2026-05-10, 23:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag tror helt ärligt inte Dif hade vunnit idag om det inte var för det där bortdömda målet. Den psykologiska faktorn av att ha 0-2 i Solna och skita bort det hade varit oerhört tuff.

Samtidigt är Dif rätt överlägsna idag så det är svårt att argumentera för att resultatet är orättvist. Domarteamets kompensation i andra halvlek för det där felaktigt bortdömda målet är faktiskt bland det sjukaste jag sett. Liens straff är bland det solklaraste jag sett men Gnaget hade nog behövt avsluta hans liv för att Al Hakim skulle blåsa straff där.

Tråkigt såklart att den grova missen görs och den linjedomaren ska naturligtvis inte döma en Allsvensk match igen med tanke på att det är grov blunder nummer två den här säsongen. Vi får se till att trycka dit Gnaget ytterligare om några veckor så kanske det börjar gunga ordentligt i Mordor.
Det ska till en rejäl knuff innan det gungar. Allt förbättras successivt, och alla är inställda på ett mellanår. Fördelen med en ung trupp är att dom inte brukar bli sämre över en säsong. Sen tycker jag att vi borde haft mer poäng än vi har. Vi belägrar Kalifatet under hela andra halvlek och jag tycker vi är ganska klart bättre än Elfsborg också. Det är väl Degerfors som vi faktiskt förtjänar att förlora.

I övrigt tror jag också att lillebrors mjukglasspsyke bubblat upp till ytan och forcerat dom ner i sin naturliga ställning på alla fyra om dom inte fått skjuts av fotbollsterroristen Mehmet Muhammed Culum i första.

Med det sagt har jag inga problem med att säga att Real Apa var bättre idag. På plan då, på läktaren är dom som vanligt sämst och deras tifo kan nog vara det sämsta jag sett denna sidan av 2000 talet.
Citera
2026-05-10, 23:10
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det ska till en rejäl knuff innan det gungar. Allt förbättras successivt, och alla är inställda på ett mellanår. Fördelen med en ung trupp är att dom inte brukar bli sämre över en säsong. Sen tycker jag att vi borde haft mer poäng än vi har. Vi belägrar Kalifatet under hela andra halvlek och jag tycker vi är ganska klart bättre än Elfsborg också. Det är väl Degerfors som vi faktiskt förtjänar att förlora.

I övrigt tror jag också att lillebrors mjukglasspsyke bubblat upp till ytan och forcerat dom ner i sin naturliga ställning på alla fyra om dom inte fått skjuts av fotbollsterroristen Mehmet Muhammed Culum i första.

Med det sagt har jag inga problem med att säga att Real Apa var bättre idag. På plan då, på läktaren är dom som vanligt sämst och deras tifo kan nog vara det sämsta jag sett denna sidan av 2000 talet.
Kryss mot VSK och sen dubbeltorsk mot oss och Sirius. Ni är tvingade att sälja er bästa spelare i sommar och kommer antagligen inte kunna ersätta fullt ut. Då kommer det gunga.

Det är skillnad på tålamodet för en mittenplacering eller bottenstrid. Särskilt om man får axla difs roll som knulldocka.
Citera
2026-05-10, 23:17
Medlem
Fem raka derbyn utan seger nu för råtta och det luktar bottenstrid dessutom ovanpå det. Herregud vilket mörker som hägrar ute i Solna. Stackars satar. Ett par troliga förluster till nu på rad och det kommer blåsa ordentligt.
Citera
2026-05-10, 23:18
Medlem
Citat:
Kryss mot VSK och sen dubbeltorsk mot oss och Sirius. Ni är tvingade att sälja er bästa spelare i sommar och kommer antagligen inte kunna ersätta fullt ut. Då kommer det gunga.

Det är skillnad på tålamodet för en mittenplacering eller bottenstrid. Särskilt om man får axla difs roll som knulldocka.

Blir väldigt förvånad om de tar poäng emot VSK. De är riktigt dåliga just nu. Tror det blir noll poäng fram till uppehållet och då kommer paniken med tränarbyte som följd. Blir mycket spännande att följa det här. Mumma!
Citera
2026-05-10, 23:22
Medlem
Teus avatar
Citat:

Yohannas betydelse för laget är kraftigt överdriven. Det finns helt klart unika kvaliteter hos spelaren som gör honom attraktiv för större lag, men om du beaktar bolltapp och oviljan att släppa bollen till sina medspelare tar jag hellre pengar, Victor, och en ny mittback. Jag tror vi blir starkare utan om vi får betalt en rimlig summa.

Sirius känna för övrigt kraftigt överskattade för tillfället. Jag räknar med ~18p tills nästa gång vi möter Apa, och det kommer räcka gott och väl för att slippa anal prolapse.
Citera
2026-05-10, 23:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Blir väldigt förvånad om de tar poäng emot VSK. De är riktigt dåliga just nu. Tror det blir noll poäng fram till uppehållet och då kommer paniken med tränarbyte som följd. Blir mycket spännande att följa det här. Mumma!
Noll chans. Inträffar det låter jag kukräven sätta min avatar säsongen ut.
Citera
2026-05-10, 23:59
Medlem
Citat:

Nu var jag inte på plats eftersom jag är sjuk men från TV:n var det klar DIF-dominans (förutan när sittplats hjälpte till). Det är inget bra tecken när ni kört 3 olika ramsor inom de första 7 minutrarna. Tifot var inte det bästa men nog har alla 3 Stockholmslag gjort bra mycket fulare bortatifon än detta.
Citera
2026-05-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, Gnaget kommer ärva derbyspöket. Redan fem derbyn utan seger. Inte mycket erfarenhet i den truppen och nu väntar mardrömsschema med idel svåra matcher. Samt Yohanna skadad. Det väntar bottenstrid.

Tycker synd om gnagarna härinne som förnekar detta faktum. Skarparattarn, Teu och gänget som tror att Culum avgjorde det här. Sjukdomsinsikt saknas.

Rolig fotboll spelar dem, det svänger åt båda håll men med detta försvaret åker de rätt ur.

Vem ska rädda upp detta? 40-årige Sotte?

Det finns fyra riktigt dåliga lag i den här serien och det är HBK, Öis, Götet och Gnaget. Huggsexa om vilka som klarar sig.

Tror de klarar sig runt plats 10. Medioker säsong men tror de klarar bottenstriden.
Citera
2026-05-11, 00:34
Medlem
Damacys avatar
Citat:

I övrigt tror jag också att lillebrors mjukglasspsyke bubblat uppMed det sagt har jag inga problem med att säga att Real Apa var bättre idag. På plan då, på läktaren är dom som vanligt sämst och deras tifo kan nog vara det sämsta jag sett denna sidan av 2000 talet.

Jag förstår att man efter en derbytorsk gärna vill greppa efter halmstrån men det var en total överkörning på läktarplats idag.

Både laget och Norra var som en skugga av sitt forna jag.
Citera
2026-05-11, 04:40
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ja, Gnaget kommer ärva derbyspöket. Redan fem derbyn utan seger. Inte mycket erfarenhet i den truppen och nu väntar mardrömsschema med idel svåra matcher. Samt Yohanna skadad. Det väntar bottenstrid.

Tycker synd om gnagarna härinne som förnekar detta faktum. Skarparattarn, Teu och gänget som tror att Culum avgjorde det här. Sjukdomsinsikt saknas.

Rolig fotboll spelar dem, det svänger åt båda håll men med detta försvaret åker de rätt ur.

Vem ska rädda upp detta? 40-årige Sotte?

Det finns fyra riktigt dåliga lag i den här serien och det är HBK, Öis, Götet och Gnaget. Huggsexa om vilka som klarar sig.

Inte en siffra rätt här, du börjar aspirera på rollen som nya kukräven
Citera
2026-05-11, 05:33
Avstängd
AIK och blåvitt är åter en besvikelse… när ska dom lära sig ?
Citera
2026-05-11, 06:59
Medlem
Ser absolut inte att AIK åker ur i år. Att de efter 30 omgångar är bakom Örgryte eller Halmstad är närmast science fiction. Vilka som kvalar är iofs inte lika givet, men att de är efter samtliga av Göteborg, Kalmar, Västerås, Degerfors, BP, och GAIS, är också totalt orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in