ha ett helt annat mer insiktsfullt perspektiv på sina egna upplevelser än vad han själv hade som 8-åring när det drabbade honom. Det förstår alla.
Det är det här som Joakim har återgett i sin bok, hans perspektiv - som vuxen - på sina barndomsminnen som väckts till liv av att läsa sina egna SOC-papper.

Dokumentären, som från början var tänkt vara ett stort avslöjande om en stor makthavare på Youtube, mynnade ut i ett avdankat och pinsamt dåligt ifrågasättande av Joakim Lundells egna minnesbild av vad han själv blev utsatt för som 8-åring.
Problemet är att det är 30-40 åriga Jocke säger dessa hemska saker. Det sa aldrig 8 åriga Jocke.
Det finns ingenting i Jocke soc papper om:
Att mamman sagt att hon ska ta livet av sig.
Att mamman tvingar Jocke att skada sig så det kommer blod eller monster blod
Att mamman försöker få Jocke att stoppas fingrarna i ett lampa så han ska få en elstötar
Att mamman skar sig utan att märka det när hon lagade mat och hennes blod hamnade på maten som hon tillagade sen till familjen

Inget av detta finns i soc papperna.
Detta, och mycket mycket mer, kommer enbart ifrån 30-40 åriga Jocke. Inte ifrån 8 åriga Jocke.

Men du kan motbevisa mig om du vill. Alla Jocke soc papper finns ju på Youtube enligt Jocke.
Ge mig tidsstämpel där det finns bevis i hans papper på de sakerna jag listade här ovanför.

Och varför tog inte Jocke med hur han fick lämna familjehemmet pga att han försökt knuffa ner dottern och pappan för trappen, och hur familjehemmets dotter var rädd för Jocke? Han verkar ha glömt bort dem bitarna i sin podd och bok
Citera
2026-05-11, 02:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
En vuxen man, med minnen från sin barndom som återväcks när han läser SOC-papprena, kommer naturligtvis ha ett helt annat mer insiktsfullt perspektiv på sina egna upplevelser än vad han själv hade som 8-åring när det drabbade honom. Det förstår alla.
Det är det här som Joakim har återgett i sin bok, hans perspektiv - som vuxen - på sina barndomsminnen som väckts till liv av att läsa sina egna SOC-papper.
Problemet är att han inte har återgett minnen, han har fabricerat ihop en fantasyroman.

Han har avslöjat sig genom att använda sina soc-papper och publicera alla papper i varje sida räknas (det är vad han sagt att det är). Han hävdar att minnen kom tillbaka när han läste om det - men inget av det han berättade i boken att han har blivit utsatt för finns i hans papper, tvärt om verkar det enligt andra källor (bland annat tidigare intervjuer och blogginlägg av och med Jocke, och samtal med Margot och Roine) vara som så att Joakim i boken systematiskt har anklagat andra för saker han gjort mot andra. Knuffar, stölder, övergrepp, misshandel, mordbrand, manipulation, dolda agendor och lögner.

Han börjar podden om sina soc-papper med att avslöja att hans tidigaste minne från barndomen i föräldrahemmet är bara en vecka innan han blir placerad och minnet är bara en ögonblicksbild av att han sitter under ett bord och är ledsen. Det i kombination att han sagt att han börjat minnas av att läsa om det, faller på sin egen rimlighet. Det är inte minnen kompis och that’s it mannen.
Senast redigerad av Pallal 2026-05-11 kl. 03:02.
Citera
2026-05-11, 03:26
Medlem
RumpTrollets avatar
Någon som har sett äckel Ceesay's och Prefab Andreas (lika äcklig han) senaste Yt video där de hundar med Jocke och Chipstuttten (spyan står uppe i halsen)?

Upplagd för några h sen..

De voffar efter Boi likt resten av alla ... Fyfan vad de sjönk i mina ögon.
Citera
2026-05-11, 03:28
Medlem
RumpTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpTrollet
Någon som har sett äckel Ceesay's och Prefab Andreas (lika äcklig han) senaste Yt video där de hundar med Jocke och Chipstuttten (spyan står uppe i halsen)?

Upplagd för några h sen..

De voffar efter Boi likt resten av alla ... Fyfan vad de sjönk i mina ögon.

Btw va fan hände med den "lovade" videon de skulle göra om Rask?! Fyfan vad jag kräks på folk som inte står för sina ord.

Prefab är fan en dräng.
Citera
2026-05-11, 07:55
Medlem
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
De som har gjort kritiska videos är Jocke och hans vänner, de tillhör inte majoriteten av media Sverige, och de är partiska eftersom de känner Jocke.
Filip Dikmen har kritiserat, högt uppsats på Aftonbladet och Expressen gjorde desamma.

Jocke har gått vidare från dokumentären och han gick starkare ur den. Jockes projekt går bättre en nogonsin. Youtube kanalen slår nya visningsrekord gång på gång
Citera
2026-05-11, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Filip Dikmen har kritiserat, högt uppsats på Aftonbladet och Expressen gjorde desamma.

Jocke har gått vidare från dokumentären och han gick starkare ur den. Jockes projekt går bättre en nogonsin. Youtube kanalen slår nya visningsrekord gång på gång
Konstigt då socialblade visar en negativ trend i visning per månad.
Citera
2026-05-11, 08:07
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du är ett bevis på en av dem som kritiserar dokumentären utan att förstå vad dokumentären handlar om.

Jag har fått mer information än vad Anjo har gått ut med på sin u-tube kanal och vet mer om turerna bakom än Pallal vet
Citera
2026-05-11, 08:09
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du kan inte läsa vad han uttalat, du kan däremot se att han inte uttalat det han nu sitter och ljuger ihop, precis som du inte kan se i papperna när han satt och ljög ihop storys om fosterhemmet, eftersom det också kom som vuxen.
För övrigt har han bara ett liv som alla andra. Sitter han och svamlar om tidigare liv nu också? Det skulle ju inte förvåna mig om han försöker stretcha offerkoftan så den räcker över några århundranden - men det är i så fall svammel det också.

Läs vad jag beskriver förra liv betyder att man har förändrats och lämnat det andra bakom sej
Citera
2026-05-11, 08:13
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Problemet är att han inte har återgett minnen, han har fabricerat ihop en fantasyroman.

Han har avslöjat sig genom att använda sina soc-papper och publicera alla papper i varje sida räknas (det är vad han sagt att det är). Han hävdar att minnen kom tillbaka när han läste om det - men inget av det han berättade i boken att han har blivit utsatt för finns i hans papper, tvärt om verkar det enligt andra källor (bland annat tidigare intervjuer och blogginlägg av och med Jocke, och samtal med Margot och Roine) vara som så att Joakim i boken systematiskt har anklagat andra för saker han gjort mot andra. Knuffar, stölder, övergrepp, misshandel, mordbrand, manipulation, dolda agendor och lögner.

Han börjar podden om sina soc-papper med att avslöja att hans tidigaste minne från barndomen i föräldrahemmet är bara en vecka innan han blir placerad och minnet är bara en ögonblicksbild av att han sitter under ett bord och är ledsen. Det i kombination att han sagt att han börjat minnas av att läsa om det, faller på sin egen rimlighet. Det är inte minnen kompis och that’s it mannen.

Jag har redan förklarat för dig att du blandar ihop den framgångs rika Jocke med barnet Jocke
Och tro inte att du kommer komma undan med dina lögner, du vet vad som kommer
Citera
2026-05-11, 08:25
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UTube
Jag har redan förklarat för dig att du blandar ihop den framgångs rika Jocke med barnet Jocke
Och tro inte att du kommer komma undan med dina lögner, du vet vad som kommer

Vore det inte lättast att du som påstår något annat bevisar det genom att visa hebefilens socpapper som styrker hans fria fantasier.

Torsken och hebefilen jockiboi projicerar allt sjukt han gör på sin påhittade barndom. Påsögat måste lära sig att ta ansvar för sin sjuka hjärna.
Citera
2026-05-11, 08:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Läs vad jag beskriver förra liv betyder att man har förändrats och lämnat det andra bakom sej
Du beskriver ingenting i ditt inlägg, du kommer med konstiga påståenden.
Jockiboi är Joakim Lundell och någon förändring i hans person finns inte. Att han inte slänger runt med snoppen och inte vaggrunkar i bajs längre förändrar inte det.
Citera
2026-05-11, 09:05
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Jag har fått mer information än vad Anjo har gått ut med på sin u-tube kanal och vet mer om turerna bakom än Pallal vet
Så du gillar en pedofil? du vet att jocke gillar små tjejer som röker? tycker du det är ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in