Citat:
Ursprungligen postat av
simon-hitlerson
Vittnesförhöret med båda systrarna till Ulri.a och Ni.s finns nu att lyssna på kanalen.
https://www.youtube.com/watch?v=oaoW0q4o5hA
Ulrik.s syster beskriver honom som narcissist och psykopat, vilket jag också tycker stämmer ganska väl utifrån det som framkommit.I övrigt är det väldigt intressant lyssning.Domen kommer med största sannolikhet att överklagas, och jag skulle gissa att han kanske får ett något lägre straff i hovrätten, med hänsyn till hans ålder.
Fint att du postar länkarna från förhöret! 🙌
Har följt ett fall i Norge, känt som Hagen-fallet, där en norsk miljardär misstänktes ha haft ihjäl sin fru när hon ville lämna.
Det bakomliggande tros vara girighet. Hon var också ”livegen” och totalt dominerad av honom.
Efter att han försökt trixa med äktenskapsförorden förstod man att det handlar om att han försöker undanhålla ekonomi och rädda sin förmögenhet som han anser vara sin egen. Hon ”kidnappades” 2019 och har inte hittats.
Posse uppvisar absolut narcissisism med starka psykopatiska drag.
Jag hoppas domen överklagas och mer kommer fram. Under tiden hoppas jag hon skyndar sig på och begär skilsmässa via bodelningsman.
Jag hoppas också att domen fastslås eller helst blir något längre. Ser inget förmildrande i 30-års misshandel av sin äkta part inkl barnen.