Citat:
Ursprungligen postat av
Skojardumedmig
Tjena,Jag har funderat lite på hur det faktiskt funkar med benso-avtändningar när man plockas in. Man hör ju allt möjligt, från folk som får ett ordentligt schema till de som lämnas helt ensamma i cellen trots risk för kramper och EP-anfall.Jag undrar därför hur det sett ut för er som suttit på häkte eller anstalt och haft ett tungt, dagligt bruk i ryggen när ni åkte in. Alltså ni som gått på det länge och inte bara kört sporadiskt. Fick ni någon faktiskt hjälp av sjukvården på plats eller blev det tvärstopp direkt?Skriv gärna och berätta vad som hände i just ert fall. Fick ni t.ex. Stesolid för att trappa ner, eller fick ni bara något kramplösande? Det vore också intressant att höra om det var någon skillnad på hur ni blev behandlade på häktet jämfört med när ni kom till anstalt, och om personalen faktiskt fattade allvaret i en benso-AT eller om de bara trodde att ni försökte flöddra gratis.Vore bra att få lite klarhet i hur det ser ut i praktiken runtom i landet.
Ingen erfarenhet av hur det funkar på fängelser men själv fick jag en extremt kraftig utmattningsdepression efter att ha självmedicinera en hjärnskada i ca 8 år med dom där cp-starke RC som fanns för 20 år sen.
När jag sökte hjälp för utmattningen så blev jag så klart skickad till missbrukade heten och fick inte ens alvedon som hjälp före pissprovet va rent, och då fanns en rc jag inte kommer ihåg namnet på men styrka typ som ikto men halveringstid på 300 timmar så tog nästan 2 månader för mig att pissa rent och då blir sjukskriven och flyttad till pcykiatrin.