Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Tänk att folk har så dålig koll på sin egen ekonomi att de tror på sånt här.

Höginkomsttagare har fått sänkt skatt. Vanligt arbetande folk har inte fått ett skit.
https://efn.se/lista-har-sanks-skatterna-nytt-paket-pa-30-miljarder
"Enligt TT ger den sänkta skatten på arbete en familj med en polis och en sjuksköterska med två små barn som bor i villa 802 kronor mer i månaden. Familjen får även ytterligare 275 kronor för sänkt förskoleavgift, 85 kronor för sänkt elskatt samt 545 kronor mer i månaden för sänkt matmoms. Totalt summerat får familjen därmed 1800 kronor mer i månaden."
Det är vanligt arbetande folk.
Själv är jag höginkomsttagare och fick värnskatten borttagen av Inflations-Magda så jag fick större skattesänkning då än vad Tidö har gett mig, Tidö räknade inte ens upp den statliga skatten med Index.
Däremot fick hårt arbetande människor högre kostnader med Inflations-Magda. Påtvingande lagstiftning för att stänga ner 4 kärnkraftsreaktorer för att skapa incitament till statliga kinesiska bolag att storsatsa på vindkraft i Sverige ledde till den stora energikrisen 2022 när priset på naturgas gick upp som inflations-Magda indirekt gjort Sverige beroende av.
Kraftigt höjd reduktionsplikt och världens högsta dieselpriser spädde på inflationen ytterligare.
10% årligen låg den på under inflations-Magdas regering.