Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Kort sagt, av alla heltidsanställda brandmän i Sverige utgör kvinnor en väldigt väldigt liten andel och den lilla andelen kvinnor lever mer än väl upp till de hårda kraven. För dem har inget anpassats mer än att de har egna omklädningsrum och duschar.
Jag har ingen erfarenhet av kvotering i Sverige.
Ingen erfarenhet av kvotering??
Du jobbar själv i en miljö där kvinnor har kvoteras in då det förut var en mansdominerad miljö av tradition inte för att arbetsplatsen i sig ställer några speciella krav på fysik och intellekt.
Här har vi en sak som kan bevisas, bara googla. Mellan 2000-2010 någonstans sänktes kraven just för att få in större andel kvinnor till brandkåren vilket jag vet för jag kände några st brandmän på den tiden som var tok förbannade på detta politiker påhitt då det skulle påverka deras säkerhet att få in kvinnor som oaktat de nya kraven inte skulle orka med vissa moment tex slänga upp en kollega på axeln och ta stegen ner. Dom fick dessutom rätt, kvinnorna är inte delaktiga i alla moment pga av sin mindre fysik hur mycket dom än tränar.
Så där har du fel, vad du än tycker och tror.
Du argumenterar i så många olika inlägg om vad du tycker och tror och så många uppger hur trötta dom är på dig och dina resonemang men du fortsätter och duckar konstant frågor som inte passar dig.
Jag tror jag har ganska rätt när jag antar att du själv anser dig vara påläst och intelligent kapabel att föra diskussioner och samtal utifrån logiska och verklighetsbaserade resonemang.
Om du nu är så intelligent och har så mycket att lära oss andra, hur kommer det sig att du sitter i en truck på ett lager hela dagarna istället för att ha en professur i Lund och undervisar i argumentationsteknik och logiska tankebanor.