2026-05-09, 10:52
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Testiklar är den största gemensamma nämnaren.

Nej, det är det inte. Tyvärr. En större gemensam nämnare är exempelvis att vi tillhör arten homo sapiens.

Men även om den största gemensamma nämnaren var testiklar, så är återigen inte den största gemensamma nämnaren det relevanta statistiska perspektivet och detta har belysts med önskvärd tydlighet här:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och då är min fråga till dig: Är det så man fastställer vad som är statistiskt relevant och inte i det här avseendet genom att fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln när det kommer till våldsutövning och/eller sexualiserat våld? Det korta svaret är nej......

Eftersom du försöker skapa brus så får du inget mer svar ifrån mig här i tråden. Jag vill ha svar ifrån Merapi.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-09 kl. 10:55.
Citera
2026-05-09, 10:59
Avslutad
Citat:
Nej, det är det inte. Tyvärr.

Men även om det var det, så är återigen inte den största gemensamma nämnaren det relevanta statistiska perspektivet och detta har belysts med önskvärd tydlighet här:

Eftersom du försöker skapa brus så får du inget mer svar ifrån mig här i tråden. Jag vill ha svar ifrån Merapi.

Om man ska jämföra, när det kommer till grov brottslighet då - så är gruppen kvinnor som myrorna ute myrstacken i skogen som alltid får lagom mycket sol och regn medans gruppen män är som ångvälten som aldrig blir nöjd hur mycket den än får krossa.
Citera
2026-05-09, 11:03
Medlem
Citat:
Och då är min fråga till dig: Är det så man fastställer vad som är statistiskt relevant och inte i det här avseendet genom att fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln när det kommer till våldsutövning och/eller sexualiserat våld? Det korta svaret är nej.

Att enbart fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln ger oss ingen möjlighet att uttala oss om huruvida det finns en överrepresentation eller inte och det säger heller ingenting om kausalitet. När ska detta gå in?

Du tror felaktigen att bara för att en variabel är en större gemensam nämnare än en annan variabel, så är det statistiskt relevanta perspektivet att fokusera på den större gemensamma nämnaren men tillåt mig att illustrera hur galet du tänker med hjälp av ett hypotetiskt exempel:

Låt oss säga att över en 5 års period så begår grupp X 90 % av alla brott medans grupp Y enbart begår 10 % av alla brott.

Kan vi nu dra slutsatsen att grupp X är överrepresenterad när det gäller brottslighet? Nej, det kan vi inte, för vi har inte tagit i beaktning gruppens storlek.

Låt oss säga att grupp X utgör 99 % av befolkningen, då får vi ett underrepresentationsvärde: 0.99/0.9 = 0.91 (avrundning uppåt till 2 decimaler).

Ifall grupp Y begår resterande andel av brotten, dvs. 10 % men utgör 1 % av befolkningen så får vi ett stort överrepresentationsvärde för grupp Y: 0.10/0.01 = 10.

Slutsats:
Så trots att grupp X är en större gemensam nämnare för brottslighet än grupp Y, så ser vi att grupp X är underrepresenterade i exemplet ovan medans grupp Y är överrepresenterade.

Att enbart fokusera på den största gemensamma nämnaren gör att man negligerar hur stora olika grupper är (base rate fallacy: https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy)

Summa summarum:
Så du kan inte längre gömma dig bakom att ''män är den största gemensama nämnaren blablabla''. Jag har nyss illustrerat att det inte är rätt statistisk måttstock. Först när du vågar erkänna vad som är en korrekt statistisk måttstock så öppnar du upp dig mer för kritik och det är precis det jag vill.

Det perspektiv som du lyfter saknar statistisk relevans men du förstår inte det och det beror på att du inte har någon träning i att tolka och förstå statistik.

Du har tänkt fel. Punkt slut.

Tänker du medge att du har tänkt galet eller ska du bara fortsätta upprepa dig själv likt en papegoja?

I enkla ordalag så kan man säga att du resonerar kring statistiken på ett känslomässigt, statistiskt irrelevant och orättvist sätt. Men du förstår inte bättre.

De absurda följderna:
Du förstår inte heller att om vi accepterar din princip - att det relevanta perspektivet är den största gemensamma nämnaren, då hade det inneburit att i ett scenario där alla dricker vatten i Sverige, så tvingas du medge att det relevanta perspektivet är att dokumentera att de som begår brott är vattendrickare. Hör du inte hur korkat du tänker? Vattendrickande är en irrelevant variabel även om det skulle vara den största gemensamma nämnaren. Det bevisar inte att vattendrickare är överrepresenterade, även om 100 % av alla brott begås av vattendrickare och inte heller säger det något om kausalitet för jag antar att du förstår att dricka vatten inte kan tänkas vara en plausibel orsaksfaktor som ökar risken för att begå brott? Din ärthjärna.

Förståelse för grundskolematte och banalt logiskt resonerande räcker för att slå hål på ditt resonemang men du förstår inte bättre.

Det är även uppseendeväckande att du inte tar till dig av kritik när dina resonemang smulas sönder. Jag har påpekat detta för dig tidigare:

Seriöst du måste vara forumets mest förvirrade medlem.

Ration män/ kvinnor är ca 50/ 50, och detta vet en FET majoritet av alla så inget man behöver deklarera.
Består gruppen våldsutövande av 85% män (ingen exakt siffra men det ligger nånstans drygt 80%)
så har du en övertydligt ÖVERREPRESENTATION. Detta begriper en fet majoritet av alla vuxna människor.
Och återigen könsfaktorn ÄR den största gemensamma nämnaren för våldsutövning, finns liksom inget att diskutera. Och när det kommer till sexuellt våld är siffran nog ännu högre.
Och detta är en VÄLDIGT korrekt statistisk måttstock som man självfallet ska ta i beaktande, vad fan trodde du?

med detta sagt finns det dock inget som jag eller den forskning som finns på detta ämne hävdat att man BARA ska ta denna faktor i beaktande, eftersom det finns andra faktorer också ex. ungdom, socioekonomisk utsatthet, psykiska diagnoser etc. som finns tydligt deklarerat inom en radda forskning.

Bara fan sluta debatera med mig, tack.
Citera
2026-05-09, 11:27
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Vi kan absolut använda ordet "kvotering", man måste ju anpassa sig efter den svagaste länken i kedjan.

Ja där man vill få in fler män eller kvinnor där kan man kvotera in män eller kvinnor OM de har likvärdiga meriter.

Förutom då när det gäller vård- och barnomsorg pga pedofil- och våldtäktsrädslan.
Jaha nu är du på någon igen med en ingång som är ett försök att nedvärdera den du skriver till.

Lite enkelt så du kan svara enkelt.
Vad är det du inte förstår med ordet kvotering, det var det ordet som användes när politikerna ville att företag och statliga institutioner skulle jämna ut köns- och invandrarbalansen på arbetsplatser.

Nu använder jag inte television apparaten så ofta men på våra skattefinansierade kanaler är det nuförtiden oftare än inte en arab eller bög som är det nya ansiktet när någon byts ut.
Detta är vad det offentliga Sverige vill att kvoteringen skall åstadkomma, den vill normalisera det som just i denna tidsepok är något som pk, woke och feminister anser att alla ska tycka är bra.

Om 2 kandidater söker ett arbete och bägge har identiska kvalifikationer men en väljs för att denna är kvinna, tillrest etc så kallas det kvotering. Hade man gjort tvärtom hade det kallats för rasism eller misogynt.

Det sitter kvinnor i styrelser för att företag måste kunna uppvisa att dom arbetar aktivt med sk diversifiering på alla nivåer även om kvinnorna själv egentligen bara är intresserade av makt positioner tex i styrelser. Inte många feminister som skriker sig hesa över den orättvisa könsfördelningen inom yrkesdykarkåren.

Ett annat exempel, för att kvinnor skulle ha chans att bli brandmän och större chans bli poliser sänktes de fysiska kraven. Dvs man gjorde det möjligt för sämre kandidater att bli brandmän jämfört med innan uttags kraven förändrades bara för att få in kvinnor utan någon som helst tanke på vad det innebar för nivån på brandmännen.

Sen kvinnor inom polisen... Det är bara se hur det ser ut på gator och torg när polisen gör insatser, det behövs 10 kvinnliga poliser för att neutralisera en tillresta och det lyckas först när en manlig polis kommer dit och gör verklighet av användandet av elpistol.

Vill ett företag lägga anbud på något statligt måste dom kunna uppvisa att dom jobbar hårt med diversifiering även om dom just nu inte hunnit komma till 50 % målet.
Det är bara politik. Tex så hade inget av dom stora byggbolagen fått bygga vägar, sjukhus, bostäder m.m där staten är beställare om dom ej kan redovisa sitt arbete med detta.
Därav de stora HR avdelningarna på många bolag, denna avdelning fylls upp med kvinnor och invandrare så företagen kan visa att dom jobbar med diversifiering. Det är bara en kostnad för att bolagen ska kunna lämna anbud, en anledning till att byggkostnaderna ökat, köparen måste betala för HR avdelningen också.

Nu för du gärna berätta om dina personliga tankar och erfarenhet av kvoterings Sverige.
Citera
2026-05-09, 11:32
Avstängd
Pellefant775s avatar
Denna interaktion visar väldigt tydligt hur oärlig du är och hur du reagerar när någon pressar dig på dina åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Seriöst du måste vara forumets mest förvirrade medlem.

Ration män/ kvinnor är ca 50/ 50, och detta vet en FET majoritet av alla så inget man behöver deklarera.

Jag är inte ett dugg förvirrad. Jag testar ditt resonemang. Nu fokusförflyttar du. Vi pratar om män och invandrare. Inte män och kvinnor. Vi diskuterar A kontra B, inte A kontra C. Förvirring eller medveten fokusförflyttning ifrån din sida?

Du skrev först och främst:
Citat:
Ni män är faktiskt helt outstanding i er villighet att aktivt skada människor.

Jag frågade då dig:
Citat:
Varför anser du att män är helt outstanding i sin villighet att aktivt skada människor? Det går att hitta rötägg ifrån andra grupper också. Jag ser dig aldrig skriva att invandare är helt outstanding i sin villighet att aktivt skada människor. Hur kommer det sig att detta är något som du aldrig nämner? Det undrar jag. Ditt selektiva fokus på män som grupp behöver motiveras.

Ditt svar:
Citat:
Och vilka från invandrargrupperna är det som begår våldsdåden?
Könet man är den största gemensamma faktorn för den grupp som sysslar med grovt våld och/ eller sexualiserat våld är inget jag "anser" utan väldokumenterad fakta.

googla det så kan du konstatera det själv.

Du tog alltså fäste på den största gemensamma nämnaren. I min kommentar nedanför så smular jag sönder detta märkliga statistiska perspektiv:
Citat:
Och då är min fråga till dig: Är det så man fastställer vad som är statistiskt relevant och inte i det här avseendet genom att fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln när det kommer till våldsutövning och/eller sexualiserat våld? Det korta svaret är nej...........

Du har alltså uppgett en skillnad (som du anser är relevant) mellan män och invandrare som grupp och det är att du menar att män är den största gemensamma nämnaren. Detta använder du som försvar för din originalkommentar om män. Jag har dock nu slagit hål på missuppfattningen om att den största gemensamma nämnaren är det relevanta, statistiska perspektivet. Därmed så kan nu alla se att du använder dig av ett rättfärdigande som är totalt bristfälligt och som saknar statistisk relevans. Du kan fortsätta med detta men det är en poäng som har smulats sönder.

Det är även orättvist att använda sig av den största gemensamma nämnaren för du negligerar då att gruppen män och gruppen invandrare är olika stora! Begriper du inte bättre?!

Citat:
Består gruppen våldsutövande av 85% män (ingen exakt siffra men det ligger nånstans drygt 80%)
så har du en övertydligt ÖVERREPRESENTATION. Detta begriper en fet majoritet av alla vuxna människor.

Det är ingen som förnekar att män är överrepresenterade. Har jag förnekat det? Nej, men överrepresentation mäts inte genom att titta på den största gemensamma nämnaren. Håller du med om detta ja eller nej?

Ifall du inte håller med om det så har du missförstått vad överrepresentation faktiskt är. Ifall du däremot håller med om att den största gemensamma nämnaren inte säger någonting om vem som är överrepresenterad så måste du väl förstå hur korkad du låter när du säger att skillnaden mellan invandrare och män i statistiken är att män är den största gemensamma nämnaren för då nämner du något som överhuvudtaget saknar relevans i det här avseendet. Det saknar relevans eftersom det är en bristfällig statistisk infallsvinkel och detta har jag förklarat väldigt utförligt.

Jag upprepar därmed min fråga: Varför kritiserar du män men inte invandrare för? Ditt svar: ''Män är den största gemensamma nämnaren'', håller inte som motivering så du behöver hitta ett annat svar. Ifall du envisas med det svaret så använder du dig av en skillnad som saknar statistisk relevans.

Citat:
Och återigen könsfaktorn ÄR den största gemensamma nämnaren för våldsutövning, finns liksom inget att diskutera.

Så könsfaktorn är en större gemensam nämnare än att vi alla är homo sapiens ? OK, då är du en idiot ifall du tror det. Nej, det är inte den största gemensamma nämnaren men även om det var det, så är det en irrelevant statistisk inflikning i det här sammanhanget!

Du verkar inte förstå kruxet här. Kruxet är att du har försökt motivera ditt fokus på män och inte invandrare med en motivering där du beskriver en skillnad som är irrelevant och inte är förankrad i ett statistiskt relevant resonemang.

Citat:
Och när det kommer till sexuellt våld är siffran nog ännu högre.
Och detta är en VÄLDIGT korrekt statistisk måttstock som man självfallet ska ta i beaktande, vad fan trodde du?

Nej, den största gemensamma nämnaren är ett irrelevant perspektiv med avseende på det vi diskuterar och detta har jag ju förklarat för dig. Går det fortfarande inte in?

Citat:
med detta sagt finns det dock inget som jag eller den forskning som finns på detta ämne hävdat att man BARA ska ta denna faktor i beaktande, eftersom det finns andra faktorer också ex. ungdom, socioekonomisk utsatthet, psykiska diagnoser etc. som finns tydligt deklarerat inom en radda forskning.

Bara fan sluta debatera med mig, tack.

Du kan lämna diskussionen men du har inte förmått att försvara varför du hakar upp dig på män som grupp och inte invandrare. Ifall du fortsätter envisas med att män är den största gemensamma nämnaren så upprepar du bara en skillnad som saknar både värde och statistisk relevans. Men kanske förstår du inte bättre?

Men jag tror det är rätt uppenbart nu för rationella människor att du är en person som skriver saker i affekt och inte tänker igenom vad du säger. Det är bara en massa känslor.

Men du får gärna försöka motivera varför du fokuserar på män och inte invandrare men nämner du en skillnad som saknar statistisk relevans, så får du acceptera att jag påpekar detta.

Frågan hänger fortfarande i luften: Varför ditt enögda fokus på män som grupp och inte invandrare?

Slutsats:
Din motivering grundar sig i ett orättvist och statistiskt irrelevant perspektiv. Det statistiskt irrelevanta i perspektivet har jag redan förklarat och det orättvisa är ju givetvis att den största gemensamma nämnaren är ett perspektiv som negligerar och ignorerar hur stora olika grupper är.

Men fortsätt du använda dig av ett statistiskt irrelevant och orättvist perspektiv om du så vill .
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-09 kl. 11:44.
Citera
2026-05-09, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jaha nu är du på någon igen med en ingång som är ett försök att nedvärdera den du skriver till.

Lite enkelt så du kan svara enkelt.
Vad är det du inte förstår med ordet kvotering, det var det ordet som användes när politikerna ville att företag och statliga institutioner skulle jämna ut köns- och invandrarbalansen på arbetsplatser.

Nu använder jag inte television apparaten så ofta men på våra skattefinansierade kanaler är det nuförtiden oftare än inte en arab eller bög som är det nya ansiktet när någon byts ut.
Detta är vad det offentliga Sverige vill att kvoteringen skall åstadkomma, den vill normalisera det som just i denna tidsepok är något som pk, woke och feminister anser att alla ska tycka är bra.

Om 2 kandidater söker ett arbete och bägge har identiska kvalifikationer men en väljs för att denna är kvinna, tillrest etc så kallas det kvotering. Hade man gjort tvärtom hade det kallats för rasism eller misogynt.

Det sitter kvinnor i styrelser för att företag måste kunna uppvisa att dom arbetar aktivt med sk diversifiering på alla nivåer även om kvinnorna själv egentligen bara är intresserade av makt positioner tex i styrelser. Inte många feminister som skriker sig hesa över den orättvisa könsfördelningen inom yrkesdykarkåren.

Ett annat exempel, för att kvinnor skulle ha chans att bli brandmän och större chans bli poliser sänktes de fysiska kraven. Dvs man gjorde det möjligt för sämre kandidater att bli brandmän jämfört med innan uttags kraven förändrades bara för att få in kvinnor utan någon som helst tanke på vad det innebar för nivån på brandmännen.

Sen kvinnor inom polisen... Det är bara se hur det ser ut på gator och torg när polisen gör insatser, det behövs 10 kvinnliga poliser för att neutralisera en tillresta och det lyckas först när en manlig polis kommer dit och gör verklighet av användandet av elpistol.

Vill ett företag lägga anbud på något statligt måste dom kunna uppvisa att dom jobbar hårt med diversifiering även om dom just nu inte hunnit komma till 50 % målet.
Det är bara politik. Tex så hade inget av dom stora byggbolagen fått bygga vägar, sjukhus, bostäder m.m där staten är beställare om dom ej kan redovisa sitt arbete med detta.
Därav de stora HR avdelningarna på många bolag, denna avdelning fylls upp med kvinnor och invandrare så företagen kan visa att dom jobbar med diversifiering. Det är bara en kostnad för att bolagen ska kunna lämna anbud, en anledning till att byggkostnaderna ökat, köparen måste betala för HR avdelningen också.

Nu för du gärna berätta om dina personliga tankar och erfarenhet av kvoterings Sverige.

Jag har inte använt statstelevisionsapparaten sen 2007 så jag har lite svårt att hänga med i ditt resonemang.

Yrkesdykare var? Om du menar på oljeriggar och liknande så får de riktigt riktigt feta löner för besväret. Så visst, ett av världens farligaste yrken tillsammans med prostitution osv men till skillnad från de flesta prostituerade så får yrkesdykare oftast riktigt fett med pengar.
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-09 kl. 12:03.
Citera
2026-05-09, 12:04
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Jag inte använt statstelevisionsapparaten sen 2007 så jag har lite svårt att hänga med i ditt resonemang.

Yrkesdykare var? Om du menar på oljeriggar och liknande så får de riktigt riktigt feta löner för besväret. Så visst, ett av världens farligaste yrken tillsammans med prostitution osv men till skillnad från de flesta prostituerade så får yrkesdykare oftast riktigt fett med pengar.
Jag har förstått att du har problem läsa längre inlägg förlåt jag borde delat upp det i fler meddelande, ett för varje stycke, ska försöka skärpa sig.

Men det glädjer mig att du åtminstone försöker,kanske om jag skriver i punktform att det skulle fungera bättre för dig så du vet när ett resonemang är slut och ett annat börjar?

1. Vet inte alls vad ditt svar med yrkesdykare var tänkt att betyda så det får du gärna förtydliga för så som jag ser det har din kommentar inget med det jag skrev att göra. Behöver du hjälp med läsförståelse så säg till.

2. Bara för att du inte sett på de nämnda tv kanalerna så borde resonemanget vara ganska klart, vita ansikten gärna män och alla över 40 byts ut mot araber och bögar, så vi har faktiskt även åldersdiskriminering på dessa institutioner.

3. Hade du inte lust ge något svar på det jag skrev sist i mitt förra inlägg?
Citera
2026-05-09, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jag har förstått att du har problem läsa längre inlägg förlåt jag borde delat upp det i fler meddelande, ett för varje stycke, ska försöka skärpa sig.

Men det glädjer mig att du åtminstone försöker,kanske om jag skriver i punktform att det skulle fungera bättre för dig så du vet när ett resonemang är slut och ett annat börjar?

1. Vet inte alls vad ditt svar med yrkesdykare var tänkt att betyda så det får du gärna förtydliga för så som jag ser det har din kommentar inget med det jag skrev att göra. Behöver du hjälp med läsförståelse så säg till.

2. Bara för att du inte sett på de nämnda tv kanalerna så borde resonemanget vara ganska klart, vita ansikten gärna män och alla över 40 byts ut mot araber och bögar, så vi har faktiskt även åldersdiskriminering på dessa institutioner.

3. Hade du inte lust ge något svar på det jag skrev sist i mitt förra inlägg?

Nja, det är 100% medvetet från min sida, det mesta i dina långa och osammanhängande inlägg har redan diskuterats i oändlighet i äldre trådar här på feminism-forumet. Både brandkåren och poliskåren osv osv osv.

Kort sagt, av alla heltidsanställda brandmän i Sverige utgör kvinnor en väldigt väldigt liten andel och den lilla andelen kvinnor lever mer än väl upp till de hårda kraven. För dem har inget anpassats mer än att de har egna omklädningsrum och duschar.

I poliskåren är 35% kvinnor och poliskåren ska jobba med civilbefolkningen på ett helt annat sätt än brandkåren och polisyrket handlar mycket om att åka ut på partnervåld, samla in bevis, ta hand om fulla människor och liknande. Det är mycket sällan som två ensamma poliser oavsett kön hoppar på en gängkriminell bara sådär.

Just nu kollar jag bara cyklingen och där är de flesta vita.

Jag har ingen erfarenhet av kvotering i Sverige.
Citera
2026-05-09, 12:48
Medlem
Citat:
Och då är min fråga till dig: Är det så man fastställer vad som är statistiskt relevant och inte i det här avseendet genom att fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln när det kommer till våldsutövning och/eller sexualiserat våld? Det korta svaret är nej.

Att enbart fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln ger oss ingen möjlighet att uttala oss om huruvida det finns en överrepresentation eller inte och det säger heller ingenting om kausalitet. När ska detta gå in?

Du tror felaktigen att bara för att en variabel är en större gemensam nämnare än en annan variabel, så är det statistiskt relevanta perspektivet att fokusera på den större gemensamma nämnaren men tillåt mig att illustrera hur galet du tänker med hjälp av ett hypotetiskt exempel:

Låt oss säga att över en 5 års period så begår grupp X 90 % av alla brott medans grupp Y enbart begår 10 % av alla brott.

Kan vi nu dra slutsatsen att grupp X är överrepresenterad när det gäller brottslighet? Nej, det kan vi inte, för vi har inte tagit i beaktning gruppens storlek.

Låt oss säga att grupp X utgör 99 % av befolkningen, då får vi ett underrepresentationsvärde: 0.99/0.9 = 0.91 (avrundning uppåt till 2 decimaler).

Ifall grupp Y begår resterande andel av brotten, dvs. 10 % men utgör 1 % av befolkningen så får vi ett stort överrepresentationsvärde för grupp Y: 0.10/0.01 = 10.

Slutsats:
Så trots att grupp X är en större gemensam nämnare för brottslighet än grupp Y, så ser vi att grupp X är underrepresenterade i exemplet ovan medans grupp Y är överrepresenterade.

Att enbart fokusera på den största gemensamma nämnaren gör att man negligerar hur stora olika grupper är (base rate fallacy: https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy)

Summa summarum:
Så du kan inte längre gömma dig bakom att ''män är den största gemensama nämnaren blablabla''. Jag har nyss illustrerat att det inte är rätt statistisk måttstock. Först när du vågar erkänna vad som är en korrekt statistisk måttstock så öppnar du upp dig mer för kritik och det är precis det jag vill.

Det perspektiv som du lyfter saknar statistisk relevans men du förstår inte det och det beror på att du inte har någon träning i att tolka och förstå statistik.

Du har tänkt fel. Punkt slut.

Tänker du medge att du har tänkt galet eller ska du bara fortsätta upprepa dig själv likt en papegoja?

I enkla ordalag så kan man säga att du resonerar kring statistiken på ett känslomässigt, statistiskt irrelevant och orättvist sätt. Men du förstår inte bättre.

De absurda följderna:
Du förstår inte heller att om vi accepterar din princip - att det relevanta perspektivet är den största gemensamma nämnaren, då hade det inneburit att i ett scenario där alla dricker vatten i Sverige, så tvingas du medge att det relevanta perspektivet är att dokumentera att de som begår brott är vattendrickare. Hör du inte hur korkat du tänker? Vattendrickande är en irrelevant variabel även om det skulle vara den största gemensamma nämnaren. Det bevisar inte att vattendrickare är överrepresenterade, även om 100 % av alla brott begås av vattendrickare och inte heller säger det något om kausalitet för jag antar att du förstår att dricka vatten inte kan tänkas vara en plausibel orsaksfaktor som ökar risken för att begå brott? Din ärthjärna.

Förståelse för grundskolematte och banalt logiskt resonerande räcker för att slå hål på ditt resonemang men du förstår inte bättre.

Det är även uppseendeväckande att du inte tar till dig av kritik när dina resonemang smulas sönder. Jag har påpekat detta för dig tidigare:
Åter ett förvirrat inlägg av Pellefant där han inte förstått inlägget han svarat på och istället blandar ihop absoluta tal, relativa tal och kausalitet hej vilt.
Citera
2026-05-09, 13:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vi kan absolut använda ordet "kvotering", man måste ju anpassa sig efter den svagaste länken i kedjan.

Ja där man vill få in fler män eller kvinnor där kan man kvotera in män eller kvinnor OM de har likvärdiga meriter.

Förutom då när det gäller vård- och barnomsorg pga pedofil- och våldtäktsrädslan.

Då är frågan varför man vill få in fler kvinnor när kön inte har något med arbetsuppgifterna att göra.
Citera
2026-05-09, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Då är frågan varför man vill få in fler kvinnor när kön inte har något med arbetsuppgifterna att göra.

Det finns både för- och nackdelar med mixade arbetsgrupper gällande kön, bakgrund och ålder men generellt sett överväger fördelarna
Citera
2026-05-09, 22:09
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det finns både för- och nackdelar med mixade arbetsgrupper gällande kön, bakgrund och ålder men generellt sett överväger fördelarna

Jag syftar främst på styrelseuppdrag.

Vilket kön en person har säger nästintill ingenting om hur personen presterar som styrelseledamot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in