2026-04-12, 08:52
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Nu är det skillnad på Dumpen Media AB och Föreningen Dumpen, där den senare hade årsmötet förra helgen. Sara och Patrik är anställda av Dumpen Media AB och deras utlägg hamnar i den bokföringen. Vill man läsa den så är den offentlig, precis som för alla aktiebolag, och finns på allabolag.se.

Föreningen Dumpen, vars årsredovisning (förhoppningsvis) togs upp på årsmötet förra helgen ägnar sig åt att köpa vård till utsatta genom de medlemsavgifter de får in. Den årsredovisningen är bara tillgänglig för medlemmar, men jag har sett den och den är lika spännande som en tandpetare.

Jag var inte på årsmötet, så jag vet inte om det var några journalister där eller inte. Viss information härinne är bara rent påhitt för att svartmåla Dumpen. Sen finns det befogad kritik från vettiga människor också, men ibland är det svårt att navigera vad som är vad. Men om det inte var någon media på plats så gissar jag att det beror på att det finns mer intressanta händelser att bevaka än en ideell förenings årsmöte.

Det är lite tyst om stödverksamheten? Har de slutat hjälpa andra utsatta? Har du fått årsredovisningen för 2025 från föreningen? Elr är du inte medlem längre?
Citera
2026-04-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Värt att nämna, att dom stödjer innebär inte att dom håller med om metoderna att ödelägga liv, anhöriga m.m.

Så siffran att stödja Dumpen exakt som dom gör med allt vad det innebär är nog väldigt låg.

Något Meggan & karlson på taket aldrig kommer kunna ta in.

Förmågan att skilja på syfte och metod + konsekvenser är i stort sett lika svårt att ta in som kärnfysik.

Det du missade va att 88% tyckte att det va för låga straff för sexualbrott mot barn. När polisen får göra dumpens jobb så kommer en stor majoritet vara för långa fängelsestraff.
Citera
2026-04-12, 09:18
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det du missade va att 88% tyckte att det va för låga straff för sexualbrott mot barn. När polisen får göra dumpens jobb så kommer en stor majoritet vara för långa fängelsestraff.
Vilket aldrig kommer hända. Straffrätt är nog absolut inget du ska ens tänka på.
När? Dom får det nu. Skillnaden kommer bli, absolut 0. Polis måste tänka betydligt längre än Dumpen, polisen kan inte lämna öppet mål till en försvarsadvokat. Men men, inte din grej - jag vet.
Citera
2026-04-12, 10:39
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Hur mår autisthjärnan?
Först hänvisar du till ”undersökningen” som någon sanning om hur svenska folket tycker.
Men när det står att 88% är för hårdare straff för sexualbrott mot barn så kan man absolut inte tänka sig att undersökningen betyder något

Om lagarna ändras ( vilket de flesta partier verkar att tycka) så kommer gäddor att dömas till fängelse.
Då tycker 88% att straffen ska vara hårdare
Vad någon tycker är irrelevant. I praktiken blir det aldrig lika hårt som AnnaLisa på Facebook tycker. Sen måste du komma ihåg att Sveriges system bygger på rehabilitera, inte straffa i din bemärkelse. Därför man ser mycket milda påföljder ibland - när det borde vara hårt.

Vet mycket väl om att det kommer ändras, bland annat presumtion mot fängelse. Men det förändrar ändå inte hur Sverige resonerar, vilket i det stora hela är bra (stora hela = utanför Dumpens värld).
Citera
2026-04-12, 10:48
Medlem
Citat:
Vad någon tycker är irrelevant. I praktiken blir det aldrig lika hårt som AnnaLisa på Facebook tycker. Sen måste du komma ihåg att Sveriges system bygger på rehabilitera, inte straffa i din bemärkelse. Därför man ser mycket milda påföljder ibland - när det borde vara hårt.

Vet mycket väl om att det kommer ändras, bland annat presumtion mot fängelse. Men det förändrar ändå inte hur Sverige resonerar, vilket i det stora hela är bra (stora hela = utanför Dumpens värld).

88% tycker att det ska vara hårdare straff, så resonerar svenskar.
Du kanske även ser att politiker gärna tar upp och vill förändra många saker när det är valår.
Det är även tydligt att det är över med mesande och rehabilitering av brottslingar då alla ser att det inte fungerar. Det är inte 2015 längre och det är över för gamla kåta gubbar att kunna bete sig som de har gjort i årtionden
Citera
2026-04-12, 14:04
Medlem
rallykalle69s avatar
Vi tar en övning dagen till ära. Männen är enligt LHS skyldiga allihopa, rakt av. Det är argumentationen i domstol "Dom är det".

Okej - då tar vi och applicerar detta i verkligheten. Sture Bergwall mera känd som Thomas Quick erkände diverse mord, och han satt även inne länge för det. Av den enkla anledningen att han själv erkände det. ("Han sa ju det")

Senare som ni vet, så kom dom fram till att han inte har gjort det och släpptes. Ganska intressant historia. Men detta gott folk (LHS) är ett ypperligt exempel på att någon som erkänt x antal mord, ändå släpptes när det inte gick bevisa, tvärtom, bevisades att han inte kunnat gjort det.

Med andra ord, vad män säger i en chat betyder absolut ingenting. Vidare, dom som har erkänt övergrep och polisen griper i vid konfrontation (och alla tanter swishar) - vad tror ni händer sen om det inte går bevisa på något sätt? Precis.

Ganska matnyttig övning för förstå verkligheten lite mer.
Citera
2026-04-12, 14:19
Avstängd
Citat:
Vi tar en övning dagen till ära. Männen är enligt LHS skyldiga allihopa, rakt av. Det är argumentationen i domstol "Dom är det".

Okej - då tar vi och applicerar detta i verkligheten. Sture Bergwall mera känd som Thomas Quick erkände diverse mord, och han satt även inne länge för det. Av den enkla anledningen att han själv erkände det. ("Han sa ju det")

Senare som ni vet, så kom dom fram till att han inte har gjort det och släpptes. Ganska intressant historia. Men detta gott folk (LHS) är ett ypperligt exempel på att någon som erkänt x antal mord, ändå släpptes när det inte gick bevisa, tvärtom, bevisades att han inte kunnat gjort det.

Med andra ord, vad män säger i en chat betyder absolut ingenting. Vidare, dom som har erkänt övergrep och polisen griper i vid konfrontation (och alla tanter swishar) - vad tror ni händer sen om det inte går bevisa på något sätt? Precis.

Ganska matnyttig övning för förstå verkligheten lite mer.

Polisen ingriper vid stark misstanke om innehav av barnporr inte vad som skrivs i en chatt.
Den utgör möjligtvis en indikation men absolut inget bevis. Många har svårt att förstå detta.
Citera
2026-04-12, 14:21
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Självklart ska det vara hårdare fängelsestraff för sexbrott mot barn. Gärna för sexbrott öht.

Jag är för det.

Men, hör och häpna, jag är ändå emot Dumpen.
Citera
2026-04-12, 14:25
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Självklart ska det vara hårdare fängelsestraff för sexbrott mot barn. Gärna för sexbrott öht.

Jag är för det.

Men, hör och häpna, jag är ändå emot Dumpen.
Ja, för av någon väldigt märklig anledning är det omöjligt för "motparten" att skilja på syfte och metod.

Vill dom göra något för barnen? Så bra, trevligt. https://ecpat.se/

"Vårt uppdrag är att stoppa sexuella övergrepp mot barn
Din gåva hjälper oss att stoppa sexuella övergrepp och ge råd och stöd till de barn som utsatts. "

Dumpens syfte finns sedan länge, och den gör faktiskt konkret nytta. Ganska fantastiskt när man tänker på det. Uppfinna hjulet igen, fast ett väldigt dåligt hjul. Men - blev ju en inkomst för Sara.
Citera
2026-04-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ja, för av någon väldigt märklig anledning är det omöjligt för "motparten" att skilja på syfte och metod.

Vill dom göra något för barnen? Så bra, trevligt. https://ecpat.se/

"Vårt uppdrag är att stoppa sexuella övergrepp mot barn
Din gåva hjälper oss att stoppa sexuella övergrepp och ge råd och stöd till de barn som utsatts. "

Dumpens syfte finns sedan länge, och den gör faktiskt konkret nytta. Ganska fantastiskt när man tänker på det. Uppfinna hjulet igen, fast ett väldigt dåligt hjul. Men - blev ju en inkomst för Sara.

Men en av deras syfte var ju att förändra lagstiftningen vilket de uppnått.(sedan april)
Frågan är vad de vill just nu?
Citera
2026-04-12, 14:43
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Men en av deras syfte var ju att förändra lagstiftningen vilket de uppnått.(sedan april)
Frågan är vad de vill just nu?
Fortsätta få swish, det är ju deras levebröd. Jag skulle lätt kunna glassa runt på vägarna, lite hotell, dra till med en "Krönika" och leva betydligt bättre än jobba hårt. Alla dar i veckan.
Citera
2026-04-12, 14:49
Medlem
Citat:
Fortsätta få swish, det är ju deras levebröd. Jag skulle lätt kunna glassa runt på vägarna, lite hotell, dra till med en "Krönika" och leva betydligt bättre än jobba hårt. Alla dar i veckan.

Jag gissar att i alla fall Patrik inte lever så flott då Kronis är efter honom.
Sara vet jag inte.

Det jag kan tycka kan vara lite problematiskt är att de båda blivit utsatta som barn att jobbet tär på dem psykiskt.

Det är som anledningen att man inte är sin egen advokat i en rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in