2026-05-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulla9988
Att unga män har i större grad inser och förstår att feminazi-samhället hatar vita män och kvinnorna är inget att ha är ett sundhetstecken.

Mansöverskott, dejtingappar & sociala medier har skapat en hypergami på steroider för kvinnor, lägg därtill ett samhälle där kvinnor inte behöver ta ansvar för något, allt ska anpassas efter dem och en lagstiftning och ordningsmakt som alltid 100% tar kvinnors parti. Att vara ung kvinna idag kan omöjligt vara bättre, allt är ordnat till dennes fördel, för en ung man är det precis tvärtom. Det logiska för en ung man med önskan om ett seriöst förhållande och barn med en kvinna som faktiskt ser ut och beter sig som en kvinna blir därmed att lämna Sverige(och västvärlden generellt). Jävligt tragiskt men sant, jag hade gärna sett att våra unga män och kvinnor bygger nästa svenska generation.
Idag är chansen för unga män att hitta en vettig svensk kvinna att bilda familj med i stort sett 0%, de är helt hjärntvättade och för mentalt skadade för att kunna skapa långsiktiga trygga parrelationer och risken för män att bli bedragna, få barnen tagna och bli ekonomiskt & socialt ruinerade är helt enkelt för stor.

Jag skulle rekommendera i stort sett samtliga unga män att lämna Sverige om de är ute efter en trygg, stabil och feminin kvinna. De män som kommer lyckas i Sverige är svenska män i topp 2-5%(forskning visar att vid nätdejting finner kvinnor max topp 20% av männen attraktiva men de går endast vidare med topp 2-5 %) gällande ekonomi, social ställning & genetik(längd/snygga). Därtill kommer kriminella och blattar inte ha några problem att hitta svenska kvinnor. Övriga män kan/kommer såklart troligtvis hitta en kvinna om de verkligen önskar, men det kommer inte vara en kvinna av bra kvalitet, utan en kvinna som bitter och sönderknullad "nöjer" sig med en vanlig snubbe i när de passerat 30 och gör dennes liv till ett helvete.

När min egen son blir äldre kommer jag garanterat råda honom att söka sig till andra länder för att hitta en kvinna, sjukt tragiskt men riskerna är för stora med västerländska kvinnor. Och nu har vi inte ens nämnt deras övervikt, aggressiva beteenden, kroniska otroheten, maskulina drag, ständig offermentalitet, dåliga mental hälsa m.m.

Över 60% av män mellan 18-29 har sex. Enligt en undersökning som nyligen har varit uppe som debatttråd.

Och över 60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Källa: SCB.

Minst 60% hittar alltså kvinnor i Sverige. En majoritet med andra ord.

Men visst. Ge råd till din son att söka utomlands. Om du tycker att du vill ha långt bort till både din son och dina barnbarn och bara träffa dem någon gång per år.
Citera
2026-05-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Över 60% av män mellan 18-29 har sex. Enligt en undersökning som nyligen har varit uppe som debatttråd.

Men visst. Ge råd till din son att söka utomlands. Om du tycker att du vill ha långt bort till både din son och dina barnbarn och bara träffa dem någon gång per år.
Va in i... Vänta hära?
Vad är det där för fantasi siffror?..
Sedan, och?
Om det nu skulle stämma för stunden, så ändrar det inget för det faktum att västvärlden är påväg mot dit Japan och Sydkorea är nu. O det förvärras enbart. Noll tecken på något annat

Inte konstigt att folk söker partners annanstans.
Eller gifter sig med ai eller faktiskt.

Sedan..
"Och över 60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos"

O det dära håller hur länge?
Skilsmässor och relationer avslutas lavinartat.
All data visar på att mindre o mindre äktenskap ingås
Citera
2026-05-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Va in i... Vänta hära?
Vad är det där för fantasi siffror?..
Sedan, och?
Om det nu skulle stämma för stunden, så ändrar det inget för det faktum att västvärlden är påväg mot dit Japan och Sydkorea är nu. O det förvärras enbart. Noll tecken på något annat

Inte konstigt att folk söker partners annanstans.
Eller gifter sig med ai eller faktiskt.

Sedan..
"Och över 60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos"

O det dära håller hur länge?
Skilsmässor och relationer avslutas lavinartat.
All data visar på att mindre o mindre äktenskap ingås

Siffran är konstant även om folk separerar. Då det varje år även bildas nya par som blir sambos eller gifter sig. Så. 60% håller.
Citera
2026-05-11, 08:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
* Du menar EUs direktiv om att minst 40 procent av icke verkställande styrelseposter samt 30 procent av alla direktörstjänster innehas av det underrepresenterade könet? Sverige har en lag dessförinnan som förbjuder kvotering. EUs direktiv kom för bara några få år sedan.

Skrämmer det dig att EU kräver att minst 40 procent av icke verkställande styrelseposter samt 30 procent av alla direktörstjänster innehas av det underrepresenterade könet? Det är alltså inte ens 50/50. Och ändå ser du det som "extremfeminism"... Och förstår att män vill fly Sverige, som för bara 3-4 år sedan hade lag mot kvotering.

KDs Ali*ce Teo*dorescu Må*we var starkt emot detta krav från EU. Mig veterligen är hon en svensk kvinna......... Du skriver att du förstår att män flyr svenska kvinnor pga. EUs direktiv om kvotering... Jojo. Tankevurpan är kompakt.

* "Mångfald" har fortsatt inget med feminism att göra. Försök att fatta detta.

* Lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Finns flera vidriga våldtäkter från början av 2000 talet där förövare dömdes för "sexuellt utnyttjande" eller rentav friades. Trots att offret/offren var svårt skadade i underlivet eller/och traumatiserade. Att vara mot lagen om oaktsam våldtäkt, är ungefär som att säga att man är mot lagen om dråp/vållande till annans död. Det är ju inte ens lagen du är mot. Det är uppenbart beviskraven du ifrågasätter. Förstår du skillnad på lag och på beviskrav? Lagen behövs. Men beviskraven är fortsatt något som behöver filas på.

Fanns i övrigt feminister som var mot lagen om oaktsam våldtäkt och menade på att för mycket fokus skulle hamna på offret (som oftast är en tjej/kvinna) och offrets handlande. Något feminister ville komma bort ifrån och hellre rikta fokus mot förövaren/förövarna. Så att du ens går runt och ser detta som en "feministisk" fråga, när olika feminister hade olika syn på lagen, visar ytterligare på att du inte alls är särskilt insatt.

* Det är endast 17% av alla kvinnor i Sverige som får barn, som får första barnet/barnen efter 35. 83% av alla kvinnor i Sverige som får barn, får första barnet/barnen innan 35.

Medelåldern ligger på 31, i Sverige.

I Danderyd ligger medelåldern högre än riksgenomsnittet. Där ligger medelåldern för när kvinnor får första barnet på 33.1 års ålder. Högst i landet. Tätt följt av stor-Stockholm: 32.9 och Solna 32.6. I Gävleborg ligger siffran på 28.5 års ålder, vid första barnet.

Det blir därmed lite skevt av dig att gå runt och tro att "alla kvinnor i Sverige föder barn efter 35". när så långt ifrån är fallet. 83% av kvinnor som föder barn, föder sitt första barn innan 35.

Att det dock blir så sent som någon gång mellan 28-33 (och inte som på 1970 talet, vid 25 års ålder), beror ju på att folk känner att de måste utbilda sig och ha jobb och bostad och ekonomisk trygghet innan de skaffar barn... Och att även mannen i paret vill vänta. Detta har alltså mer med kapitalism att göra. Än med "extremfeminism" att göra.

* Ah. Du är alltså en "dålig man" att skaffa barn med. Eftersom det är du som här fläker ut dina preferenser kring att kvinnor är gamla och oattraktiva efter 35. Sådana män vill kvinnor inte ha. Då kvinnor ju vet att de kommer åldras.

Kvinnor vill ju att deras man åtrår dem även när hon blir 35, 40, 45, 50, 55 osv. Och även åtrår henne efter att hon har varit gravid med hans barn, trots att magen och brösten blir annorlunda från innan.
Varför ska en kvinna satsa på en man som kommer svika henne känslomässigt efter att hon har fött deras barn eller efter hon har passerat 35? Även om han stannar kvar rent fysiskt hos henne och avkomman, så vill hon ju också att han ska vilja ha henne och åtrå henne. Åtrån är ju något som garderar henne att han inte kommer lämna henne.

* Existerar ingen "extremfeminism" i Sverige utifrån vad du hävdar. Och varför ska unga män fly undan kvinnor de är tillsammans med som säger något om jämställdhet och feminism? Är du helt skev? En man som har en partner i Sverige, ska väl vara glad över detta! 40% av männen mellan 18-29 har inte ens sex... De män som är mellan 18-29 och har en partner, bör givetvis satsa på henne! Skaffa barn och familj med henne! Oavsett om hon säger något om jämställdhet och feminism eller inte.

Om kvotering skrämmer mig? Jag är emot kvotering av ideologiska skäl, då jag är för meritokrati och fritt företagande. Skrämmer det dig?

Kön är centralt inom mångfald. Ifall man har som uttalat mål att ha mångfald, så innebär det i praktiken en kvotering av däribland kvinnor. Detta klassar jag som feminism, extrem eller inte ligger i betraktarens ögon.

När det gäller ålder på kvinnor är det här andra gången jag upprepar att det inte är ett problem att en kvinna åldras, utan att problemet är att hon är gammal och eventuellt infertil i det läget hon vill ha barn. Att åldras tillsammans när man redan har barn och familj är en fin sak. Kommer du förstå vad jag skriver den här gången, eller behöver jag upprepa mig igen?

Även jämställdhetslagen tillåter kvotering av kvinnor, då det finns ett undantag i den lagen och som stipulerar att man får välja kvinnor före män när man tillsätter tjänster, ifall det gynnar könsfördelningen. Detta innebär i praktiken en diskriminerande kvotering med fördel för kvinnor i de bäst betalda sektorerna. Ofta väljer färre kvinnor t.ex. ingenjörsyrken än män, det denna lag gör när studenterna kommer ut på arbetsmarknaden är att kvinnor favoriseras och får fördel till jobben. Jag vet inte ifall du kan hänga med i detta orsakssamband då du tidigare uppvisat problem med det.

Samtyckeslagen innebär risk att godtyckligt dömas för våldtäkt för män. Det råder ingen tvekan ifall någon vill ha sex eller inte ifall denne säger nej, detsamma kan inte sägas för när samtycke ska säkerställas, då det inte går att veta vad ett samtycke behövs för, vad man har fått det för eller hur länge det gäller. Väl i åtal så är beviskraven sänkta och omvänd bevisbörda tillämpas i praktiken.

Dessa sakförhållanden jag tar upp, skapar omständigheter där män hålls tillbaka i det svenska samhället.

Ifall män lever i ett samhälle som motarbetar dem och där de inte hittar kvinnor som är attraktiva i sina personligheter och värderingar, så är det naturligt ifall de söker efter en partner på annat håll.
Citera
2026-05-11, 11:56
Medlem
Citat:

Hur vet du att alla dessa 60% hittat sina kvinnor i Sverige? Eller har sex med svenska kvinnor i Sverige?

Det finns väl många fall där män hittat kvinnor utomlands och sedan tagit med dem till Sverige. Kan också vara så att vissa av de 60% som uppger att de har sex oftare än aldrig har haft sex utomlands eller med utländska kvinnor i Sverige. Eller med prostituerade. Vad jag vet gjorde inte den undersökningen du hänvisar till skillnad på om det handlade om köpt sex eller "gratis" sex. Det kan alltså ha varit en del som enbart haft sex med prostituerade som svarade att de har sex oftare än aldrig.

Men det tänkte du inte på, tydligen.
Citera
2026-05-11, 12:02
Medlem
Citat:
Siffran är konstant även om folk separerar. Då det varje år även bildas nya par som blir sambos eller gifter sig. Så. 60% håller.

Siffran kommer minska ganska rejält i takt med att de äldre generationerna dör ut. Dessa kommer från en annan tid och deras situation har således ingen relevans för hur det ser ut för dagens unga.

Att 77-åriga Per och Charlotta varit gifta sen 1972 förändrar inte situationen för dagens unga män. Tvärtom är det fullständigt irrelevant. Så du kan sluta tjata om dina "60% av alla män är gifta eller sambos" nu.
Citera
2026-05-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Om kvotering skrämmer mig? Jag är emot kvotering av ideologiska skäl, då jag är för meritokrati och fritt företagande. Skrämmer det dig?

Kön är centralt inom mångfald. Ifall man har som uttalat mål att ha mångfald, så innebär det i praktiken en kvotering av däribland kvinnor. Detta klassar jag som feminism, extrem eller inte ligger i betraktarens ögon.

När det gäller ålder på kvinnor är det här andra gången jag upprepar att det inte är ett problem att en kvinna åldras, utan att problemet är att hon är gammal och eventuellt infertil i det läget hon vill ha barn. Att åldras tillsammans när man redan har barn och familj är en fin sak. Kommer du förstå vad jag skriver den här gången, eller behöver jag upprepa mig igen?

Även jämställdhetslagen tillåter kvotering av kvinnor, då det finns ett undantag i den lagen och som stipulerar att man får välja kvinnor före män när man tillsätter tjänster, ifall det gynnar könsfördelningen. Detta innebär i praktiken en diskriminerande kvotering med fördel för kvinnor i de bäst betalda sektorerna. Ofta väljer färre kvinnor t.ex. ingenjörsyrken än män, det denna lag gör när studenterna kommer ut på arbetsmarknaden är att kvinnor favoriseras och får fördel till jobben. Jag vet inte ifall du kan hänga med i detta orsakssamband då du tidigare uppvisat problem med det.

Samtyckeslagen innebär risk att godtyckligt dömas för våldtäkt för män. Det råder ingen tvekan ifall någon vill ha sex eller inte ifall denne säger nej, detsamma kan inte sägas för när samtycke ska säkerställas, då det inte går att veta vad ett samtycke behövs för, vad man har fått det för eller hur länge det gäller. Väl i åtal så är beviskraven sänkta och omvänd bevisbörda tillämpas i praktiken.

Dessa sakförhållanden jag tar upp, skapar omständigheter där män hålls tillbaka i det svenska samhället.

Ifall män lever i ett samhälle som motarbetar dem och där de inte hittar kvinnor som är attraktiva i sina personligheter och värderingar, så är det naturligt ifall de söker efter en partner på annat håll.

* Näe. Kvotering "skrämmer" mig i så fall mer. Eller rättare sagt: jag är mot kvoteringar. Av två anledningar:
1. Den som blir kvoterad kommer kanske inte vara den bäst lämpade. Och vi ska väl ändå ha den bäst lämpade på poster?
2. Den som inte har blivit kvoterad, utan slagit sig fram på sina egna meriter, men som tillhör det kön som oftast inte får tjänsten... Kommer riskera att bli sedd som "in-kvoterad" fast hon/han inte är det. och faktiskt har fått tjänsten på helt egna meriter.

Med det sagt, så förstår jag dock tanken. Och håll i dig nu, så du kanske hänger med:
1. Berta är bäst lämpad för tjänsten. Calle är näst bäst lämpad. Men företaget vill helst ha manliga anställda i toppen. Och vill anställa Calle. I detta läget är könskvotering räddningen för att få den bäst lämpade: Berta.
Och som jag skrev här ovan: jag vill se den bäst lämpade på tjänsten. Könstillhörighet skiter jag i. men vet som sagt att det finns de som inte skiter i det och hellre tar den näst bäst lämpade pga. vad denna har mellan benen. Och där kan alltså könskvotering fylla en funktion. Men det är inte säkert...
Betänk detta en stund och inse att kvotering kan leda till precis det du efterfrågar: meritokrati och fritt företagande. Där man kommer bort från fördomar att "kvinnor är usla". När hon kanske på just den posten snarare var bäst lämpad. Sug på den en stund.

* Nej, feminism har inget med mångfald att göra. Finns bara två kön. Det är inte särskilt mycket mångfald i det, inte.

* Vad gaggar du ens om? 83% av alla förstföderskor är under 35.
17% får fösta barnet efter 35. 5% får första barnet efter 40.

En klar majoritet av kvinnor som får barn, får barn innan deras fertilitet ens har börjat gå ner markant (vid 35 års ålder).

Och det är först efter 45 det är riktigt svårt att bli gravid på naturlig väg.

Infertila är kvinnor vid menopaus som inträder i snitt vid 51.

Men det är fan knappt några kvinnor som försöker bli gravida när de är 51 och efter menopaus! Flertalet försöker som sagt var innan 35 års ålder!

Så, vart får du ditt konstiga synsätt ifrån, när du menar att "kvinnor i Sverige försöker få barn när de är infertila"? Det stämmer ju inte!

* Du behöver läsa på om vidriga våldtäktsfall från slutet av 1990 talet och början av 2000 talet. Så kommer du förstå varför lagen om oaktsam våldtäkt behövde komma till.

Ett av dessa exempel:

Ett fall är från Tumba 2003. En kvinna blir gruppvåldtagen av flertalet män. De ringer rentav dit nya män, de frågar om en taxichaufför vill komma med och delta etc. En av männen har även ihjäl kvinnans barns sköldpaddor. Tingsrätten friar männen, eftersom de inte såg henne som tillräckligt full för att ses vara "i särskilt utsatt situation". En beräkning görs av hennes dåvarande promillehalt till 2.3 promille (om jag inte missminner mig). Så Hovrätten menar sedan att hon var i en särskilt utsatt situation. Men friar ändå männen, eftersom "de kanske inte fattade att hon var så pass full". Även HD friar männen....

Hade lagen om oaktsam våldtäkt funnits då. Så hade de blivit fällda. Garanterat.

Och efter lagen kom i kraft så är det flera fall där lagen har kommit till nytta. Bla. i fallet där två män gruppvåldtar en kvinna med en bilnyckel. Nu åkte inte de dit, eftersom det inte går att avgöra vem som har gjort vad. Men kvinnans ex, som vet att hon inte ville ha sex med männen, döms för oaktsam våldtäkt. För att han inte hade inhämtat samtycke kring det hela. och tidigare visste att hon inte ville.

Men du kanske anser att det är ok att uppenbara våldtäktsförövare går fria? Detta är nämligen vad som har hänt i flera fall innan lagen om oaktsam våldtäkt kom till. Lagen täpper till kryphål för sliriga våldtäktsförövare. Och den är menad för dessa. Den är inte menad för att sätta dit oskyldiga.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Jag tror faktiskt att du behöver tänka på sakerna ur flera olika perspektiv. Tex. från kvinnors perspektiv.

Om du vore kvinna. Hade du då:
1. velat bli nekad tjänst efter tjänst, trots att du har bäst meriter... För att du råkar vara just kvinna. Du anställs som alltiallo på företaget istället för VD. "Lilla söta gumman"!
2. fått barn vid 23 års ålder och fått en svår ekonomisk situation... Vilket du hade sluppit om du fått barn vid 28-32 istället.
3. blivit grovt gruppvåldtagen. Och sedan går förövarna fria, för rätten anser att "de kunde ju inte ha fattat" att du inte ville.

Eller hade du sagt "stopp och belägg! Kvinnor måste också få värna om sina liv och ses som kapabla personer!".

För det är detta feminismen handlar om: att kvinnors mänskliga rättigheter ska komma till rätta och att kvinnor ska kunna värna sina liv och ses som kapabla. Inte att män ska få det sämre.

Men visst. Uppmana dina söner att hitta en kvinna i något land där kvinnor ses som andra klassens människor, du. Om det får dig att må bättre.
Citera
2026-05-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Siffran kommer minska ganska rejält i takt med att de äldre generationerna dör ut. Dessa kommer från en annan tid och deras situation har således ingen relevans för hur det ser ut för dagens unga.

Att 77-åriga Per och Charlotta varit gifta sen 1972 förändrar inte situationen för dagens unga män. Tvärtom är det fullständigt irrelevant. Så du kan sluta tjata om dina "60% av alla män är gifta eller sambos" nu.

Nja. Du har ju själv länkat till en undersökning som visar att över 60% av männen mellan 18-29 har sex. Förmodligen kommer dessa över 60% duga gott till äktenskap och samboskap.
Citera
2026-05-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hur vet du att alla dessa 60% hittat sina kvinnor i Sverige? Eller har sex med svenska kvinnor i Sverige?

Det finns väl många fall där män hittat kvinnor utomlands och sedan tagit med dem till Sverige. Kan också vara så att vissa av de 60% som uppger att de har sex oftare än aldrig har haft sex utomlands eller med utländska kvinnor i Sverige. Eller med prostituerade. Vad jag vet gjorde inte den undersökningen du hänvisar till skillnad på om det handlade om köpt sex eller "gratis" sex. Det kan alltså ha varit en del som enbart haft sex med prostituerade som svarade att de har sex oftare än aldrig.

Men det tänkte du inte på, tydligen.

De kan också vara gifta eller sambos med sina svenska sexpartners.
Vi vet inte, vare sig du eller jag.
Citera
2026-05-11, 18:02
Medlem
Citat:
Nja. Du har ju själv länkat till en undersökning som visar att över 60% av männen mellan 18-29 har sex. Förmodligen kommer dessa över 60% duga gott till äktenskap och samboskap.

Vad gullig du är som tror att sexet är jämnt fördelat mellan dessa 60%

Barnsligt naiv - det är den perfekta beskrivningen av dig.
Citera
2026-05-11, 18:04
Medlem
Citat:
De kan också vara gifta eller sambos med sina svenska sexpartners.
Vi vet inte, vare sig du eller jag.

Dåså, då kan du inte dra de slutsatser du drog i ditt tidigare inlägg då.

Kan ju lika gärna vara så att hälften av alla män som uppger att de har sex oftare än aldrig bara har det med prostituerade som de betalat. T ex.
Citera
2026-05-11, 20:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
* Näe. Kvotering "skrämmer" mig i så fall mer. Eller rättare sagt: jag är mot kvoteringar. Av två anledningar:
1. Den som blir kvoterad kommer kanske inte vara den bäst lämpade. Och vi ska väl ändå ha den bäst lämpade på poster?
2. Den som inte har blivit kvoterad, utan slagit sig fram på sina egna meriter, men som tillhör det kön som oftast inte får tjänsten... Kommer riskera att bli sedd som "in-kvoterad" fast hon/han inte är det. och faktiskt har fått tjänsten på helt egna meriter.

Med det sagt, så förstår jag dock tanken. Och håll i dig nu, så du kanske hänger med:
1. Berta är bäst lämpad för tjänsten. Calle är näst bäst lämpad. Men företaget vill helst ha manliga anställda i toppen. Och vill anställa Calle. I detta läget är könskvotering räddningen för att få den bäst lämpade: Berta.
Och som jag skrev här ovan: jag vill se den bäst lämpade på tjänsten. Könstillhörighet skiter jag i. men vet som sagt att det finns de som inte skiter i det och hellre tar den näst bäst lämpade pga. vad denna har mellan benen. Och där kan alltså könskvotering fylla en funktion. Men det är inte säkert...
Betänk detta en stund och inse att kvotering kan leda till precis det du efterfrågar: meritokrati och fritt företagande. Där man kommer bort från fördomar att "kvinnor är usla". När hon kanske på just den posten snarare var bäst lämpad. Sug på den en stund.

* Nej, feminism har inget med mångfald att göra. Finns bara två kön. Det är inte särskilt mycket mångfald i det, inte.

* Vad gaggar du ens om? 83% av alla förstföderskor är under 35.
17% får fösta barnet efter 35. 5% får första barnet efter 40.

En klar majoritet av kvinnor som får barn, får barn innan deras fertilitet ens har börjat gå ner markant (vid 35 års ålder).

Och det är först efter 45 det är riktigt svårt att bli gravid på naturlig väg.

Infertila är kvinnor vid menopaus som inträder i snitt vid 51.

Men det är fan knappt några kvinnor som försöker bli gravida när de är 51 och efter menopaus! Flertalet försöker som sagt var innan 35 års ålder!

Så, vart får du ditt konstiga synsätt ifrån, när du menar att "kvinnor i Sverige försöker få barn när de är infertila"? Det stämmer ju inte!

* Du behöver läsa på om vidriga våldtäktsfall från slutet av 1990 talet och början av 2000 talet. Så kommer du förstå varför lagen om oaktsam våldtäkt behövde komma till.

Ett av dessa exempel:

Ett fall är från Tumba 2003. En kvinna blir gruppvåldtagen av flertalet män. De ringer rentav dit nya män, de frågar om en taxichaufför vill komma med och delta etc. En av männen har även ihjäl kvinnans barns sköldpaddor. Tingsrätten friar männen, eftersom de inte såg henne som tillräckligt full för att ses vara "i särskilt utsatt situation". En beräkning görs av hennes dåvarande promillehalt till 2.3 promille (om jag inte missminner mig). Så Hovrätten menar sedan att hon var i en särskilt utsatt situation. Men friar ändå männen, eftersom "de kanske inte fattade att hon var så pass full". Även HD friar männen....

Hade lagen om oaktsam våldtäkt funnits då. Så hade de blivit fällda. Garanterat.

Och efter lagen kom i kraft så är det flera fall där lagen har kommit till nytta. Bla. i fallet där två män gruppvåldtar en kvinna med en bilnyckel. Nu åkte inte de dit, eftersom det inte går att avgöra vem som har gjort vad. Men kvinnans ex, som vet att hon inte ville ha sex med männen, döms för oaktsam våldtäkt. För att han inte hade inhämtat samtycke kring det hela. och tidigare visste att hon inte ville.

Men du kanske anser att det är ok att uppenbara våldtäktsförövare går fria? Detta är nämligen vad som har hänt i flera fall innan lagen om oaktsam våldtäkt kom till. Lagen täpper till kryphål för sliriga våldtäktsförövare. Och den är menad för dessa. Den är inte menad för att sätta dit oskyldiga.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Jag tror faktiskt att du behöver tänka på sakerna ur flera olika perspektiv. Tex. från kvinnors perspektiv.

Om du vore kvinna. Hade du då:
1. velat bli nekad tjänst efter tjänst, trots att du har bäst meriter... För att du råkar vara just kvinna. Du anställs som alltiallo på företaget istället för VD. "Lilla söta gumman"!
2. fått barn vid 23 års ålder och fått en svår ekonomisk situation... Vilket du hade sluppit om du fått barn vid 28-32 istället.
3. blivit grovt gruppvåldtagen. Och sedan går förövarna fria, för rätten anser att "de kunde ju inte ha fattat" att du inte ville.

Eller hade du sagt "stopp och belägg! Kvinnor måste också få värna om sina liv och ses som kapabla personer!".

För det är detta feminismen handlar om: att kvinnors mänskliga rättigheter ska komma till rätta och att kvinnor ska kunna värna sina liv och ses som kapabla. Inte att män ska få det sämre.

Men visst. Uppmana dina söner att hitta en kvinna i något land där kvinnor ses som andra klassens människor, du. Om det får dig att må bättre.

Regeringen har, genom utredningen "Framtid med barn" som tillsattes 2025, kommit fram till att många väntar för länge med att skaffa barn, vilket bidrar till det historiskt låga barnafödandet i Sverige. Här är huvudorsakerna till regeringens slutsats: Biologisk okunskap och åldersrelaterad infertilitet: Utredningen visar att många inte är medvetna om hur snabbt fertiliteten sjunker med åldern, särskilt efter 30–35 års ålder. Detta leder till att par påbörjar graviditetsförsök senare än vad som är biologiskt optimalt, vilket resulterar i ökad ofrivillig barnlöshet. Livspusslet och prioriteringar: Det är numera vanligt att vänta med barn för att avsluta långa utbildningar, etablera sig på arbetsmarknaden och hitta rätt partner.
Läs på och bilda dig.

Ditt exempel på kvotering/meritokrari var konspiratoriskt. Varför skulle företag hellre ha den sämre kandidaten (förutom lägre löneanspråk)? Och även om detta skulle var fallet så föredrar jag det före en systematisk diskriminering mot män, vilket blir eftekten av kvotering, jämställdetslagen eller mångfaldsmål. Och ja, de är alla varianter av vänsteridéer sådom t.ex. feminism.

Att det begås hemska våldtäkter är inte en anledning att sänka rättssäkerheten för män. Bortom rimligt tvivel ska även gälla unga män. Att lösa vem-gjorde-vad problematiken hade varit enkel genom att ändra lagen så att kollektiv bestraffning är tillåtet, jag hade föredragit det. Alla på plats förutom offret är skyldiga i min mening.

Sluta med extremerna att jag skulle se på kvinnor som andra gradens medborgare, jag har inte skrivit något sådant.

Berätta för mig tomatkungen, om en ung kille har sex bakifrån med en tystlåten tjej och ljuset är släckt, båda är oerfarna och unga. Hur vet killen att det finns samtycke? Hur många "juck" gäller samtycket? Vem tar risken att bli anklagad för våldtäkt? Seriösa frågor. Jag har ingen aning hur samtycke säkerställs i detta exempel, utan förutsätter att kvinnan säger nej om hon inte vill, som det var innan samtyckeslagen.

Jag är dessutom i nuläget egentligen inte sugen längre på att fixa ett bra samhälle. Jag vill ha hämd mot vänsterfeministerna, tills dess att ordningen är återställd med ränta. Nu kan bra svenska killar flytta utomlands och skaffa bra liv där. Sverige kan gott utrota sig självt genom att inga barn föds och inga riktiga företag skapas. Och det är dit vi är påväg. Allt färre barn föds. Killar och tjejer är sönderpolariserade. Vad bra det blev med all feminism! Här är resultatet. Och det räcker inte med några tafatta försök att "få med grabbarna". Nej nej. Nu ska samhället få lida. Vi har kommit så långt med att förstöra Sverige att du kanske får med mig på ditt feministtåg. Uppmuntra kvinnor skaffa barn när de är 40. Se till att de har en master + redig chefskarriär. Inför total kvotering. Framställ alla vita män som transor. Inför mer normbrytande i skolor och svartmåla alla pojkar och män. Kör bara kör! Vägen till botten är nu närmare än till vattenytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in