2026-05-08, 13:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Att dom inte filmade ut genom fönstren. Det gör mig väldigt misstänksam. Det rimmar inte med normalt beteende.

Wow, det är till att sänka nivån. Okej, om det visar sig att de filmade/fotograferade ut genom fönstret, tror du på en bemannad rundning av månen?
Citera
2026-05-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Wow, det är till att sänka nivån. Okej, om det visar sig att de filmade/fotograferade ut genom fönstret, tror du på en bemannad rundning av månen?
Eftersom dom inte gjorde det under livesändningarna så är det ju försent nu. Men jag är 50-50 angående om dom rundade månen eller ej.
Citera
2026-05-08, 14:05
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Eftersom dom inte gjorde det under livesändningarna så är det ju försent nu. Men jag är 50-50 angående om dom rundade månen eller ej.
Resan tog ju ändå några dagar. Tittade du på allt som sändes live under hela resan?
Vad det verkar så tror du på att det förekommit en resa för fyra personer ut i rymden, men att du är tveksam till att de gjorde sig en sväng runt månen. Vad är det som hindrar att de gjorde denna runda när de ändå var ute i rymden?
Citera
2026-05-08, 15:16
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Jag tycker det är väldigt konstigt att dom inte filmade genom fönstren. Det strider mot allt mänskligt beteende.
Ja, det vore märkligt om det handlade om några jävla turister på lejonsafari, men helt rimligt när det handlar om välutbildde människor som är där för att jobba. Hur ofta sitter en busschaufför och filmar ut genom sitt fönster?
Citera
2026-05-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Ja, det vore märkligt om det handlade om några jävla turister på lejonsafari, men helt rimligt när det handlar om välutbildde människor som är där för att jobba. Hur ofta sitter en busschaufför och filmar ut genom sitt fönster?

Framför allt kan man ställa sig frågan vad det betyder att jag inte hittar några fotografier på nätet tagna av någon på bussen.

Betyder det att bussen inte existerar? Eller betyder det att ingen fotograferade? Eller det kanske till och med betyder att det finns fotografier men att jag inte har hittat dem?

Citat:
Jag tycker det är väldigt konstigt att dom inte filmade genom fönstren. Det strider mot allt mänskligt beteende.

Så det är typ 50/50 på att bussen var en bluff? Och detta trots att jag kunde följa den på Google maps?
Citera
2026-05-08, 16:08
Medlem
Citat:

Men nu är det ju så att mängder av bilder har tagits genom fönstret. Sedan kan man ju undra varför man konstruerar en farkost avsedd för bemanning utanför LEO och sedan efter en obemannad testfärd runt månen inte använder farkosten för det den gjord för. Och film fick vi ju se när farkosten landade i havet och sedan astronauterna som klev ur den. Så den var uppenbarligen bemannad.
Citera
2026-05-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Men nu är det ju så att mängder av bilder har tagits genom fönstret. Sedan kan man ju undra varför man konstruerar en farkost avsedd för bemanning utanför LEO och sedan efter en obemannad testfärd runt månen inte använder farkosten för det den gjord för. Och film fick vi ju se när farkosten landade i havet och sedan astronauterna som klev ur den. Så den var uppenbarligen bemannad.
Jag tvivlar på att det var någon besättning ombord när Artemis rundade månen. Det konstiga är att du är så övertygad. Varför är du det?
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-05-08 kl. 16:21.
Citera
2026-05-08, 17:00
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Jag tror inte att jorden är platt. Men jag är 50-50 angående Artemis, vad tyder på att dom är längre bort än ISS enligt dig?

Som jag har sagt förut så är månlandningsförnekare och plattjordare samma efterblivna och hjärndöda kategori. Att du inte tror på månlandningen gör dig lika dum i huvudet som plattjordare, ni är exakt samma sak.

Citat:

Men dom filmade ju ut genom fönstren? En av dom filmade med sin egen iphone när jorden försvann bakom månen? och dom andra filmade inte, eftersom dom var upptagna med att ta foton, vilket man hör i videon.
Citera
2026-05-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Som jag har sagt förut så är månlandningsförnekare och plattjordare samma efterblivna och hjärndöda kategori. Att du inte tror på månlandningen gör dig lika dum i huvudet som plattjordare, ni är exakt samma sak.

Men dom filmade ju ut genom fönstren? En av dom filmade med sin egen iphone när jorden försvann bakom månen? och dom andra filmade inte, eftersom dom var upptagna med att ta foton, vilket man hör i videon.
Synd att dom inte visade film genom fönstret live, då hade det varit enklare att tro på.
Citera
2026-05-08, 17:04
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Synd att dom inte visade film genom fönstret live, då hade det varit enklare att tro på.

Så du tänker alltså att han skulle livestreama på sin iphone från månen? Är du på riktigt så hjärndöd?
Citera
2026-05-08, 17:10
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Sluta tramsa.

Säger kretinen som inte tror på månlandningarna? Kan du sluta tramsa och presentera ett enda pyttelitet argument som skulle stödja dina idiotiska påståenden och tankar?
Citera
2026-05-08, 17:49
Medlem
Man kan trots allt inte låta bli att imponeras av de videoupptagningar som besättningen på Artemis II gjorde, där man först visar kapselns interiör och delar av dess besättning, och därefter riktar kameran mot fönstret för att först visa jorden och sedan när avfallsvattnet töms ut i rymden.

Onekligen ett tekniskt imponerande genomförande med tanke på att vissa konspirationsteoretiker sannolikt redan hunnit förklara att hela sekvensen egentligen spelades in i en studio med hjälp av två ficklampor, ett akvarium och en praktikant som håller upp en frigolitglob i fiskelina. De tusentals iskulor som svävar iväg lär påstås vara CGI eller glaskulor som hänger i vajrar och förflyttas med hjälp av ett avancerat rälssystem i taket.

Vad fanatikerna kräver som evidens lär nu flyttas till nivån där astronauterna personligen måste kliva ut genom luckan, hålla upp dagens tidning framför kameran och samtidigt läsa upp koordinaterna till månen baklänges för att observationen ens preliminärt skall betraktas som “möjligen intressant”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in