2026-05-07, 22:05
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Jag har sen en tid tillbaka tyckt mig märka att Sonja fått känslor för Jonas och att det inte är besvarat.

Hon har sambo enligt hennes ansökningsvideo. Jonas bor själv med sin lilla hund, kör mc och är ungkarl. Gissar på micropenis.
Citera
2026-05-07, 23:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Hon har sambo enligt hennes ansökningsvideo. Jonas bor själv med sin lilla hund, kör mc och är ungkarl. Gissar på micropenis.

Visst kanske Sonja har fallit för Jonas lite (fast hon är sambo) men jag tror mera på att hon litar mer på honom i spelet/tävlingen än på de andra. Alltså inte någon flört utan tillit på att de håller varandra om ryggen mer än andra deltagare och är villiga att offra t ex Lasse och Halil bara de två (S & J) blir kvar! De har väldigt lika tänk och samma plan och vision hur de ska agera för att inte bli utröstade.

Många tittare som ser på realityserier tror ofta att om en kvinna visar tillit till någon av motsatt kön så är "de kära" och kastar allt hemmavid åt sidan. Visst KAN det hända - men hittills vet jag inte någon/några deltagare som gjort så. I varje fall inte i (svenska) Robinson.

Tillit som lagkompis av motsatt kön är ju inte samma sak som att "man blivit kär"
Senast redigerad av CS128 2026-05-07 kl. 23:08.
Citera
2026-05-07, 23:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Finns det någon i produktionen som heter Göran och äter kiwi till frukost? Jag vägrar nämligen titta på tv program där sådant trams förekommer.

Absolut tvärsäker på att Göran i produktionen äter kiwi till frukost. I varje fall äter han inte kokosnöt rapporterar Anders! Så nu kan du sluta titta på Robinson
Citera
2026-05-08, 00:07
Medlem
Citera
2026-05-08, 00:08
Medlem
Tror det kommer röras om i grytan väldigt illa nu framöver, spännande!
Citera
2026-05-08, 10:58
Medlem
Lasse är den som gör Robinson värt att titta på, det är som om Claes Malmberg var med.
Citera
2026-05-08, 11:55
Medlem
Om örådet:

Citera
2026-05-08, 13:57
Medlem

Gränslandet har utöver allt detta en väldigt viktig roll som möjligen kan vända på spelet.
Förstår inte varför alla gnäller på Gränslandet. Utan det hade man kunnat räkna ut med röven vilka som kommer vinna. Gränslandet erbjuder alltid en twist och lite andra alternativ.
Citera
2026-05-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle

Gränslandet har utöver allt detta en väldigt viktig roll som möjligen kan vända på spelet.
Förstår inte varför alla gnäller på Gränslandet. Utan det hade man kunnat räkna ut med röven vilka som kommer vinna. Gränslandet erbjuder alltid en twist och lite andra alternativ.

"Twist" aka produktionen ger helt ofattbara fördelar till riktiga förlorare som egentligen redan borde vara halvvägs hemma till Sverige. Gränslandet är bara en ursäkt för produktionen att ytterligare påverka vem som vinner, men har man torskat så ska man hem. Så enkelt är det med den saken.
Citera
2026-05-08, 15:24
Medlem
mensverkets avatar
Ser fram emot nästa veckas avsnitt med tanke på förhandsvisningen. 😂
Citera
2026-05-08, 17:09
Medlem
Bakarettans avatar
Jonas börjar visa sitt rätta "jag".
Har han bidragit med något överhuvudtaget?
Tyckte han var en reko kille i början.
Nu ser jag honom som en otroligt falsk person.
Likaså Sonja.Självgod.
Jävligt falsk bitch.
Äntligen åkte fanskapet Mensur hem från Gränslandet.
Skyllde på "ryggsmärta" i ländryggen. Jo, tjena...
Har man skarp smärta där så klarar man inte att ligga med upphöjda ben i ryggläge den tiden han gjorde.
Jävla loser!
Citera
2026-05-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jonas börjar visa sitt rätta "jag".
Har han bidragit med något överhuvudtaget?
Tyckte han var en reko kille i början.
Nu ser jag honom som en otroligt falsk person.
Likaså Sonja.Självgod.
Jävligt falsk bitch.
Äntligen åkte fanskapet Mensur hem från Gränslandet.
Skyllde på "ryggsmärta" i ländryggen. Jo, tjena...
Har man skarp smärta där så klarar man inte att ligga med upphöjda ben i ryggläge den tiden han gjorde.
Jävla loser!
Ja det var verkligen förvånande att han överhuvudtaget kunde hålla upp benen så med ryggsmärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in