2026-05-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tror en hemförsäkring måste tecknas av individen själv? Har väl att göra med hur mycket lösöre man har osv? Vet att jag läste om ett ungt par som fått brand i sin lägenhet och de saknade hemförsäkring och skulle själv betala renovering/sanering osv på ca 300.000. Snyftreportage i lokalpressen.

Vet att t.ex. hemförsäkringen kan stå på endast en person, men om det är fler personer i hushållet kan den omfatta även dessa trots att de inte står på själva försäkringen. Vet ej om de omfattas automatiskt eller om man måste säga till om detta.
Citera
2026-05-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
När påstod jag det? Citera.

Så du kan vara "helt övertygad" om saker utan ett enda belägg för det. Säger endel.
Citera
2026-05-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jamen givet detta jag skrev förut då: (FB) Kvinnor som anmäler våldtäkt får 150 000 kr via hemförsäkringen UTAN fällande dom?

Men i slutändan, det baseras på målsägandens story, dvs ORD. Kan vi enas om det?
Citera
2026-05-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så du menar att endast kvinnor skulle täckas för våldtäkt i hemförsäkringen?

Om det vore så lätt att få ut pengar från hemförsäkringen som du påstår skulle väl den organiserade brottsligheten satt i system att massanmäla våldtäkt.

Länka gärna till ett försäkringsbolag som betalar ut pengar på studs när någon polisanmält våldtäkt.

På studs vet jag inte, men uppenbarligen långt innan saken ens har blivit prövad i domstol. I alla fall enligt dokumentären, det var därför jag startade tråden och frågade om det stämde.

Jag har ingen aning hur mycket bedrägerier som pågår gällande detta och hur mycket ersättningar försäkringsbolag betalar ut gällande våldtäkt. Men det vore intressant att få veta.
Citera
2026-05-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Inte konstigt min bil kostar 15k/år att försäkra!

En billig hemförsäkring kostar dock typ.. 1000 spänn om året?
Citera
2026-05-08, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Två fall, visserligen två fall för mycket. Men att mena att det är enormt problem baserat på två fall för snart 20 år sedan är aningen konspiratoriskt.

Här är ett fall till.

(FB) Flicketös ville bli rik och falskanmälde våldtäkter

Man kan dessutom bara spekulera i hur stort mörkertalet är när det handlar om anmälningar i syfte att få skadestånd/försäkringspengar?

Citat:
Och vad skulle stoppa män att falskanmäla våldtäkt om det är så enkelt som du vill få det till att få ut försäkringspengar och skadestånd?

Starta en ny diskussion om det då, här diskuterar vi kvinnor som falskanmäler våldtäkter i syfte att få försäkringspengar eller skadestånd.
Citera
2026-05-08, 01:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
En billig hemförsäkring kostar dock typ.. 1000 spänn om året?

En billig studentförsäkring som man kan ha ända upp till 39-års ålder kostar från 59 kr i månaden.

Sätt det i relation till 150 000 kr.

Satsa lite, vinna stort verkar vara syftet för somliga kvinnor?
Citera
2026-05-08, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan dessutom bara spekulera i hur stort mörkertalet är när det handlar om anmälningar i syfte att få skadestånd/försäkringspengar?

Exakt. Vissa personer vars favoritintresse ej är att använda hjärnan verkar ju tro att endast de fall som uppmärksammas eller där det blir kända rättsliga konsekvenser är de enda fall som i verkligheten existerar.

Hade dessa personer haft som favoritintresse att använda hjärnan hade de förstått att om det ens existerar flera kända fall så är det toppen av ett stort isberg, speciellt då med tanke på hur svårt det är att bevisa att någon ljuger om våldtäkt och hur lite sådant utreds (för att man inte får ifrågasätta kvinnor som säger att de blivit våldtagna), och att det TROTS DETTA ploppar upp fall lite då och då där det kommer till allmän kännedom, TROTS att de flesta massmedier absolut INTE gillar att uppmärksamma den typen av händelser.
Senast redigerad av torkskap1 2026-05-08 kl. 02:06.
Citera
2026-05-08, 04:33
Medlem
Naturligtvis skall brottsoffer ENDAST få ersättning om en gärningsman hittas och fälls för brottet!
Citera
2026-05-08, 05:46
Medlem
Fyrfaldets avatar
Varför ska inte våldtagna kvinnor få kompensation?
Citera
2026-05-08, 06:01
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Så du kan vara "helt övertygad" om saker utan ett enda belägg för det. Säger endel.

Wow. Du är verkligen utvecklingsstörd.

Jag skrev att jag är övertygad om att "många" är nöjda med lagstiftningen. Inte "de flesta".

Så du fördtår helt enkelt inte skillnaden mellan "många" och "de flesta"

Helt jävla otroligt.

Och därtill vägrar du svara på frågor och ljuger konsekvent. Jag tror jag ignorerar dig framledes.
Citera
2026-05-08, 06:04
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En billig studentförsäkring som man kan ha ända upp till 39-års ålder kostar från 59 kr i månaden.

Sätt det i relation till 150 000 kr.

Satsa lite, vinna stort verkar vara syftet för somliga kvinnor?
hehe, ni har fastnat för motargumentet att det kostar med försäkring. Bortfintade...

1. Om ett päron har hemförsäkring så ingår familjemedlemmar i den gratis
2. Vanligt folk i eget hushåll har hemförsäkring så det är bara ren bonus att hitta nya sätt mjölka den.

Är det helsvenska tjejer som utnyttjar våldtäktsbonusen?
Blir i alla fall svårt att anklaga somalier för dessa kreativa påfund...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in