2026-05-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Katja har ju bevisligen ljugit flera gånger i denna historia dock.

Några av hennes uttalanden i samband med händelserna kring nyår har väl inte bevisats vara lögner, vad jag kan påminna mig. Där är det väl snarare åklagaren som varit ute och cyklat med diverse vilda påståenden.
Citera
2026-05-08, 19:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Några av hennes uttalanden i samband med händelserna kring nyår har väl inte bevisats vara lögner, vad jag kan påminna mig. Där är det väl snarare åklagaren som varit ute och cyklat med diverse vilda påståenden.
Hur var det nu igen med Katjas uttalanden runt den grova olovliga körningen?

Där blåljög hon väl ganska friskt?

Katja verkar inte vara något sanningsvittne direkt.
Citera
2026-05-08, 20:08
Medlem
Citat:
Som jag redan visat är kokainhydroklorid en del av vissa operationsrutiner vid svenska sjukhus.
Du hade fel igen, och har fortfarande fel. En struts är smartare än dig

Nu lär det knappast vara så Kajta fått i sig narkotika eller metaboliter, men att påstå att sådana mediciner inte finns, som du gör, är en direkt lögn. De är till och med rutinmässiga.
Nej, kokainbaserade läkemedel används verkligen inte rutinmässigt i Sverige. Ditt dokument hänvisar endast till ett enskilt sjukhus av alla som finns i landet.

Vid en mer noggrann läsning framgår dessutom att kokainhydroklorid är markerat med “Ev.” (eventuellt), vilket innebär att det med största sannolikhet inte används alls i praktiken idag.

Andra läkemedel används numera i Sverige som lokalbedövning i stället för kokain.
Citera
2026-05-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur var det nu igen med Katjas uttalanden runt den grova olovliga körningen?

Där blåljög hon väl ganska friskt?

Katja verkar inte vara något sanningsvittne direkt.

Tack för att du bekräftar att inget hon sagt angående händelserna kring nyår bevisats vara lögner.
Den olovliga körningen har hon erkänt, så det är inte mycket att orda om.

Allt detta sammantaget väcker onekligen en del funderingar kring det faktum att Katja förnekar brott gällande den misstänkta narkotikan.
Citera
2026-05-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Nej, kokainbaserade läkemedel används verkligen inte rutinmässigt i Sverige. Ditt dokument hänvisar endast till ett enskilt sjukhus av alla som finns i landet.

Vid en mer noggrann läsning framgår dessutom att kokainhydroklorid är markerat med “Ev.” (eventuellt), vilket innebär att det med största sannolikhet inte används alls i praktiken idag.

Andra läkemedel används numera i Sverige som lokalbedövning i stället för kokain.

Du har som sagt fel, igen. Och som den obildbara person du är klarar du inte ens av att inse det.
Kokainhydroklorid finns i flera sjukhus läkemedelsförråd och är del av aktuella operationsrutiner.

När du nu mot bättre vetande påstår motsatsen så sitter du och ljuger. Varför håller du på så, och sprider lögner!?

Vad Katja lutar sig emot när hon hävdar sin oskuld vet vi inte, och inte fick vi något åtal från åklagaren idag heller. Så även hans förra påstående om att han skulle ta ett beslut i åtalsfrågan i början av maj visade sig vara en ren lögn från hans sida.
Citera
2026-05-08, 20:15
Medlem
Citat:
2. Ingenting tyder på att Katja medicinerats med ett sådant läkemedel.
Nej, precis och det finns bara ett ämne i världen som ger utslag på kokain. Hon har haft nästan i påsen 100%. Jag har haft bekanta som gått på det pulvret och det skriker knarkare om Katja på 200 meters avstånd. Du är en liten tönt som trollar, tror att alla har fattat det nu. Inte har du övertygat någon med dina efterblivna teorier i alla fall.

Citat:
Kokainhydroklorid finns i flera sjukhus läkemedelsförråd och är del av aktuella operationsrutiner.
Nej, det är tyvärr inte så det fungerar. Att ett läkemedel fortfarande finns i läkemedelsförråd innebär inte att det används aktivt. Många sjukhus lagerför ett brett sortiment av läkemedel som beredskap inför eventuella krissituationer, exempelvis krig eller andra samhällskriser.
Senast redigerad av MjShamona 2026-05-08 kl. 20:40.
Citera
2026-05-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Nej, precis och det finns bara ett ämne i världen som ger utslag på kokain. Hon har haft nästan i påsen 100%. Jag har haft bekanta som gått på det pulvret och det skriker knarkare om Katja på 200 meters avstånd. Du är en liten tönt som trollar, tror att alla har fattat det nu. Inte har du övertygat någon med dina efterblivna teorier i alla fall.

Nej, det är tyvärr inte så det fungerar. Att ett läkemedel fortfarande finns i läkemedelsförråd innebär inte att det används aktivt. Många sjukhus lagerför ett brett sortiment av läkemedel som beredskap inför eventuella krissituationer, exempelvis krig eller andra samhällskriser.

som sagt, påståendena från dig och andra i tråden om att det inte finns några läkemedel som innehåller kokain är helt enkelt inte sanna. Det är en ren lögn.
Det finns, och används, sådana läkemedel, även i Sverige, rutinmässigt. Du är överbevisad, din lilla fjant.

Jag har aldrig påstått att Katja skulle fått i sig kokain genom läkemedel, tvärtom har jag konsekvent uttryckt åsikten att hon inte kan ha fått i sig det via läkemedel. Vill du påstå något annat så är det bara ännu en i raden av lögner och rena påhitt från imbecilla dig. Du kan ju inte öppna munnen utan att bara sprida lögner, påhitt och rent trams.
Citera
2026-05-08, 20:55
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
Jag är ganska övertygad om att det jag sagt stämmer.
Läs den här artikeln
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/aklagaren-gar-mot-nybergs-version-har-tagits-en-pase-i-beslag

-Kajsa: vill inte känna igen påståendet att en påse med pulver beslagtagits

-Aftonbladet:påstår att en påse med 2 gram pulver är i beslag

-åklagaren: bekräftar att en påse är i beslag.

Notera att åklagaren nämner inget ang något eventuellt innehåll. I normala fall skulle nog en åklagare säga att de beslagtagit misstänkt narkotika, inte en påse punkt.

Det återstår att se som sagt. Intressant iaf

Det är ju lite underförstått att det inte handlar om bara en påse utan att det finns något i påsen som åtminstone är potentiellt olagligt. Annars hade den väl knappast tagits i beslag,
Åklagaren ska vara sparsam med uttalanden som rör förundersökningen pga sekretessen.

Så nej, i normala fall skulle inte alls åklagare säga att de misstänkte narkotika innan de vet.
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-05-08 kl. 21:16.
Citera
2026-05-08, 21:35
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Tack för att du bekräftar att inget hon sagt angående händelserna kring nyår bevisats vara lögner.
Den olovliga körningen har hon erkänt, så det är inte mycket att orda om.

Allt detta sammantaget väcker onekligen en del funderingar kring det faktum att Katja förnekar brott gällande den misstänkta narkotikan.

Att erkänna att man gjort något är INTE att förväxla med när man tvingats tillstå det efter att ha fått Expressens bild-och videobevis upptryckt i ansiktet.
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-05-08 kl. 21:51.
Citera
2026-05-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Att erkänna att man gjort något är INTE att förväxla med när man tvingats tillstå det efter att ha fått Expressens bild-och videobevis upptryckt i ansiktet.

Inte vet jag vilka olika saker du förväxlar med varandra. Men fakta är att Katja delgavs misstanke om brottet olovlig körning och då erkände hon det brottet. Är det något med det som du inte förstår?
Citera
2026-05-09, 08:46
Medlem
Citat:
Inte vet jag vilka olika saker du förväxlar med varandra. Men fakta är att Katja delgavs misstanke om brottet olovlig körning och då erkände hon det brottet. Är det något med det som du inte förstår?
Du är inte så smart va?

* Rättsmedicinalverkets pressansvarige Jimmy Blomqvist Larsson avfärdar metabolit-resonemanget helt. Bensoylekgonin, restprodukten man mäter, är narkotikaklassad i sig. Om metaboliten finns i blodet betyder det alltid att man har tagit just kokain.

* Transportstyrelsen återkallade körkortet baserat på laboratorieanalyser, inte snabbtestet, och förvaltningsrätten avslog hennes överklagan.

* En påse med vitt pulver beslagtogs i hennes handväska. Innehållet är skickat på analys.

* Den separata, dokumenterade körningen utan körkort är en separat sak hon själv medgett.
Citera
2026-05-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Tror du verkligen det? En åklagare får inte agera på ett sådant sätt. Anledningen till att det tar sån tid beror på att advokaten begärde kompletterande åtgärder. Inget annat!
Är det inte samma åklagare som körde häxprocessen mot Karl Hedin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in