Denna interaktion visar väldigt tydligt hur oärlig du är och hur du reagerar när någon pressar dig på dina åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Seriöst du måste vara forumets mest förvirrade medlem.
Ration män/ kvinnor är ca 50/ 50, och detta vet en FET majoritet av alla så inget man behöver deklarera.
Jag är inte ett dugg förvirrad. Jag testar ditt resonemang. Nu fokusförflyttar du. Vi pratar om män och invandrare. Inte män och kvinnor. Vi diskuterar A kontra B, inte A kontra C. Förvirring eller medveten fokusförflyttning ifrån din sida?
Du skrev först och främst:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ni män är faktiskt helt outstanding i er villighet att aktivt skada människor.
Jag frågade då dig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Varför anser du att män är helt outstanding i sin villighet att aktivt skada människor? Det går att hitta rötägg ifrån andra grupper också. Jag ser dig aldrig skriva att invandare är helt outstanding i sin villighet att aktivt skada människor. Hur kommer det sig att detta är något som du aldrig nämner? Det undrar jag. Ditt selektiva fokus på män som grupp behöver motiveras.
Ditt svar:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och vilka från invandrargrupperna är det som begår våldsdåden?
Könet man är den största gemensamma faktorn för den grupp som sysslar med grovt våld och/ eller sexualiserat våld är inget jag "anser" utan väldokumenterad fakta.
googla det så kan du konstatera det själv.
Du tog alltså fäste på den största gemensamma nämnaren. I min kommentar nedanför så smular jag sönder detta märkliga statistiska perspektiv:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Och då är min fråga till dig: Är det så man fastställer vad som är statistiskt relevant och inte i det här avseendet genom att fokusera på vilken grupp som är den största gemensamma variabeln när det kommer till våldsutövning och/eller sexualiserat våld? Det korta svaret är nej...........
Du har alltså uppgett en skillnad (som du anser är relevant) mellan män och invandrare som grupp och det är att du menar att män är
den största gemensamma nämnaren. Detta använder du som försvar för din originalkommentar om män. Jag har dock nu slagit hål på missuppfattningen om att
den största gemensamma nämnaren är det relevanta, statistiska perspektivet. Därmed så kan nu alla se att du använder dig av ett rättfärdigande som är totalt bristfälligt och som saknar statistisk relevans. Du kan fortsätta med detta men det är en poäng som har smulats sönder.
Det är även orättvist att använda sig av den största gemensamma nämnaren för du negligerar då att gruppen män och gruppen invandrare är olika stora! Begriper du inte bättre?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Består gruppen våldsutövande av 85% män (ingen exakt siffra men det ligger nånstans drygt 80%)
så har du en övertydligt ÖVERREPRESENTATION. Detta begriper en fet majoritet av alla vuxna människor.
Det är ingen som förnekar att män är överrepresenterade. Har jag förnekat det? Nej, men överrepresentation mäts inte genom att titta på
den största gemensamma nämnaren. Håller du med om detta ja eller nej?
Ifall du inte håller med om det så har du missförstått vad överrepresentation faktiskt är. Ifall du däremot håller med om att den största gemensamma nämnaren inte säger någonting om vem som är överrepresenterad så måste du väl förstå hur korkad du låter när du säger att skillnaden mellan invandrare och män i statistiken är att män är den största gemensamma nämnaren för då nämner du något som överhuvudtaget saknar relevans i det här avseendet. Det saknar relevans eftersom det är en bristfällig statistisk infallsvinkel och detta har jag förklarat väldigt utförligt.
Jag upprepar därmed min fråga: Varför kritiserar du män men inte invandrare för? Ditt svar:
''Män är den största gemensamma nämnaren'', håller inte som motivering så du behöver hitta ett annat svar. Ifall du envisas med det svaret så använder du dig av en skillnad som saknar statistisk relevans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och återigen könsfaktorn ÄR den största gemensamma nämnaren för våldsutövning, finns liksom inget att diskutera.
Så könsfaktorn är en större gemensam nämnare än att vi alla är homo sapiens

? OK, då är du en idiot ifall du tror det. Nej, det är inte den största gemensamma nämnaren men även om det var det, så är det en irrelevant statistisk inflikning i det här sammanhanget!
Du verkar inte förstå kruxet här. Kruxet är att du har försökt motivera ditt fokus på män och inte invandrare med en motivering där du beskriver en skillnad som är irrelevant och inte är förankrad i ett statistiskt relevant resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och när det kommer till sexuellt våld är siffran nog ännu högre.
Och detta är en VÄLDIGT korrekt statistisk måttstock som man självfallet ska ta i beaktande, vad fan trodde du?
Nej, den största gemensamma nämnaren är ett irrelevant perspektiv med avseende på det vi diskuterar och detta har jag ju förklarat för dig. Går det fortfarande inte in?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
med detta sagt finns det dock inget som jag eller den forskning som finns på detta ämne hävdat att man BARA ska ta denna faktor i beaktande, eftersom det finns andra faktorer också ex. ungdom, socioekonomisk utsatthet, psykiska diagnoser etc. som finns tydligt deklarerat inom en radda forskning.
Bara fan sluta debatera med mig, tack.
Du kan lämna diskussionen men du har inte förmått att försvara varför du hakar upp dig på män som grupp och inte invandrare. Ifall du fortsätter envisas med att män är den största gemensamma nämnaren så upprepar du bara en skillnad som saknar både värde och statistisk relevans. Men kanske förstår du inte bättre?
Men jag tror det är rätt uppenbart nu för rationella människor att du är en person som skriver saker i affekt och inte tänker igenom vad du säger. Det är bara en massa känslor.
Men du får gärna försöka motivera varför du fokuserar på män och inte invandrare men nämner du en skillnad som saknar statistisk relevans, så får du acceptera att jag påpekar detta.
Frågan hänger fortfarande i luften: Varför ditt enögda fokus på män som grupp och inte invandrare?
Slutsats:
Din motivering grundar sig i ett orättvist och statistiskt irrelevant perspektiv. Det statistiskt irrelevanta i perspektivet har jag redan förklarat och det orättvisa är ju givetvis att den största gemensamma nämnaren är ett perspektiv som negligerar och ignorerar hur stora olika grupper är.
Men fortsätt du använda dig av ett statistiskt irrelevant och orättvist perspektiv om du så vill

.