2026-05-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Haha nej tyvärr det finns inga sådana mediciner som används i större utsträckning i Sverige. Jag misstänkte att Katja hade knullat runt för att klättra upp, eftersom hon verkar ganska efterbliven.

Någon annan nämnde sedan att hon var tillfälligt tillsammans med Linus Bylund, så jag hade rätt även där också.

Länken du kom med tog upp att kokain används i extremt sällsynta fall av läkare i Sverige vid näskirurgi, men även där används oftast andra mediciner.

Nu din lilla tönt är din nästa uppgift att bevisa att Katja har genomgått just denna typ av näsoperation, av den enda läkaren som fortfarande använder kokain som lokalbedövning i Göteborg. Att du ens tror på den teorin bevisar bara vad efterbliven du är.

”Kokainhydroklorid-Adrenalin” är förövrigt markerad med ”Ev” i ditt dokument. Jag skulle tro att det i praktiken betyder att det inte används alls. Eftersom det, som sagts tidigare, finns andra mediciner i Sverige som numera används för lokalbedövning.

Du är lika trögfattad som vanligt, fattar absolut ingenting.

1. Det finns läkemedel, även i sverige, i bruk idag, som innehåller kokain.
2. Ingenting tyder på att Katja medicinerats med ett sådant läkemedel.

Du hade fel, igen, som vanligt.
Citera
2026-05-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

Du är lika trögfattad som vanligt, fattar absolut ingenting.

1. Det finns läkemedel, även i sverige, i bruk idag, som innehåller kokain.
2. Ingenting tyder på att Katja medicinerats med ett sådant läkemedel.

Du hade fel, igen, som vanligt.
Nej det gör det inte, men försök igen.
Citera
2026-05-08, 11:04
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ja, som nämnts tidigare i tråden, om det blir åtal ska det bli intressant att se om de har gjort hårtest också. I så fall lär vi få veta om hon är junkie på riktigt.

Nej det ska inte bli intressant att se.

Hårtest används nämligen inte vid misstanke om ringa narkotikabrott av de brottsbekämpande myndigheterna i Sverige. Kände du inte till det? Felskrivning kanske?

Hårtest kan användas för att påvisa att en målsägande blivit drogad, men aldrig för att lagföra bruk. Det är urin eller blodprov som gäller.
Citera
2026-05-08, 12:03
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ja, som nämnts tidigare i tråden, om det blir åtal ska det bli intressant att se om de har gjort hårtest också. I så fall lär vi få veta om hon är junkie på riktigt.

Dom tar inte hårtest.
Citera
2026-05-08, 12:18
Medlem
Jag är ganska övertygad om att det jag sagt stämmer.
Läs den här artikeln
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/aklagaren-gar-mot-nybergs-version-har-tagits-en-pase-i-beslag

-Kajsa: vill inte känna igen påståendet att en påse med pulver beslagtagits

-Aftonbladet:påstår att en påse med 2 gram pulver är i beslag

-åklagaren: bekräftar att en påse är i beslag.

Notera att åklagaren nämner inget ang något eventuellt innehåll. I normala fall skulle nog en åklagare säga att de beslagtagit misstänkt narkotika, inte en påse punkt.

Det återstår att se som sagt. Intressant iaf
Citera
2026-05-08, 12:59
Medlem
Har åklagaren kommit med något nytt i ärendet?
Citera
2026-05-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Ett fejkat blodprov är en enkel match att fixa. Katja är ingen knarkare. Tro inte på sådana simpla lögner. Dessutom var det inte kokain utan metaboliter som uppträder som en konsekvens av bland annat kokain men också av andra ämnen.

Sluta var så lättlurade när myndigheterna försöker blåsa er.

Katja har ju bevisligen ljugit flera gånger i denna historia dock.
Citera
2026-05-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Katja har ju bevisligen ljugit flera gånger i denna historia dock.

Ja. Vem vet? Hon kanske blandade ihop saker? Jag vet inte. Hela historien är ytterligt suspekt. Känns som Sverige ibland är en bananmonarki där befolkningen luras gång på gång.
Citera
2026-05-08, 19:39
Medlem
Vad är det som tar sån j*vla tid?? Någon jurist som kan uttala sig? Hur lång tid skall en komplettering ta??
Citera
2026-05-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Haha nej tyvärr det finns inga sådana mediciner som används i större utsträckning i Sverige. Jag misstänkte att Katja hade knullat runt för att klättra upp, eftersom hon verkar ganska efterbliven.

Någon annan nämnde sedan att hon var tillfälligt tillsammans med Linus Bylund, så jag hade rätt även där också.

Länken du kom med tog upp att kokain används i extremt sällsynta fall av läkare i Sverige vid näskirurgi, men även där används oftast andra mediciner.

Nu din lilla tönt är din nästa uppgift att bevisa att Katja har genomgått just denna typ av näsoperation, av den enda läkaren som fortfarande använder kokain som lokalbedövning i Göteborg. Att du ens tror på den teorin bevisar bara vad efterbliven du är.

”Kokainhydroklorid-Adrenalin” är förövrigt markerad med ”Ev” i ditt dokument. Jag skulle tro att det i praktiken betyder att det inte används alls. Eftersom det, som sagts tidigare, finns andra mediciner i Sverige som numera används för lokalbedövning.

Som jag redan visat är kokainhydroklorid en del av vissa operationsrutiner vid svenska sjukhus.
Du hade fel igen, och har fortfarande fel. En struts är smartare än dig

Nu lär det knappast vara så Kajta fått i sig narkotika eller metaboliter, men att påstå att sådana mediciner inte finns, som du gör, är en direkt lögn. De är till och med rutinmässiga.
Citera
2026-05-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Dom tar inte hårtest.

Hur vet du att de inte gjort det i detta fallet?
Citera
2026-05-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
Jag är ganska övertygad om att det jag sagt stämmer.
Läs den här artikeln
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/aklagaren-gar-mot-nybergs-version-har-tagits-en-pase-i-beslag

-Kajsa: vill inte känna igen påståendet att en påse med pulver beslagtagits

-Aftonbladet:påstår att en påse med 2 gram pulver är i beslag

-åklagaren: bekräftar att en påse är i beslag.

Notera att åklagaren nämner inget ang något eventuellt innehåll. I normala fall skulle nog en åklagare säga att de beslagtagit misstänkt narkotika, inte en påse punkt.

Det återstår att se som sagt. Intressant iaf

Ja, vad du skriver stämmer väl med min minnesbild av vad som framkommit i fallet. Jag minns dock inte att just vikten 2 gram specificerats. Men dels att åklagaren nämnt en påse med vitt pulver och dels att Katja förnekat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in