2026-05-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag tror att den kosmiska strålningen kan vara livsfarlig för besättningen, och jag tror det är därför man inte vill hamna utanför strålningsbältena.

Då baserar du din tro på felaktiga föreställningar. De stråldoser man erhåller är långt ifrån livsfarliga och har ingående undersökts tidigare. Inte heller är kosmiska strålningen högre än inuti Van Allen bältena. Mars numret 2006 av Scientific American tar upp mycket av strålning i rymden. Detta är ingen trosfråga det är en vetenskaplig fråga understödd av mätningar. Detta har också varit uppe i tråden tidigare.
Citera
2026-05-09, 15:10
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att dom ljuger om stråldoserna. Jag har kanske fel, men att folk ofta ljuger tycker jag inte är konstigt, särskilt inte när det handlar om biljonbelopp.

Då skulle satellit operatörer ha större problem än de har. Ja du har fel
Citera
2026-05-09, 15:26
Medlem
trickydicks avatar
[
Citat:
Jag tror att den kosmiska strålningen kan vara livsfarlig för besättningen, och jag tror det är därför man inte vill hamna utanför strålningsbältena.

Tror du att det finns människor på ISS?

Edit, råkade citera fel
Senast redigerad av trickydick 2026-05-09 kl. 15:29.
Citera
2026-05-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
[

Tror du att det finns människor på ISS?

Edit, råkade citera fel
Inte en aning. Men att man skulle kunna skjuta upp folk i omloppsbana runt jorden är nog troligt.
Citera
2026-05-09, 16:08
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Inte en aning. Men att man skulle kunna skjuta upp folk i omloppsbana runt jorden är nog troligt.
Då är vi ju en bit på väg.
Hur långt från jorden TROR du Artemis 2 nådde med folk ombord?
Citera
2026-05-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Då är vi ju en bit på väg.
Hur långt från jorden TROR du Artemis 2 nådde med folk ombord?
Jag gissar att besättningen tog sig till omloppsbana i en annan farkost.
Citera
2026-05-09, 16:31
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Så du TROR att besättningen väntade i denna "en annan farkost" tills Orionkapseln kom förbi så besättningen kunde hoppa ombord och följa med hem till jorden och plumsa ner i havet.
Citera
2026-05-09, 18:39
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Nej, snälla sluta tramsa.
Jag försöker bara följa dina tankebanor.
Du har skrivit en del om vad du TROR om Artemis 2-projektet:

Citat:
Jag tvivlar på att det var någon besättning ombord när Artemis rundade månen.
Citat:
Men att man skulle kunna skjuta upp folk i omloppsbana runt jorden är nog troligt.
Citat:
Citat:
Kapsels släpptes nog från ett flygplan.

Av det kan man dra slutsatsen att du tror besättningen befunnit sig i "en annan farkost" under tiden som Artemis åkte runt månen. På sin väg tillbaka till jorden måste då besättningen på något sätt tagit sig över från "en annan farkost" till Orionkapseln. Besättningen befann sig onekligen i kapseln när de fiskades upp i havet. Det har visats i videosekvenser.
Att kapseln skulle ha släppts från ett flygplan skulle ha uppmärksammats. Det var massvis med folk som i realtid följde hela Artemis 2-projektet.
Citera
2026-05-09, 18:46
Medlem
Citat:
Jag försöker bara följa dina tankebanor.
Du har skrivit en del om vad du TROR om Artemis 2-projektet:

Av det kan man dra slutsatsen att du tror besättningen befunnit sig i "en annan farkost" under tiden som Artemis åkte runt månen. På sin väg tillbaka till jorden måste då besättningen på något sätt tagit sig över från "en annan farkost" till Orionkapseln. Besättningen befann sig onekligen i kapseln när de fiskades upp i havet. Det har visats i videosekvenser.
Att kapseln skulle ha släppts från ett flygplan skulle ha uppmärksammats. Det var massvis med folk som i realtid följde hela Artemis 2-projektet.
Dom kan ha spelat in uppfiskningen några timmar innan en obemannad Artemis plumsade ner i havet. Eller några veckor innan. Eller närsomhelst.
Citera
2026-05-09, 20:31
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Dom kan ha spelat in uppfiskningen några timmar innan en obemannad Artemis plumsade ner i havet. Eller några veckor innan. Eller närsomhelst.
Men du TROR ju att besättnngen befann sig i omloppsbana i "en annan farkost". På något sätt måste de kommit till den kapsel som de släpptes ut från.
Några veckor eller när som helst innan kapseln plumsade ner befann sig besättningen på Kennedy Space Center.
Citera
2026-05-09, 20:56
Medlem
Citat:
Men du TROR ju att besättnngen befann sig i omloppsbana i "en annan farkost". På något sätt måste de kommit till den kapsel som de släpptes ut från.
Några veckor eller när som helst innan kapseln plumsade ner befann sig besättningen på Kennedy Space Center.
Dom kan ha varit i omloppsbana och spelat in allt när som. Eller så spelades allt in i studio.
Citera
2026-05-09, 20:57
Medlem
Citat:
Eller varför inte bara förstå att det som hände, hände? Hur svårt ska det vara? VARFÖR är du motvalls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in