2026-05-10, 01:30
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Växjöprofil gripen misstänkt för våldsbrott (2025-12-29)

/ Moderator
Citera
2026-05-10, 02:47
Medlem
Borgmästare i Sverige? Hahahaha, aldrig hört talas om
Citera
2026-05-10, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Borgmästare i Sverige? Hahahaha, aldrig hört talas om

Moderata kommunordföranden brukar ofta ta sig titeln borgmästare i Sverige

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borgm%C3%A4stare_i_Sverige
Citera
2026-05-10, 04:28
Medlem
mjolnirrs avatar
Ganska märkligt att ingen i hans närhet har sett till att han aldrig mer kan misshandla djur eller kvinnor, men i Växjö verkar man sopa sånt under mattan, och vara rädd för så kallade grevar och självutnämnda borgmästare. Även ganska märkligt att inte kriminella gäng dragit sig till honom och utpressat honom på stora summor pengar. Vad är det folk är rädda för egentligen? Han är ju tydligen bara duktig på att slå de som är svagare än honom själv.
Citera
2026-05-10, 05:21
Medlem
https://youtu.be/7hV71G2CgFo
Du blir sällan arg?

Nils: Hahaha, det händer väl att man ryter till.

Citera
2026-05-10, 06:56
Medlem
Låter som ett klassiskt narcissistisk beteende
Utåt ser allt ut som det bästa
Inåt förekommer frekvent misshandel mot de närmaste både fysiskt och psykiskt .
Citera
2026-05-10, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Såg nyss på folkbokföringen att de fortfarande var gifta och inskrivna i samma hus. Vet att skilsmässor tar tid. Men kommer det skilja sig eller fortsätta vara tillsammans efter han muckat?

Sjukt isåfall om hon inte lämnar honom.
Det kallas för Traumabond
Citera
2026-05-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Det är förmodligen en person som är uppfostrad att stå över andra och detta har säkert pågått från generation till generation, det sitter liksom kvar tankerester från 1600-talet att man slår sina undersåtar och att man efter viss särbehandling år efter år uppfattar sig själv till slut som osynlig mer eller mindre och kan göra precis som man vill -för man kommer alltid undan ändå, tills man inte gör det längre.
Det är en blandning mellan dysfunktionell arv och genetiskt arv .
Det är därför att man pratar om det som dysfunktionella arv som pågår i flera generationer
Medmera är de personlighets disorders som ligger under kluster B såsom Nils Posse obotbara
Citera
2026-05-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Såg nyss på folkbokföringen att de fortfarande var gifta och inskrivna i samma hus. Vet att skilsmässor tar tid. Men kommer det skilja sig eller fortsätta vara tillsammans efter han muckat?

Sjukt isåfall om hon inte lämnar honom.

Ja en normalt funtad person hade stuckit efter 1:a slaget eller vid barnagan då man har ansvar för sitt barns väl och ve.

Förmodligen är hon psykiskt/fysiskt djupt försvagad av alla år med honom men hoppas hon tar professionell hjälp att komma ifrån.

Enligt vad jag hört nu via vittnen började han misshandla henne redan för 30 år sen. Det var fysiskt sen vittnar hennes syster om att han avskärmat och isolerat henne från sina syskon och släkt. Han skulle varit avundsjuk på dem och hundarna om hon visa dem mer affektion än honom.

Det ser ut som ett klassiskt fall av hur våld i nära relationer ser ut och där mannen styr och äger ekonomin.

Det som var ytterst oroväckande var att han redan uppvisa våld mot sitt 3 åriga barn inför sin frus syster. Jag misstänker att hela familjen varit utsatt både fysiskt som psykiskt.

Förmodligen är det också hur han själv blivit uppfostrad. Han har inga andra verktyg i lådan.

Generationssynden.
Citera
2026-05-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Vittnesförhöret med båda systrarna till Ulri.a och Ni.s finns nu att lyssna på kanalen.https://www.youtube.com/watch?v=oaoW0q4o5hA

Ulrik.s syster beskriver honom som narcissist och psykopat, vilket jag också tycker stämmer ganska väl utifrån det som framkommit.I övrigt är det väldigt intressant lyssning.Domen kommer med största sannolikhet att överklagas, och jag skulle gissa att han kanske får ett något lägre straff i hovrätten, med hänsyn till hans ålder.

Fint att du postar länkarna från förhöret! 🙌

Har följt ett fall i Norge, känt som Hagen-fallet, där en norsk miljardär misstänktes ha haft ihjäl sin fru när hon ville lämna.

Det bakomliggande tros vara girighet. Hon var också ”livegen” och totalt dominerad av honom.

Efter att han försökt trixa med äktenskapsförorden förstod man att det handlar om att han försöker undanhålla ekonomi och rädda sin förmögenhet som han anser vara sin egen. Hon ”kidnappades” 2019 och har inte hittats.

Posse uppvisar absolut narcissisism med starka psykopatiska drag.

Jag hoppas domen överklagas och mer kommer fram. Under tiden hoppas jag hon skyndar sig på och begär skilsmässa via bodelningsman.

Jag hoppas också att domen fastslås eller helst blir något längre. Ser inget förmildrande i 30-års misshandel av sin äkta part inkl barnen.
Citera
2026-05-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, har hört från säker källa att P var ökänd och ansågs vara otrevlig redan som barn.

Den version som nått mig var att det var P:s egna barn som dog (två ungdomar tror jag). Blev det ens färdigutrett? Om det gått rykten i Växjö och spekulerats om mordbrand är det ju allvarligt i sig.

Enligt FUP har just dessa två bröder brutit kontakten trots att de bor i samma stad. Vilket förstås kan ha många orsaker. Men staden är väl knappast större än att ryktesspridning kan få
stora konsekvenser.

Låter som Medici familjen där brodern på 1500-talet förgifta sin bror och hans familj för att säkra att arvet stanna i hans egna familj..
Citera
2026-05-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Utgången rubrik:
Växjöprofil gripen misstänkt för våldsbrott (2025-12-29)

/ Moderator

Så bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in