2026-05-10, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PachaMamaKarin
Det är lite tyst om stödverksamheten? Har de slutat hjälpa andra utsatta? Har du fått årsredovisningen för 2025 från föreningen? Elr är du inte medlem längre?

Vad jag vet så är stödverksamheten fortfarande igång. Jag var inte på årsmötet det här året heller, men årsredovisningen innehöll inga konstigheter.
Citera
2026-05-10, 07:43
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är vuxna män som skriver och chattar snusk med vad de tror är barn/unga flickor, och dessutom bestämmer de träffar med dem. Det finns inte så mycket mer att säga. De har ansvaret för vem de chattar med och vad de skriver.

Givetvis blir säkert några i deras närhet ledsna över om de väljer att begå självmord (som med alla människor och avvikande, vad de än har gjort). Men det större intresset vinner, att få bort dem på ett eller annat vis. De är gravt störda.
Alla bestämmer inte träff, många gånger står Dumpen för det och dessutom tjatar när männen inte vill. Något som inte händer i verkligheten.

För det andra, "ett eller annat vis" - det är alltså huvudmålet. Det bör ju betyda att i dina mått så är det helt OK med männen som pga Dumpen raderar sin digitala existens och gör något konstruktivt med livet, som jobba igen och bidra till samhället.
Citera
2026-05-10, 07:46
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Nej männen driver inte på det helt själva. Dumpen är mycket medgörliga i att spela med. Inte en enda gång säger deras låtsaslolitor att "jag har nog ingen lust att träffa någon som är qammal nog att vara min farfar". I en chatt är det inte bara intressant vad som skrivs, ibland kan vad som inte skrivs också vara väldigt talande.
Sara hade vänligheten att lägga upp en bild från en liten flicka som tipsade om en herre, tycker det visar rätt väl hur det är i verkligheten. https://imgur.com/a/tml5juV

Nu borde väl alla tanter osv blir djupt chockerade över att den lilla flickan inte skrev 'Åh ja, ska vi ses?'

Vi får tacka Sara så mycket för att hon visar hur det egentligen är, dvs långt ifrån det Dumpen påstår. Sannolikt noterar dom inte ens detta med sina skygglappar.
Citera
2026-05-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Problemet är inte att Child10 lurade pervogubbarna att gå in på sidan, där de fick läsa "sexchatta inte med barn!" individuellt. Problemet är att Dumpen lockar ut pervogubbarna till parkeringar där de filmar dessa och skriker att de planerade att våldtaga ett barn. Sedan hängs gäddan ut inför hela världen med ljusets hastighet i fibernätet, inklusive högupplösta bilder på gubbkuken. Ser du inte skillnaden? Vilken metod tror du leder till fler självmord och lidande för anhöriga om du får gissa?

Om Dumpen hade kört konfrontationer där man blurrade/pixlade ansikten och förvrängde röster, så hade jag ansett att det var en helt annan sak. Då hade man förebyggt en massa självmord och lidande för familjerna, men Dumpen vill eller kan inte hålla på med sådana åtgärder som skyddar personer mot onödigt lidande.

Ja, om det nu är så enkelt så kan du ju ta reda på det då. Du är väl den siste debattören som fortfarande orkar försvara Dumpen nu. Alla andra ryggdunkare har dragit sin kos, troligen för att Flashback är ett ställe där Sara inte kan radera kritiska kommentarer.

Problemet är att Dumpen vill inte svara på frågor. Skriver man minsta kritiskt till dem på sociala medier så tas kommentaren bort.

Ja jag vet att Child10:s metod skiljer sig från Dumpen. Men varför får de sätta gränsen för vad som kan göras?

Sedan det du skriver om att blura ansikten. Det kanske blir så i framtiden. Mycket har ju ändrats med Dumpen redan. Går inte att kommentera längre t.ex..

Du får väl gräva själv om du vill veta.
Jag tvivlar inte på att överlevare får adekvat traumabehandling.
Citera
2026-05-10, 09:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är inte av intresse för mig, det minsta. Ditt svammel får du ta med någon som bryr sig.

Männen som Dumpen avslöjar är svin, och deras chattloggar är vidriga. Männen driver på det helt själva, och fortsätter kontakten eftersom det passar deras sexualitet eller fantasier.

Att ens komma på tanken att skicka bilder på sitt kön kors och tvärs till folk man pratar med på nätet - för i helvete. De ser inte heller det som fel att skicka dessa bilder till det barn de tror sig chatta med. De är med andra ord helt gränslösa och struntar i hur det påverkar andra eller hur de själva framstår.

Deras eventuella snyfthistoria och "bakomliggande problematik" är ingenting relevant i sammanhanget. Männen väljer i allra högsta grad vilka de ska chatta med och vad de ska skriva till dem. Aktiva val hela vägen.
Många kloka inlägg från dig.
Naturligtvis ligger allt ansvar på gäddorna.
De gör sig i ordning och ger sig iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.
Det har funnits gott om tid att ta sitt förnuft till fånga och avbryta det hela men icke.
Citera
2026-05-10, 09:37
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Många kloka inlägg från dig.
De gör sig i ordning och ger sig iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.
Det har funnits gott om tid att ta sitt förnuft till fånga och avbryta det hela men icke.
Här har vi ju hur barn faktiskt agerar i verkligheten. https://imgur.com/a/WXRkFD1

Varför tänker hon inte "ååå, heta Börje, SNÄLLA träffa mig, please please please"

Varför är det inte så? På Dumpenskolan lär vi oss att barn gör så. Varför stämmer det inte i verkligheten?

Tack till Sara som delar med sig av hur verkliga barn agerar. Även om det går rakt emot Dumpens fiktiva storys.. (lite komiskt).
Citera
2026-05-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Här har vi ju hur barn faktiskt agerar i verkligheten. https://imgur.com/a/WXRkFD1

Varför tänker hon inte "ååå, heta Börje, SNÄLLA träffa mig, please please please"

Varför är det inte så? På Dumpenskolan lär vi oss att barn gör så. Varför stämmer det inte i verkligheten?

Tack till Sara som delar med sig av hur verkliga barn agerar. Även om det går rakt emot Dumpens fiktiva storys.. (lite komiskt).

Nu anar jag att du är efterbliven!
Men dessa män agerar även i det verkliga livet, flera säger att dom har utnyttjat barn tidigare
Och till sist det är alltid den vuxna som har ansvaret.
Säg något annat brott där du inte blir dömd pga att du hävdar att det va någon som tjatade på dig att göra det, eller för den delen att du blev lurad till att begå brottet
Citera
2026-05-10, 09:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Det är vuxna män som skriver och chattar snusk med vad de tror är barn/unga flickor, och dessutom bestämmer de träffar med dem. Det finns inte så mycket mer att säga. De har ansvaret för vem de chattar med och vad de skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
-GG, det finns mycket att säga. Trivs du inte med att folk säger emot eller orkar du inte ta debatten så är det här fel plats för dig. Flashback är ett diskussionsforum. Vill du bara ägna dig åt ryggdunkande, så rekommenderar jag dig att gå med i Dumpens förening eller liknande.

Gäddorna skriver och chattar med vuxna som låtsas vara tonåringar. Barn under tolv års ålder har det varit väldigt ont om som gäddor har chattat med av de fallen som jag har tittat på. Så i stället för att säga barn, så anser jag att man bör använda begreppen tonåringar eller ungdomar för personer som är 13-14 år fyllda.

Om vuxna sitter och låtsas vara fjortisar som vill ha sex med gubbar så är det ej samma sak som om det vore en riktig fjortis. Riktiga fjortisar skriver i princip aldrig så till en samhallfarfar, det är bara ett problem som existerar i Dumpens fantasi. Denna fantasi är nästan lika overklig som Alice i Underlandet.

Det finns både kaniner och folk som gör hattar i verkligheten, precis som det finns klockor och katter. Men i verkligheten så dricker inte kaninerna té med hattmakare, kaniner springer inte runt med klockor och katter pratar inte engelska med flickor. Lika lite som katter pratar människospråk med flickor i verkligheten, nästan lika lite sitter fjortisar och sexchattar med gamla fula gubbar. Om det har hänt i Sverige (inte i Bangladesh där folk svälter) så vore det en sensation anser jag.

Att Dumpen eldar på dessa pervogubbars fantasier för egen vinning är alltså inte att "avslöja hur det går till i verkligheten". Det är att dra fram pervogubbarnas mest tabubelagda fantasier ur hjärnans mörkaste vrår och mata dessa fantasier med en illusion om att den är sann.

Många av Dumpens gäddor borde ha alkolås på mobilerna, och i en hel del fall kan det vara så att de behöver en god man som kan hjälpa dem med psykiska störningar eller drogmissbruk etc. Hade Dumpen fokuserat på detta i stället för uthängningarna, så hade jag kunnat ge Dumpen erkännande. Nu är det inte så. Dumpen försöker aktivt knuffa störda/påverkade människor över psykologiska tabugränser genom att mata dem med orealistiska sexfantasier där en Lolita på fjorton vårar har blivit plaskvåt i trosorna av gubben.

MeggieCleary, du skriver att gäddorna utnyttjar fjortisarna (eller "barnen") sexuellt. Med andra ord så erkänner du alltså att det inte handlar om dessa våldtäkter som fru Nilsson står och skriker om. Tack för det erkännandet, för det behövdes från er sida. Jag hade till och med kallat frivilligt sex mellan gubbe och fjortis för sexuell otukt, men det kanske är semantiska hårklyverier.
Citera
2026-05-10, 09:50
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu anar jag att du är efterbliven!
Men dessa män agerar även i det verkliga livet, flera säger att dom har utnyttjat barn tidigare
Och till sist det är alltid den vuxna som har ansvaret.
Säg något annat brott där du inte blir dömd pga att du hävdar att det va någon som tjatade på dig att göra det, eller för den delen att du blev lurad till att begå brottet

Du gör det väldigt enkelt för dig, men du missar en helt avgörande juridisk och moralisk poäng min vän.

För det första: Om en person säger att de har utnyttjat barn tidigare, så ska de polisanmälas och utredas av proffs - inte hängas ut av en privat verksamhet som tjänar pengar på klick. Det är polisen som ska säkra bevis så att offren får upprättelse, inte en nätpöbel.

För det föresta: Du frågar efter andra brott där man inte blir dömd för att man blev lurad. Svaret är enkelt: Provokation. I en rättsstat får polisen inte provocera fram ett brott som annars inte skulle ha begåtts. Om polisen skulle ställa upp en olåst bil, sätta sig i buskarna och vänta på att någon lättpåverkad person skulle få för sig att ta den, för att sedan kasta sig fram och filma det - då skulle det aldrig hålla i en svensk domstol.

Det Dumpen gör är inte att de stoppar pågående brott. De bygger en digital miljö, göder en fantasi och pressar på tills en människa (ibland med funktionsnedsättning också eller i ett rollspelstillstånd) tar steget att faktiskt ses. Att hävda att det är ansvarsfullt att locka fram det sämsta hos människor för att sedan förstöra deras familjer, är som att säga att det är brandsäkert att hälla bensin på en glöd för att se om det börjar brinna.
Citera
2026-05-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du gör det väldigt enkelt för dig, men du missar en helt avgörande juridisk och moralisk poäng min vän.

För det första: Om en person säger att de har utnyttjat barn tidigare, så ska de polisanmälas och utredas av proffs - inte hängas ut av en privat verksamhet som tjänar pengar på klick. Det är polisen som ska säkra bevis så att offren får upprättelse, inte en nätpöbel.

För det föresta: Du frågar efter andra brott där man inte blir dömd för att man blev lurad. Svaret är enkelt: Provokation. I en rättsstat får polisen inte provocera fram ett brott som annars inte skulle ha begåtts. Om polisen skulle ställa upp en olåst bil, sätta sig i buskarna och vänta på att någon lättpåverkad person skulle få för sig att ta den, för att sedan kasta sig fram och filma det - då skulle det aldrig hålla i en svensk domstol.

Det Dumpen gör är inte att de stoppar pågående brott. De bygger en digital miljö, göder en fantasi och pressar på tills en människa (ibland med funktionsnedsättning också eller i ett rollspelstillstånd) tar steget att faktiskt ses. Att hävda att det är ansvarsfullt att locka fram det sämsta hos människor för att sedan förstöra deras familjer, är som att säga att det är brandsäkert att hälla bensin på en glöd för att se om det börjar brinna.

Nu måste de givetvis ha en inkomst, kan du leva och betala dina räkningar med noll kr i inkomst?
Det spelar ingen roll vad svenskt rättsväsende tycker. De visar bara vad de här männen själva skriver och de visar även att de är beredda att dyka upp och våldta ett barn.

Sedan så va det inte dig jag skrev till.
Citera
2026-05-10, 10:04
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Att männen ofta glatt berättar om påstådda övergrepp på egna barn eller barn som de haft i sin närhet. Och detta är ju då något som kommer fram till anhöriga och andra berörda i samband med Dumpens publicering. Vilket kan då följas upp om det ligger sanning i det eller ej. Anhöriga till männen lär lära känna männen på nytt i och med detta och få en helt annan bild av saker och ting som kanske verkat obetydligt innan de blev avslöjade på nätet, eller göra en djupare reflektering om relationen som sådan.

Så, det är inte enbart en fiskejakt, utan också en större profilering av dessa män och deras perversa fantasier, som männen själva inbjuder till och startar. Det kan man se som viktigare än att de chattar med ett fiktivt barn eller en fiktiv mamma som bjuder ut sina barn till övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Att gäddorna skriver att de har våldtagit barn etc. betyder inte att de har gjort det. Personer som är exempelvis schizofrena, drogpåverkade mm. kan påstå saker som inte är sanna även när det är till deras nackdel. Ett exempel på en person som fabulerade fram grova brott som han skulle ha begått var Sture Bergwall/Thomas Quick. Allting var bara trams och han begick aldrig brotten.

I stället för att göra kommersiell media av sådana personer borde Polisen kontaktas, eventuellt kan det göras orosanmälan till Socialtjänsten om man vet var gäddan bor. Problemet med en sådan arbetsmetod är att det inte blir några häftiga filmer som Dumpen kan tjäna pengar på.

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja jag vet att Child10:s metod skiljer sig från Dumpen. Men varför får de sätta gränsen för vad som kan göras?
Det är inte Child10 som sätter gränsen, det är min egen moral. Det är stor skillnad på att ta någon åt sidan och säga åt honom typ: "sök inte sexchattar med barn!" jämfört med att lura ut någon till en parkering och skrika: "Jahaa så du vill VÅLDTA ett BAAAAAAARN!!!!!!!" för att sedan filma det och göra kommersiell media av det.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2026-05-10 kl. 10:13. Anledning: svar till Karlsson05 tillagt
Citera
2026-05-10, 10:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Alla som tjafsar om traumabehandlingen, den utförs av legitimerade psykologer eller psykoterapeuter.

Jag gick i traumabehandling via Dumpen hos en behandlare som var läkare och psykoterapeut. Det var inget konstigt eller skumt med det upplägget.
Tack för upplysningen, varför är det så tyst om det, de hävdar att alla anhöriga som behöver hjälp får det, antar att det är många. hinner de med, med den rasande fart Dumpenfar fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in