Citat:
Det ska till en rejäl knuff innan det gungar. Allt förbättras successivt, och alla är inställda på ett mellanår. Fördelen med en ung trupp är att dom inte brukar bli sämre över en säsong. Sen tycker jag att vi borde haft mer poäng än vi har. Vi belägrar Kalifatet under hela andra halvlek och jag tycker vi är ganska klart bättre än Elfsborg också. Det är väl Degerfors som vi faktiskt förtjänar att förlora.
Jag tror helt ärligt inte Dif hade vunnit idag om det inte var för det där bortdömda målet. Den psykologiska faktorn av att ha 0-2 i Solna och skita bort det hade varit oerhört tuff.
Samtidigt är Dif rätt överlägsna idag så det är svårt att argumentera för att resultatet är orättvist. Domarteamets kompensation i andra halvlek för det där felaktigt bortdömda målet är faktiskt bland det sjukaste jag sett. Liens straff är bland det solklaraste jag sett men Gnaget hade nog behövt avsluta hans liv för att Al Hakim skulle blåsa straff där.
Tråkigt såklart att den grova missen görs och den linjedomaren ska naturligtvis inte döma en Allsvensk match igen med tanke på att det är grov blunder nummer två den här säsongen. Vi får se till att trycka dit Gnaget ytterligare om några veckor så kanske det börjar gunga ordentligt i Mordor.
Samtidigt är Dif rätt överlägsna idag så det är svårt att argumentera för att resultatet är orättvist. Domarteamets kompensation i andra halvlek för det där felaktigt bortdömda målet är faktiskt bland det sjukaste jag sett. Liens straff är bland det solklaraste jag sett men Gnaget hade nog behövt avsluta hans liv för att Al Hakim skulle blåsa straff där.
Tråkigt såklart att den grova missen görs och den linjedomaren ska naturligtvis inte döma en Allsvensk match igen med tanke på att det är grov blunder nummer två den här säsongen. Vi får se till att trycka dit Gnaget ytterligare om några veckor så kanske det börjar gunga ordentligt i Mordor.
I övrigt tror jag också att lillebrors mjukglasspsyke bubblat upp till ytan och forcerat dom ner i sin naturliga ställning på alla fyra om dom inte fått skjuts av fotbollsterroristen Mehmet Muhammed Culum i första.
Med det sagt har jag inga problem med att säga att Real Apa var bättre idag. På plan då, på läktaren är dom som vanligt sämst och deras tifo kan nog vara det sämsta jag sett denna sidan av 2000 talet.