2025-12-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Sluta vara korkad.
Att Chrippa eller Linnea gjort fel är ingen ursäkt för Jocke och Anjos sjuka beteende, och de människor som påverkats extremt negativt pga Jocke och Anjo.

Anjo får ta ansvar för det han lägger ut och Jocke för det han lägger ut. Så blanda inte ihop dom.

Sen får kräftan med bihang ta ansvar för deras delar vilket dragit in fru kräftas föräldrar men svärfar kräfta visade ju i veckan vad missbruk och dålig självinsikt kan göra så kanske han ordna hatet mot sig själv är nog inte ens relaterat till detta det som säger sig blivit utsatta för han verkar kunna skapa det självmant i sin berusning av olika saker
Citera
2025-12-12, 10:56
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Anjo får ta ansvar för det han lägger ut och Jocke för det han lägger ut. Så blanda inte ihop dom.

Sen får kräftan med bihang ta ansvar för deras delar vilket dragit in fru kräftas föräldrar men svärfar kräfta visade ju i veckan vad missbruk och dålig självinsikt kan göra så kanske han ordna hatet mot sig själv är nog inte ens relaterat till detta det som säger sig blivit utsatta för han verkar kunna skapa det självmant i sin berusning av olika saker
På vilket sätt drog Chrippa och Linnea in Linneas familj innan Anjo började prata om att Linneas familj var med i en sekt? För det tog Anjo upp innan Chrippa ens släppt ut häktet.
Chrippas pappa var heller inte indragen offentligt i detta drama förens han hängdes ut av Anjo.

Bra att du tycker att både Anjo och Jocke ska ta ansvar för den skit de orsakat.
Citera
2025-12-12, 11:09
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast är det verkligen ansvarsfullt att låta en svårt sjuk människa ta hand om två livliga barn.

Enligt Jocke är hon svårt sjuk och har haft TVÅ hjärtstillestånd senaste året .. Hur är man funtad om man ber en så svårt sjuk människa passa två små barn - det är ju inte bara en risk för hennes hälsa och nya hjärtproblem utan också för barnen. Vad händer om hon får hjärtstillestånd när de är ensamma med henne.

Det är ju oansvarig och hänsynslöst åt alla håll.

https://ibb.co/FdLNX05

Nu vet vi iofs inte om den hjärtsjuke mormodern är ensam med barnen. Eller vet man det? Får man plötsligt hjärtstopp är det akut skede och man behöver hjälp snarast. Det handlar om sekunder till medvetslöshet då hjärnan drabbas av syrebrist. Inte en chans att en själv hinner ringa 112 eller till någon anhörig. Hade ingen annan varit på plats och gett henne HLR till ambulans eller räddningstjänst kommit hade hon troligtvis inte varit levande idag heller... Tvivlar på att mormodern är ensam... Sen får man anta att hon får behandling för bakomliggande orsak till hjärtstoppen.

Men nej, det är absolut inte optimalt att barnen tas hand om en svårt sjuk människa. Men som jag skrev är det knappast troligt att hon är ensam.
Citera
2025-12-12, 11:52
Medlem
Citat:

Så är det, men det finns samtidigt indikationer på att Jocke själv varit med och läckt viss typ av innehåll, vilket är problematiskt.

SVT poängterar gång på gång att deras granskning av Jocke handlar om honom som makthavare, inte om vem som har rätt eller fel i konflikten. Konflikten lyfts för att den skapat många problem, fokus ligger alltså på konsekvenser, inte på att avgöra vem som hade rätt.

Enligt lagens regler har Jocke gjort fel. Säkert har andra inblandade också gjort fel, men det är Jocke som granskas här. Han har tagit sig långt in i TV-världens finrum och får allt bättre erbjudanden. Precis som på alla arbetsplatser granskas personer som får makt. Det är inget konstigt överhuvudtaget.

Låt mig ge ett konkret exempel: Jag söker jobb på ett företag och säger att jag är utbildad byggnadsingenjör. Efter ett år börjar arbetsgivaren ifrågasätta detta och begär ut min dokumentation, men det finns ingen examen. Tror du att de kommer köpa mina bortförklaringar om att ”det finns dokumenterat att jag har varit på skolan” osv?

(Kanske låter hårt att jag jämför en examen med en traumatisk upplevelse, men det är inte riktigt det jag gör. Syftet är det samma: jag använder min examen som huvudargument för att få jobbet, Jocke använder sina journaler som huvudargument för att driva sin sak offentligt.)

Varför går de inte lika hårt på Chrippa och Linnea? Dels för att de erkänner sina misstag och visar ånger. Anjo å andra sidan, han ångrar inget och Jocke ser sig själv till stor del som oskyldig.

Vi får se på tisdag. Uppbyggnaden är som inför en VM final.
Senast redigerad av Nistelrooy 2025-12-12 kl. 12:37.
Citera
2025-12-12, 11:55
Medlem
Varför låter jåcki dårarna rask och motvikt föra hans talan? Det som rask lagt upp i sin instadtory idag är skrivet av någon som tappat kopplingen till verkligheten, helt osammanhängande svammel. Motvikt satt halvpackad och försökte försvara jocki så hårt, och förvirrat att det lät som anklagelser. Han borde fan använda koppleri nu. Även om jag njuter då han sjunker, men han borde ta med sig sina hundar.
Citera
2025-12-12, 13:40
Medlem
Sant att Jockiboy och Jonna har Anna Book som barnvakt/barnflicka och att AB har en son som inte är OK?
Citera
2025-12-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nistelrooy
Så är det, men det finns samtidigt indikationer på att Jocke själv varit med och läckt viss typ av innehåll, vilket är problematiskt.

SVT poängterar gång på gång att deras granskning av Jocke handlar om honom som makthavare, inte om vem som har rätt eller fel i konflikten. Konflikten lyfts för att den skapat många problem, fokus ligger alltså på konsekvenser, inte på att avgöra vem som hade rätt.

Enligt lagens regler har Jocke gjort fel. Säkert har andra inblandade också gjort fel, men det är Jocke som granskas här. Han har tagit sig långt in i TV-världens finrum och får allt bättre erbjudanden. Precis som på alla arbetsplatser granskas personer som får makt. Det är inget konstigt överhuvudtaget.

Låt mig ge ett konkret exempel: Jag söker jobb på ett företag och säger att jag är utbildad byggnadsingenjör. Efter ett år börjar arbetsgivaren ifrågasätta detta och begär ut min dokumentation, men det finns ingen examen. Tror du att de kommer köpa mina bortförklaringar om att ”det finns dokumenterat att jag har varit på skolan” osv?

(Kanske låter hårt att jag jämför en examen med en traumatisk upplevelse, men det är inte riktigt det jag gör. Syftet är det samma: jag använder min examen som huvudargument för att få jobbet, Jocke använder sina journaler som huvudargument för att driva sin sak offentligt.)

Varför går de inte lika hårt på Chrippa och Linnea? Dels för att de erkänner sina misstag och visar ånger. Anjo å andra sidan, han ångrar inget och Jocke ser sig själv till stor del som oskyldig.

Vi får se på tisdag. Uppbyggnaden är som inför en VM final.

Nja jag köper inte detta och det är falskt . Bo-göran frågar Joakim om det finns stöd i journalerna på att det har hänt. Frgåar du 10 psykologer så kommer alla experter säga att det finns stöd för det. Så Bo-Göran ställer en fråga sen vill han ha ett annat svar så troligen är det så att bosse kir inte har koll på saker och försöker göran en egen agenda. Vilket han även borde ställt samma fråga till Svärgar Kräfta mellan hans rus om han har nåt som är stöd för det dom säger sig fått utstå eller kan det bero på deras eget agerande ? kan dom styrka deras händelser och kan dom gjort nåt själva som gjort detta? Eller kan det ha nåt med deras sexarbetande dotter som dessutom kritiserar svenskar för hur man lever ? Kan det ha gjort detta ? Men vill man hellre knarka än se sanningen är det svårt. Den delen kan inte hjälpas om dom inte vill bli hjälpta
Citera
2025-12-12, 13:46
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Sant att Jockiboy och Jonna har Anna Book som barnvakt/barnflicka och att AB har en son som inte är OK?

En son som är dömd för våldtäkt mot barn i både TR o HR, ja.
Citera
2025-12-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
På vilket sätt drog Chrippa och Linnea in Linneas familj innan Anjo började prata om att Linneas familj var med i en sekt? För det tog Anjo upp innan Chrippa ens släppt ut häktet.
Chrippas pappa var heller inte indragen offentligt i detta drama förens han hängdes ut av Anjo.

Bra att du tycker att både Anjo och Jocke ska ta ansvar för den skit de orsakat.

Fortfarande så kan man se det som fel att Anjo tog upp om sekten , men det kan man inte lasta jocke på. Det är Anjos beslut, sen kanske man ska ransaka sig själv vem har visat upp syskonen i media ? Hennes syster va ganska snabb att vinna delar med publisera bilder osv på en "sönderslagen" syster så nja då är det nog döttrarna som satt dom i skiten. Men då man ser hur Svärfar kräfta kommunicerar trots sin ålder så har han nog hamnat i många konflikter på eget håll så det som händer dom i malmö är nog inte ens nåt som har att göra med det dramat som deras dotter med kräftan håller igång för få in mera svarta slantar
Citera
2025-12-12, 14:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Fortfarande så kan man se det som fel att Anjo tog upp om sekten , men det kan man inte lasta jocke på. Det är Anjos beslut, sen kanske man ska ransaka sig själv vem har visat upp syskonen i media ? Hennes syster va ganska snabb att vinna delar med publisera bilder osv på en "sönderslagen" syster så nja då är det nog döttrarna som satt dom i skiten. Men då man ser hur Svärfar kräfta kommunicerar trots sin ålder så har han nog hamnat i många konflikter på eget håll så det som händer dom i malmö är nog inte ens nåt som har att göra med det dramat som deras dotter med kräftan håller igång för få in mera svarta slantar

Varför inte ta ditt OT snack i rätt tråd, jag är 0 intresserad av att läsa en massa blaj om C o L i denna tråd, jag skiter i den tråden just av den anledningen. För att citera trådens star: Aj dånt give a fakk!

Har snackar vi om om jockiboi, en del gillar honom andra tycker att han är en ord. LÄS trådrubriken!
Citera
2025-12-12, 14:23
Medlem
knark-kungens avatar
Jockeboy avslöjad med brallorna nere med ännu en lögn.

Man kan inte bygga ett hus på en rutten grund, nu är det inte bara lite sprickor i fasaden längre, det rasar ner plankor och takplattor.
Citera
2025-12-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jockeboy avslöjad med brallorna nere med ännu en lögn.

Man kan inte bygga ett hus på en rutten grund, nu är det inte bara lite sprickor i fasaden längre, det rasar ner plankor och takplattor.

tänkte du att han avslöjade mamman som grov missbrukare vilket va sant och sonen kräftan dessutom nu är nickedocka för mammas räkning .. finns inga normala individer som tror på missbrukar mammans historia eller kräft sonen längre tyvärr dom är passe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in