2026-05-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Sanningen är alltid illa hörd. Högmod är en dödssynd. Tyvärr verkar ni bajare inte lära er något i skolan.

Du menar alltså att bollförande lag inte kommer gynnas av att det blir mindre döda-tid liggande?
Citera
2026-05-09, 17:28
Medlem
skogsburkans avatar
Förlusten var väntad och inte tinderkillens fel men man borde ändå ta sitt förnuft till fånga och sparka bajaren långt åt helvete om man vill behålla sin Allsvenska plats.
Citera
2026-05-09, 17:47
Medlem
Man tycker nästan synd om IFK Göteborg nu eller åtminstone deras supportrar. 7 matcher i rad utan vinst.
Citera
2026-05-09, 18:31
Medlem
skogsburkans avatar
Quantums lille klubb förlorar sin chefscout till MFF. Näringskedjan förstår varför avundsjukan och janten är så utbredd mot MFF ute i landet.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/philip-berglund-overens-med-mff-blir-sportchef/

Puss och kram
Citera
2026-05-09, 18:40
Medlem
Goitom tyckte att Mjällby var det bästa lag Degerfors mött så här långt. Det bådar gott inför cupfinalen på torsdag. Hammarby självklart favoriter på hemmaplan.
Citera
2026-05-09, 18:45
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Quantums lille klubb förlorar sin chefscout till MFF. Näringskedjan förstår varför avundsjukan och janten är så utbredd mot MFF ute i landet.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/philip-berglund-overens-med-mff-blir-sportchef/

Puss och kram
Låt er hava bögen och bögeriet. Vi har QampusQueen? Hehe, årstakex hajar medan jag flajjar och blajar.

Man kan inte scouta talang, man föds med den. Antitalang finns det Gott om däremot. "Adam e antirasist, Adam e antitalang".

---

Ser att det har startats en tråd i allmänna forumet om fotboll om IFKGBG:s kräftgång. För mkt makrill och för lite "krabba" där yäni. Ta diskussionen om blåsjobbarnas/blowits (vänsterbögar, Elsa Alm pudding dock) "kräft"-gång där.

---

1-0 to the Arsenal. Än går det Vågor på Hammarby Sjö. Roddish och Rolex. Flash(back) och bizz(azz).

Excel? Incel! Med gaster och mastiga hälsningar, Sjörövar-Jerka (Jolly Roger Campo Nero)
Citera
2026-05-09, 19:22
Avstängd
Varför sparkar inte ledningen
inte Billborn och Björklund???

(Ledningen behöver också få kicken )
Senast redigerad av Backadalen 2026-05-09 kl. 19:25.
Citera
2026-05-09, 20:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Goitom tyckte att Mjällby var det bästa lag Degerfors mött så här långt. Det bådar gott inför cupfinalen på torsdag. Hammarby självklart favoriter på hemmaplan.
Du kanske har missat att matchen spelas i Solna. Ni hade väl inte haft hemmaplan om matchen lirats på Eleda?
Citera
2026-05-09, 20:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du kanske har missat att matchen spelas i Solna. Ni hade väl inte haft hemmaplan om matchen lirats på Eleda?

Fyfan massa Mjällby och Bajen bönder samlade i vackra Solna
Citera
2026-05-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tror inte det kommer kännas som en hemmamatch för Mjällby på Nationalarenan när det ligger en pendeltågsstation från Södra station, men jag gnäller inte för det. Jag var för att man skulle arrangera det på det här sättet även om jag hade föredragit Ullevi. Mjällby sa till supportrarna att Bajen inte ville gå med på det men jag är rätt säker på att Mjällby inte ville det heller. Vi vill ha så mycket betalande publik som möjligt även om 94 procent av åskådarna är klädda i grön-vitt.

Poängen var bara att Bajen får bära favoritskapet. Håller du inte med om det?
Citera
2026-05-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Hahaha jodå, sen gammalt! På tal om det såg jag en ny tvåpinnare men den texten runt en hummer. Det är kul att humorn inte helt och hållet försvunnit.

Ja… nu vet jag inte riktigt vad det spelar för roll om de är inne på planen eller bakom reklamskyltarna och slåss mot OV/snuten, men hela min poäng är att det omöjligtvis kan ha varit två killar från Roma som fick matchen bruten. Det måste ju du också se? Det är Romas fel… visst. Det klädsamma hade varit att skriva nåt stil med ”ja, det var jävligt skevt, vi sitter i samma båt allesammans” och sen går vi vidare med våra liv, men du hittar ständigt nya sätt förvåna… men men, skit samma. Om du vill leva i tron om bajare är unikt städade och tar i med hårdhandskarna mot oacceptabelt beteende så får du väl göra det.

I övrigt noterar jag din brist på svar, så jag antar att du bestämt dig för att du inte har något mer att skriva, eller inser att du helt enkelt har fel. Vi kan lämna det här, det känns inte som om vi kommer mycket längre.

Det går inte att diskutera med Quantum. Han och katten är de största trollen härinne. Och kukräven bör nämnas också, men han har åtminstone glimt i ögat. Samt Tonyo är en riktig lipsill. Övriga är okej.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-05-09 kl. 22:36.
Citera
2026-05-09, 22:35
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fyfan massa Mjällby och Bajen bönder samlade i vackra Solna

Blir de en öl med hyenan imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto