2026-05-10, 16:04
Medlem
Flashbackatmes avatar
Bättre att sno direkt ur en välta isåfall,då slipper du fälla skiten samt kvista
Citera
2026-05-10, 16:09
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag äger ingen skog men hade det varit helt omöjligt att såga ner lite träd och sälja som privatperson på typ blocket?

Tex skulle jag kunna hyra ett släp och sen dra ut nånstans mitt i natten och såga lite stockar.

Vad får man för en tall eller gran som är 30-50cm i diameter?
Princip värdelöst då du lägger ner otroligt med tid och pengar på ingenting. Ska du yxa ner en björk och bära den genom skogen?
Citera
2026-05-10, 16:10
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Bättre att sno direkt ur en välta isåfall,då slipper du fälla skiten samt kvista
Brukar själv göra detta. Åker runt på diverse 24/7 poster och fyller skåpbilen inför kommande vinter.
Citera
2026-05-10, 16:47
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Vem fan pratar om ved?
Stockar och hela träd menar jag.

Sen, vem fan är ute mitt i natten i skogen annan än jag? Ingen

De flesta bönder har kameror uppsatta lite överallt särskilt där djur går, hur ska du såga träden med handsåg eller motorsåg som låter mycket! Du är inte rädd för björn, lo, älg och varg hoppas jag, om du kommer fram med bil och släp så har bönderna ögonen på dig!
Citera
2026-05-10, 17:09
Medlem
En normal tall kan väga över ett ton..
Låna en timmerbil istället och fyll den istället vid någon avverkningsplats.
Citera
2026-05-10, 17:51
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De flesta bönder har kameror uppsatta lite överallt särskilt där djur går, hur ska du såga träden med handsåg eller motorsåg som låter mycket! Du är inte rädd för björn, lo, älg och varg hoppas jag, om du kommer fram med bil och släp så har bönderna ögonen på dig!

Skogen är inte så öde som man tror - svamplockare,hånglande ungdomar eller räcker att nån lokalboende en gång ser en okänd bil åka in.

Markägare känner sina marker , en ny grankotte på en grusväg märks direkt - TS kommer bara få problem.
Citera
2026-05-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

1. Jag döljer regskyllten
2. Jag kör med el motorsåg.
Björn är jag inte rädd för, kanske älg
Citera
2026-05-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Skogen är inte så öde som man tror - svamplockare,hånglande ungdomar eller räcker att nån lokalboende en gång ser en okänd bil åka in.

Markägare känner sina marker , en ny grankotte på en grusväg märks direkt - TS kommer bara få problem.
Mitt i natten?
Citera
2026-05-10, 18:38
Avstängd
448s avatar
Citat:
Mitt i natten?

Sammantaget är dina odds i längden dåliga - desutom vildsvins jagas på natten från gömslen och NVG/Thermal grejer

Du får hitta en bättre kriminell bana eller börja prostituera dig till rumänska läckra lasbilschaffisar

Din plan är kass
Citera
2026-05-10, 18:50
Medlem
Wyrdkins avatar
Det är nog tidseffektivare att jobba på mcdonalds.

Men visst, zigenare jobbar bara hårt om det är fiffel
Citera
2026-05-10, 19:15
Medlem
Citat:
1. Jag döljer regskyllten
2. Jag kör med el motorsåg.
Björn är jag inte rädd för, kanske älg

Berätta gärna lite mer detaljerat hur du har tänkt gå till väga.
Citera
2026-05-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Sammantaget är dina odds i längden dåliga - desutom vildsvins jagas på natten från gömslen och NVG/Thermal grejer

Du får hitta en bättre kriminell bana eller börja prostituera dig till rumänska läckra lasbilschaffisar

Din plan är kass
Finns inga vildsvin i Norrland haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in