2026-05-10, 10:11
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Alla som tjafsar om traumabehandlingen, den utförs av legitimerade psykologer eller psykoterapeuter.

Jag gick i traumabehandling via Dumpen hos en behandlare som var läkare och psykoterapeut. Det var inget konstigt eller skumt med det upplägget.
Citat:
Vad jag vet så är stödverksamheten fortfarande igång. Jag var inte på årsmötet det här året heller, men årsredovisningen innehöll inga konstigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Du får väl gräva själv om du vill veta.
Jag tvivlar inte på att överlevare får adekvat traumabehandling.
Det är inte jag som försvarar Dumpen, så det är knappast min uppgift att styrka deras uppgifter i den här diskussion.

Att en anonym person på nätet påstår att Dumpen hjälper folk säger inte mycket alls. Jag är anonym också, men jag har i alla fall redovisat en massa källor till mina påståenden i många fall. IVO, SCB, BRÅ är några exempel som jag har redovisat. Vill ni inte lägga fram bevis för er sak så behöver ni absolut inte göra det, men då får ni leva med att folk tar lätt på era utsagor också.
Citera
2026-05-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Att gäddorna skriver att de har våldtagit barn etc. betyder inte att de har gjort det. Personer som är exempelvis schizofrena, drogpåverkade mm. kan påstå saker som inte är sanna även när det är till deras nackdel. Ett exempel på en person som fabulerade fram grova brott som han skulle ha begått var Sture Bergwall/Thomas Quick. Allting var bara trams och han begick aldrig brotten.

I stället för att göra kommersiell media av sådana personer borde Polisen kontaktas, eventuellt kan det göras orosanmälan till Socialtjänsten om man vet var gäddan bor. Problemet med en sådan arbetsmetod är att det inte blir några häftiga filmer som Dumpen kan tjäna pengar på.

Det är inte Child10 som sätter gränsen, det är min egen moral. Det är stor skillnad på att ta någon åt sidan och säga åt honom typ: "sök inte sexchattar med barn!" jämfört med att lura ut någon till en parkering och skrika: "Jahaa så du vill VÅLDTA ett BAAAAAAARN!!!!!!!" för att sedan filma det och göra kommersiell media av det.

Givetvis måste de tjäna pengar på det för att kunna fortsätta.
Det begriper en 5 åring.
Vem fan bryr sig om att någon som är beredd att våldta ett barn har blivit lurad?
De väljer helt själva att dyka upp på avtalad plats.
Och ett flertal dyker upp trots att de är rädda för att det är dumpen
Så sluta upp med att snyfta om att familjer splittras, gäddan offrar helt på egen hand sin relation till sin familj för chansen att ligga med ett barn.
Citera
2026-05-10, 10:22
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu måste de givetvis ha en inkomst, kan du leva och betala dina räkningar med noll kr i inkomst?
Det spelar ingen roll vad svenskt rättsväsende tycker.
Anledningen till att vi har ett skattefinansierat rättsväsende är just att Polisen m.fl. aktörer ska kunna utreda och beivra brott utan att behöva jaga kortsiktiga klick och sensationer. Dvs. rättsväsendet ska kunna fokusera på att göra så mycket nytta som möjligt till så liten skada som möjligt.

Det spelar väldigt stor roll vad rättsväsendet tycker enligt mig. Varför anser du att det inte spelar roll?

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tack för upplysningen, varför är det så tyst om det [...]
Min gissning är att Dumpen inte spelar med öppna kort eftersom det skulle avslöja att:
  1. de bedriver vård för minderåriga (ev. utan tillstånd från IVO), eller
  2. de enbart vårdar vuxna med trauman från barndomen.
I första fallet så kan de ägna sig åt illegal vårdverksamhet och i andra fallet blir det uppenbart att deras vård inte handlar om att hjälpa barn. Dumpen vill inte ha något fokus på deras traumavård. Så tolkar jag saken.
Citera
2026-05-10, 10:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Jag gick i traumabehandling via Dumpen hos en behandlare som var läkare och psykoterapeut.
Var du under eller över 18 fyllda när du gick i behandling hos Dumpen?
Citera
2026-05-10, 10:31
Medlem
Citat:
Anledningen till att vi har ett skattefinansierat rättsväsende är just att Polisen m.fl. aktörer ska kunna utreda och beivra brott utan att behöva jaga kortsiktiga klick och sensationer. Dvs. rättsväsendet ska kunna fokusera på att göra så mycket nytta som möjligt till så liten skada som möjligt.

Det spelar väldigt stor roll vad rättsväsendet tycker enligt mig. Varför anser du att det inte spelar roll?

Min gissning är att Dumpen inte spelar med öppna kort eftersom det skulle avslöja att:
  1. de bedriver vård för minderåriga (ev. utan tillstånd från IVO), eller
  2. de enbart vårdar vuxna med trauman från barndomen.
I första fallet så kan de ägna sig åt illegal vårdverksamhet och i andra fallet blir det uppenbart att deras vård inte handlar om att hjälpa barn. Dumpen vill inte ha något fokus på deras traumavård. Så tolkar jag saken.

Är du ens av manligt kön?
Du resonerar exakt som en blåhårig feminst som tycker synd om och att våldtäksmän och gängkriminella
inte kan hjälpa att duett utför sina handlingar
Citera
2026-05-10, 11:00
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Vem fan bryr sig om att någon som är beredd att våldta ett barn har blivit lurad?
Förutom några av oss på Flashback bryr sig rättsväsendet om att Dumpen klantar sönder deras utredningar. Det har tagits upp flera gånger här, men du verkar inte bry dig. Du struntar i rättsväsendet. Varför gör du det?

Citat:
Så sluta upp med att snyfta om att familjer splittras, gäddan offrar helt på egen hand sin relation till sin familj för chansen att ligga med ett barn.
Jag bryr mig inte om att gäddans relation till familjen förstörs, jag tycker snarare synd om familjens övriga medlemmar.

Citat:
Är du ens av manligt kön?
Ja, men det kan kvitta.

Citat:
Du resonerar exakt som en blåhårig feminst som tycker synd om och att våldtäksmän och gängkriminella
inte kan hjälpa att duett utför sina handlingar
Gängkriminella behöver vi inte blanda in här för det är någonting helt annat. Våldtäktsmän är en minoritet på Dumpen, det är en titel man möjligen kan fästa på de som skriver med pedofilmammor.

Resten är mest gubbsjuka som tror att de är heta nog att få en fjortis på rygg, bevisligen påeldade av Dumpens mytomaner.
Citera
2026-05-10, 11:01
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Givetvis måste de tjäna pengar på det för att kunna fortsätta.
Det begriper en 5 åring.
Som att köra 1000 mil i månaden helt i onödan för 3 min konfrontation? Sama syfte hade uppnåtts genom att köra 0 mil. Finns gott om organisationer osv som kämpar för sin sak ideellt för dom värderar syftet högst. Inte att en fd prostituerad ska tjäna pengar, för det är så det är. Dumpen är en otroligt väl genomförd scam där tanter swishar spontant. Såg en tant som swisha 1k bara för att. Det är inte normalt.

Du är en sån där som är så hjärntvättad av sekten att du blir mer o mer arg ju mindre du korrekt kan försvara din åsikt (ingen fara, det är mänskligt beteende. Samma sak när barn blir arga när man kommer på dom med ljuga).

Jag är för syftet (återigen), därför bidrar jag med bidrag till seriösa organisationer. Swisha Dumpen är slöseri, bättre att spela bort pengarna på Unibet istället.
Citera
2026-05-10, 11:14
Medlem
Citat:
Förutom några av oss på Flashback bryr sig rättsväsendet om att Dumpen klantar sönder deras utredningar. Det har tagits upp flera gånger här, men du verkar inte bry dig. Du struntar i rättsväsendet. Varför gör du det?

Jag bryr mig inte om att gäddans relation till familjen förstörs, jag tycker snarare synd om familjens övriga medlemmar.

Ja, men det kan kvitta.

Gängkriminella behöver vi inte blanda in här för det är någonting helt annat. Våldtäktsmän är en minoritet på Dumpen, det är en titel man möjligen kan fästa på de som skriver med pedofilmammor.

Resten är mest gubbsjuka som tror att de är heta nog att få en fjortis på rygg, bevisligen påeldade av Dumpens mytomaner.

Eller hur!
Det har hänt någon enstaka ggn. Dumpen har även lämnat in material som har gjort att polisen har gripet pedofiler.
Polisen har även vägrat att dyka upp trots att dumpen har visat bilder på droger som gäddan har erbjudit den minderåriga.
Så prata inte om att du bryr dig om rättsväsendet tack
Dom här gubbsjuka äcklen har funnits i årtionden och dom har även agerat i det verkliga livet.
Vi som känner kvinnor vet att många har råkat ut för dom i sin ungdom
Citera
2026-05-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Som att köra 1000 mil i månaden helt i onödan för 3 min konfrontation? Sama syfte hade uppnåtts genom att köra 0 mil. Finns gott om organisationer osv som kämpar för sin sak ideellt för dom värderar syftet högst. Inte att en fd prostituerad ska tjäna pengar, för det är så det är. Dumpen är en otroligt väl genomförd scam där tanter swishar spontant. Såg en tant som swisha 1k bara för att. Det är inte normalt.

Du är en sån där som är så hjärntvättad av sekten att du blir mer o mer arg ju mindre du korrekt kan försvara din åsikt (ingen fara, det är mänskligt beteende. Samma sak när barn blir arga när man kommer på dom med ljuga).

Jag är för syftet (återigen), därför bidrar jag med bidrag till seriösa organisationer. Swisha Dumpen är slöseri, bättre att spela bort pengarna på Unibet istället.

Nu sitter du och känner saker. Det finns olika sätt att sätta fast pedofiler och alla sätt är bra, den ena behöver inte utesluta det andra
Citera
2026-05-10, 11:20
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Eller hur!
Det har hänt någon enstaka ggn. Dumpen har även lämnat in material som har gjort att polisen har gripet pedofiler.
Polisen har även vägrat att dyka upp trots att dumpen har visat bilder på droger som gäddan har erbjudit den minderåriga.
Så prata inte om att du bryr dig om rättsväsendet tack
Dom här gubbsjuka äcklen har funnits i årtionden och dom har även agerat i det verkliga livet.
Vi som känner kvinnor vet att många har råkat ut för dom i sin ungdom
Ingen fara. Vi har ju nya lagen nu, "Längtar till 1a April" var ju standard bland tanterna i kommentarsfältet. Verkar ju funka skitbra

(Något som var rätt enkelt att räkna ut i förväg)
Citera
2026-05-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ingen fara. Vi har ju nya lagen nu, "Längtar till 1a April" var ju standard bland tanterna i kommentarsfältet. Verkar ju funka skitbra

(Något som var rätt enkelt att räkna ut i förväg)

Du är enbart upprörd över att de försöker att stoppa barnknullare.
Varför skulle du annars bryr du dig om vad andra lägger sina pengar på?

Själv ägnar jag inte en sekund till att fundera på vilka organisationer som folk stödjer
Citera
2026-05-10, 11:31
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Du är enbart upprörd över att de försöker att stoppa barnknullare.
Varför skulle du annars bryr du dig om vad andra lägger sina pengar på?

Själv ägnar jag inte en sekund till att fundera på vilka organisationer som folk stödjer
Inte jag heller, kunde verkligen inte bry mig mindre, lite som i andra tråden där det är stort intresse av vad exempelvis #465 (random exempel) gör nuförtiden, jag kan omöjligen bry mig mindre.

Jag bryr mig om syftet, därför bidrar jag till mer seriösa aktörer. Dumpen fenomenet är intressant och minst lika intressant är gökarna som köper allt med hull å hår. Hela upplägget är så skevt, alltifrån hur dom tror barn/unga beter sig, till Stella och anhörigvård. Sånt sjukt trams.

Som att jag rånar ett hus på allt, dagen efter går jag dit och säljer larm.

Blir än mer roligare att Dumpen inte kommer överleva, samtidigt som tanterna tror dom ska driva igen fler (totalt tandlösa) förslag. Kom igen nu, nu skriver vi under!! Haha, EU dont give a shit.

Så det är mest det, hur beundransvärt det trots allt är. Dessutom, tanterna tror på fullaste allvar att barn födda låt säga 2010 och framåt inte har en aaaaning om blocka, sociala medier osv. Dom är för fan födda med en iiphone ist för blädderbok.

Bara för fru larsson fick leva 40 år innan hon world wajd web, och har precis lärt sig att "å, man kan blocka, undra om barnbarnen vet det?"

Haha.. ja jösses..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in