2026-05-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Ditt vanliga modus operandi- drar fram du-då-pinnen. ”Det är du som inte förstår, det är du som förväxlar” osv. När du inte fattar, vill dölja att du inte fattar eller vill kasta strålkastarljuset på annat som en dimridå.

Katjas karaktär avseende ärlighet är lika tom som den påsen hade varit om hon inte kört in i stolpen. Hon ljuger så länge det går-och även när det inte längre går. Att vara ärlig och att erkänna saker ligger liksom inte i hennes natur.
När hon konfronterades om sin grova olovliga körning så LJÖG hon. När hon då fick veta att det fanns bilder på att hon visst kört bil- då ”erkände” hon. Hade där funnits minsta lilla chans att kunna välja lögnen så hade hon gjort det utan att blinka, t.ex. om hennes ansikte inte varit uppenbart synligt eller nåt.

det är väl snarare ditt modus operandi att lägga dina ord i annans mun och låtsas som att du vet precis allting om alla andra och vad de skulle göra om si hade varit så etc.
Du skriver ljög med versaler med erkände inom citattecken, det säger allt om dig och ditt modus operandi, men inte ett skvatt om Katja.

Jag konstaterar bara att Katja erkänt den olovliga körningen samt att ingenting av det hon sagt i samband med de misstänkta brotten kring nyår bevisats vara lögner.

Jag konstaterar också att du inte har någonting sakligt att komma med, bara en massa förutfattade meningar och näthat.
Citera
2026-05-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hon sa ju först att hon bara flyttat bilen pga städdag, men när Expressen hade video på att hon körde iväg och kom tillbaka tre timmar senare och att det inte var städdag i parkeringshuset hon stod i, så sa Katja att hon inte kunde uttala sig om pågående fall.

Det är ju att blåljuga enligt mig iaf.

Men snälla lilla don Quijote, ingen har påstått något annat.

Citat:
Att hon inte druckit sen kvällen innan och blåste 0.12 kvällen hon blev tagen måste vara lögn det också, eller så måste Katja varit så jävla bakis att hon knappt kunnat vara i skick att ens kliva upp ur sängen.

Det där har redan avhandlats grundligt i tråden. Du har fel, igen, som vanligt.
Bara för att du inte tål alkohol så kan du inte döma alla andra utifrån dig själv.
Citera
2026-05-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
jag har för mig att leif GW satt i TV4 och höll upp en ZIP påse och han påstod den innehöll 2gram.. inte 100 säker dock

det gjorde han kanske, och jag såg senare i någon artikel att de hade skrivit ut just två gram i samband med den beryktade påsen, så den siffran har kommit från åklagaren, enligt TV4 Nyheterna tror jag det var.
Citera
2026-05-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
det gjorde han kanske, och jag såg senare i någon artikel att de hade skrivit ut just två gram i samband med den beryktade påsen, så den siffran har kommit från åklagaren, enligt TV4 Nyheterna tror jag det var.
Jag minns att GW hävdae att har man en sån här påse med 2 gram "i bakfickan" men den beryktade påsen låg väl i pennfacket på Katjas Ny inköpta Handväska? med tanke på denna Åklagares " trackrecord" gissar jag att detta kommer läggas ner. men det vet jag inte. MEN jag tror denna snacksaliga åklagare jobbat klart efter detta case.
Citera
2026-05-09, 23:44
Medlem
Citat:

som sagt, påståendena från dig och andra i tråden om att det inte finns några läkemedel som innehåller kokain är helt enkelt inte sanna. Det är en ren lögn.
Det finns, och används, sådana läkemedel, även i Sverige, rutinmässigt. Du är överbevisad, din lilla fjant.

Jag har aldrig påstått att Katja skulle fått i sig kokain genom läkemedel, tvärtom har jag konsekvent uttryckt åsikten att hon inte kan ha fått i sig det via läkemedel. Vill du påstå något annat så är det bara ännu en i raden av lögner och rena påhitt från imbecilla dig. Du kan ju inte öppna munnen utan att bara sprida lögner, påhitt och rent trams.
Nej, det finns inga kokain mediciner i Sverige i någon större utsträckning. Kul att du hitta ett undantagsfall, men som jag har förklarat 7–8 gånger ersätts kokain i Sverige i 99,9 % av fallen med andra lokalbedövande läkemedel.

Situationen ser något annorlunda ut i andra länder, exempelvis i USA.

Faktum kvarstår att risken att någon skulle bli oskyldigt dömd på grund av detta är dock fortfarande obefintlig.

Eftersom det är enkelt att bevisa att personen i så fall har genomgått ett extremfall, dvs en mycket specifik typ av operation där kokain fortfarande eventuellt kan användas, vid sidan av flera andra tillgängliga lokalbedövningsmedel.

Den enda fjanten här är du. Du tål inte att någon motbevisar dig och trycker på hur efterbliven du är. Det enda du gör här i tråden är att kasta runt halmgubbar och förolämpa andra så fort du blir emotsagd.

Större liten pajasfjant med mindervärdeskomplex har jag aldrig sett på Flashback.
Citera
2026-05-10, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag minns att GW hävdae att har man en sån här påse med 2 gram "i bakfickan" men den beryktade påsen låg väl i pennfacket på Katjas Ny inköpta Handväska? med tanke på denna Åklagares " trackrecord" gissar jag att detta kommer läggas ner. men det vet jag inte. MEN jag tror denna snacksaliga åklagare jobbat klart efter detta case.

Ja, det kan man ju hoppas, men inkompetens är väl tyvärr inte grund för avsked i Sverige, inte ens på en sådan här post som faktiskt kräver en viss kompetens.

Men vem vet, om det visar sig att han klantat till det här över alla gränser, och om det visar sig att Kajta faktiskt är oskyldig och hon stämmer honom för förtal och tjänstefel, vilket inte vore helt orimligt, så kanske. Jag tror dock inte det senare kommer hända.
Citera
2026-05-10, 00:59
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:

Bara för att du inte tål alkohol så kan du inte döma alla andra utifrån dig själv.

Katja ljuger, du är en idiot.
Citera
2026-05-10, 00:59
Medlem
Citat:

du är inne i tråden och tar allting personligt, gång på gång. går till extrema personangrepp mot folk som inte tar Katja i försvar, gång på gång.

en vanlig person förbränner cirka en normalenhet i timmen, och en normalenhet är ca 0.1-0.15 promille.
Vilket var det Katja hade i blodet efter att hon orsakat trafikolyckan och fått åka in till stationen.

Om hon inte druckit sen kvällen innan och hon lämnar detta prov, enligt henne själv, på kvällen, så ljuger hon eller drack kopiösa mängder dan innan.

0.12 är ungefär en normalenhet/standardenhet. Ett glas vin, en öl, en snaps.
Detta är också ungefär vad man förbränner i timmen.

Hon hade då en "standardenhet" innanför västen när hon hade blivit inkörd till stationen och fick lämna blodprov. En timme innan hade hon 2 enheter osv.

Lämnade hon prov 19:00 den 28e dec och söp fram till 01:00 natten/morgonen till den 28e dec så måste hon druckit 18 glas vin/öl eller druckit över en liter starksprit för att ha så mycket alkohol kvar i blodet så långt efteråt.

Så antingen ljuger hon - igen.
Eller så måste hon ha haft någon slags prestationshöjande kemikalie nära till hands för att trycka bort baksmällan och orka sätta sig bakom ratten.
Citera
2026-05-10, 01:04
Medlem
Ja, men då vet i alla fall alla i tråden som besitter någon nivå av bildbarhet att det faktiskt förekommer medicinering i Sverige som innehåller kokain, närmare bestämt kokainhydroklorid. Den används i förekommande fall vid ÖNH-operationer.

Att det skulle vara orsaken till Katjas metaboliter är dock ytterst osannolikt. Hon har ju meddelat att hon inte vet hur hon fått i sig detta, och hade hon opererats så pass nära inpå hade hon nog känt till både det och att hon fått en medicin innehållande kokain. Men icke desto mindre, medicin innehållande kokain, det finns och används på svenska sjukhus.

Katja vidhåller ju sin oskuld och åklagaren har uppenbara problem att få ihop ett åtal emot henne. Min gissning är att försvarets begäran om ytterligare utredningsåtgärder som inkom efter att försvaret i ett mycket sent skede till sist fått ta del av förundersökningsmaterialet från denna skrivbordsutredning innebär begäran om utlåtande från NFC och eller RMV gällande huruvida provresultaten är förenliga med den förklaring Katja har till det skedda, vilken den nu än må vara.

Huruvida vi kommer att få veta hur det ligger till med den saken, hänger nog på om det blir ett åtal, för annars lär dessvärre FUP inte bli offentlig. För om åklagaren, ur åklagarperspektiv, har klantat till det här så till den milda grad att han inte ens får ihop det till ett åtal, då lär han knappast vilja att FUPen ska få se dagens ljus och belysa hans inkompetens som förundersökningsledare och åklagare.

Jag håller nog mina slantar på att vi faktiskt får se ett åtal, trots allt, men övertygad, det är jag då rakt inte. Det här kan gå hur som helst.
Citera
2026-05-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
Katja ljuger

Jo, jag bekräftade just det, med inlägget jag skrev. Ingen har sagt emot att Katja ljög om datumparkeringen.
Att du inte fattade ens det, det gör dig till idioten. Men det är du nog för korkad för att fatta
Senast redigerad av Veridictores 2026-05-10 kl. 01:17.
Citera
2026-05-10, 01:17
Medlem
Citat:
du är inne i tråden och tar allting personligt, gång på gång. går till extrema personangrepp mot folk som inte tar Katja i försvar, gång på gång.

Det är visst du som tar allt personligt. Att folk är korkade och varken förstår vanlig svenska eller klara och tydliga dokument från svenska myndigheter, det kan inte jag göra så mycket åt. Att du inte klarar av att jag påtalar det kan jag heller inte göra så mycket åt. Inte heller att du är precis sådan som du anklagar mig för att vara kan jag göra så mycket åt. Stackars lilla dig som måste sitta och svara på mina inlägg

Citat:
en vanlig person förbränner cirka en normalenhet i timmen, och en normalenhet är ca 0.1-0.15 promille.
Vilket var det Katja hade i blodet efter att hon orsakat trafikolyckan och fått åka in till stationen.

Se här bara, du tror helt plötsligt att "en normalperson" gäller vilken enskild individ som helst. Korkat!
Men det där är redan avhandlat och jag har förklarat varför det Katja säger KAN vara sant. Du får läsa det jag redan skrivit. Om du har förmågan, vill säga. Jag är verkligen inte övertygad.

Citat:
Om hon inte druckit sen kvällen innan och hon lämnar detta prov, enligt henne själv, på kvällen, så ljuger hon eller drack kopiösa mängder dan innan.

Så du medger trots allt att det kan vara så att hon talar sanning!?
Eller menar du att det är du själv som ljuger nu?

Som sagt, du ska inte döma andra efter din egen intolerans till alkohol!
Senast redigerad av Veridictores 2026-05-10 kl. 01:19.
Citera
2026-05-10, 01:24
Medlem
Citat:
Ja, det kan man ju hoppas, men inkompetens är väl tyvärr inte grund för avsked i Sverige, inte ens på en sådan här post som faktiskt kräver en viss kompetens.

Men vem vet, om det visar sig att han klantat till det här över alla gränser, och om det visar sig att Kajta faktiskt är oskyldig och hon stämmer honom för förtal och tjänstefel, vilket inte vore helt orimligt, så kanske. Jag tror dock inte det senare kommer hända.
Han har väl ett CV med fall han la på hög " källa VLT" hnas namn och vlt så kommer en del fram om man gogglar,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in