2026-05-07, 13:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag vet inte om något tyder på det. Men jag litar inte på att det är äkta. Och jag hittar ingen anledning till att tro att dom är äkta
Jasådu.
Du har inga argument för att bilderna inte är äkta.
Din åsikt baserar sig enbart på att du inte förstår att det är möjligt att ta dessa bilder.
Citera
2026-05-07, 13:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vet inte om något tyder på det. Men jag litar inte på att det är äkta. Och jag hittar ingen anledning till att tro att dom är äkta

Inget tyder på att de är fejkade, men du tror det ändå pga din extrema konfirmationsbias.
Citera
2026-05-07, 15:34
Medlem
Citat:

Vad som får oss att utgå från att de är äkta är att färden ifråga har genomförts så det finns inga skäl att förfalska bilder.
Man har uppenbart utvecklat raket och kapsel med många inblandade och varit öppna med informationen. Varför skulle man då inte använda dom för vad de är avsedda för ? Ja det var ju öppen åskådan när de skickades iväg och sedan när man plockade upp dom ur havet
Citera
2026-05-07, 15:37
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det är väl klart att det är möjligt.
Ja, det har gjorts möjligt genom att skicka upp en farkost för att runda månen. Besättningen på denna farkost var utrustade med kameror som de kunnat ta bilder med. Många av dessa bilder visar bland annat hur månen och jorden ser ut sett från den där resan.
Citera
2026-05-08, 03:07
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Finns det något som tyder på att dom är äkta? Jag är 50-50 om äktheten.

Ja, det finns massor som tyder på (bevisar) att dom är äkta?

Ni hjärndöda flat earthers kan aldrig säga något annat än "det är fejk", när det finns massor av saker som inte kan förklaras på annat sätt än att det är äkta. Till exempel brukar ni köra med det efterblivna argumentet att dom använder zero g planes, men ni kan inte förklara hur man gör 10 minuter oklippt intervju i tyngdlöshet. Det funkar ju inte i zero g planes, eftersom man får ca 30 sekunder tyngdlöshet där. Hur förklarar ni 10 minuter non stop tyngdlöshet?

Kan ni förklara hur det här gick till? https://www.youtube.com/watch?v=Bd4RJT_nR6U
Självklart inte, eftersom det är på riktigt och det enda ni kan säga är "fejk" utan ett enda ytterligare argument. Är det inte tröttsamt att ständigt skämma ut sig och bevisa att man är helt efterbliven?
Citera
2026-05-08, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Ja, det finns massor som tyder på (bevisar) att dom är äkta?

Ni hjärndöda flat earthers kan aldrig säga något annat än "det är fejk", när det finns massor av saker som inte kan förklaras på annat sätt än att det är äkta. Till exempel brukar ni köra med det efterblivna argumentet att dom använder zero g planes, men ni kan inte förklara hur man gör 10 minuter oklippt intervju i tyngdlöshet. Det funkar ju inte i zero g planes, eftersom man får ca 30 sekunder tyngdlöshet där. Hur förklarar ni 10 minuter non stop tyngdlöshet?

Kan ni förklara hur det här gick till? https://www.youtube.com/watch?v=Bd4RJT_nR6U
Självklart inte, eftersom det är på riktigt och det enda ni kan säga är "fejk" utan ett enda ytterligare argument. Är det inte tröttsamt att ständigt skämma ut sig och bevisa att man är helt efterbliven?
Jag tror inte att jorden är platt. Men jag är 50-50 angående Artemis, vad tyder på att dom är längre bort än ISS enligt dig?
Citera
2026-05-08, 11:03
Medlem
Det känns trots allt som en närmast rörande bekräftelse på att månlandningsförnekare och andra konspiratoriska stjärnskott inte riktigt är ordentligt förankrade i verkligheten när de, med gravallvarlig uppsyn, frågar vad som egentligen skulle tyda på att Artemis II befann sig längre bort än ISS.

Detta alltså samtidigt som amatörastronomer världen över kunde följa och positionera farkosten i realtid på färden mot månen, fotografera och videofilma kapseln i cis-lunärt utrymme, och medan besättningen därefter rundade månen och dokumenterade dess baksida med tusentals fotografier. Man får nästan imponeras av den disciplin som krävs för att filtrera bort precis all observerbar verklighet för att kunna hålla fast vid en redan färdig slutsats.

Vid det laget blir frågan “vad tyder egentligen på att Artemis II var längre bort än ISS?” inte längre ett argument, utan snarare den intellektuella motsvarigheten till att stå ute i ösregn och kräva ytterligare bevis för förekomsten av vatten.

Det verkligt fascinerande är kanske inte själva okunskapen, utan den närmast heroiska självsäkerhet med vilken dessa resonemang framförs. Trots direkta observationer, spårningsdata, fotografier, videoupptagningar och global uppföljning lyckas man ändå landa i slutsatsen att “något känns misstänkt”. Det är nästan poetiskt i sin fullständiga immunitet mot verkligheten.
Citera
2026-05-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatten-Med-Kepsen
Det känns trots allt som en närmast rörande bekräftelse på att månlandningsförnekare och andra konspiratoriska stjärnskott inte riktigt är ordentligt förankrade i verkligheten när de, med gravallvarlig uppsyn, frågar vad som egentligen skulle tyda på att Artemis II befann sig längre bort än ISS.

Detta alltså samtidigt som amatörastronomer världen över kunde följa och positionera farkosten i realtid på färden mot månen, fotografera och videofilma kapseln i cis-lunärt utrymme, och medan besättningen därefter rundade månen och dokumenterade dess baksida med tusentals fotografier. Man får nästan imponeras av den disciplin som krävs för att filtrera bort precis all observerbar verklighet för att kunna hålla fast vid en redan färdig slutsats.

Vid det laget blir frågan “vad tyder egentligen på att Artemis II var längre bort än ISS?” inte längre ett argument, utan snarare den intellektuella motsvarigheten till att stå ute i ösregn och kräva ytterligare bevis för förekomsten av vatten.

Det verkligt fascinerande är kanske inte själva okunskapen, utan den närmast heroiska självsäkerhet med vilken dessa resonemang framförs. Trots direkta observationer, spårningsdata, fotografier, videoupptagningar och global uppföljning lyckas man ändå landa i slutsatsen att “något känns misstänkt”. Det är nästan poetiskt i sin fullständiga immunitet mot verkligheten.
Så vad tyder på att besättningen var längre ut i rymden än ISS enligt dig?
Citera
2026-05-08, 13:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Så vad tyder på att besättningen var längre ut i rymden än ISS enligt dig?

Det står ju ganska utförligt i inlägget du citerar.
Citera
2026-05-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det står ju ganska utförligt i inlägget du citerar.
Det kan jag inte se. Så du får gärna förklara för mig vad som tyder på att besättningen var med ombord på Artemis.
Citera
2026-05-08, 13:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det kan jag inte se. Så du får gärna förklara för mig vad som tyder på att besättningen var med ombord på Artemis.

Vittnesmål backade med foto- och filmmaterial, till att börja med.

Din tur, vad tyder på att Artemis var obemannad?

Dessutom var det detta ditt inlägg som Krpsen svarade på:

Citat:
Jag tror inte att jorden är platt. Men jag är 50-50 angående Artemis, vad tyder på att dom är längre bort än ISS enligt dig?
Senast redigerad av Clay Allison 2026-05-08 kl. 13:38.
Citera
2026-05-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vittnesmål backade med foto- och filmmaterial, till att börja med.

Din tur, vad tyder på att Artemis var obemannad?
Att dom inte filmade ut genom fönstren. Det gör mig väldigt misstänksam. Det rimmar inte med normalt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in