2026-05-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Retard, ditt påstående var att i princip alla tyckte det. Mitt påstående är att många är för och många emot. Jag kan hur lätt som helst styrka mitt påstående. Du flyr som en liten bitch när jag ber dig styrka ditt. Ser du skillnaden?

Clown

Styrk ditt påstående då att de flesta är nöjda! Fram bevisen, din idiot.

Du tror du till och med att du är mer kunnig än Sveriges bästa advokater, trots att du helt uppenbart är efterbliven.
Citera
2026-05-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad har viljan att titta på ett klipp från dig med det att göra????

En av Sveriges främsta advokater säger där att man kan dömas utan bevis, baserat på ORD. Men du vet säkert bättre trots att du är efterbliven!
Citera
2026-05-07, 19:07
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Styrk ditt påstående då att de flesta är nöjda! Fram bevisen, din idiot.

När påstod jag det? Citera.
Citera
2026-05-07, 19:13
Medlem
Citat:
Enligt mig KAN det ju räcka med bevisning som enbart baseras på målsägandens egna ord.

Självklart är det svårt att bevisa våldtäkt, men målet i ett rättssamhälle borde ju inte vara att sänka rättssäkerheten för att få så många som möjligt dömda för våldtäkt trots att det knappast är ställt bortom rimligt tvivel.

Jamen givet detta jag skrev förut då: (FB) Kvinnor som anmäler våldtäkt får 150 000 kr via hemförsäkringen UTAN fällande dom?
Citera
2026-05-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Man borde väl åtminstone fastställa att personen ifråga råkat ut för det hen säger? Annars blir det ju ett life-hack för skrupelfria personer som vill få in lite snabba pengar.

Om personen som TS citerar talar sanning så är det ju en skandal.

TS vet ingenting! TS utgår ifrån ett 10 år gammalt Youtube-klipp där en person berättar om "ETT fall han själv varit med om". Jag har klargjort denna frågan i följande inlägg:
(FB) Kvinnor som anmäler våldtäkt får 150 000 kr via hemförsäkringen UTAN fällande dom?
(FB) Kvinnor som anmäler våldtäkt får 150 000 kr via hemförsäkringen UTAN fällande dom?
Citera
2026-05-07, 19:21
Avstängd
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En person som falskanmäler våldtäkt I syfte att begå försäkringsbedrägerier. Gör nog helst en falskanmälan med "okänd gärningsperson". Detta för att slippa den rättsliga processen det innebär om en person vid namn blir anklagad. Och snabbt få det rättsliga ärendet nedlagt. Vilket det ju blir om det inte går att hitta någon förövare.

Det är väl ändå "enkla pengar" de som begår försäkringsbedrägerier är ute efter. Inte långdragna polisutredningar där de måste ljuga upprepade gånger.

Och inte heller vill de väl riskera att både åka dit för försäkringsbedrägerier och för falsk tillvitelse.
Ja det är en rimlig poäng.
Citera
2026-05-07, 20:26
Medlem
erikp121s avatar
Håller helt klart med om "okänd gärningsman"-idèn. Hemmafest där hemmaman är borta med g-bangare med flarran i högsta hand? Perfekt scenario att tjäna lite kosing för en shonne som en själv, helt klart.

Skådespeleri och "fullbordad" våldtäkt kan te sig som ett möjlig fysiskt arbetsuförande, trots att jag är gammal och grå i gemet. Gippar hemåt med en Swish och 50/50 relationship som Beyonce sjunger om.

Låter för bra för att vara sant och det här kan vara en SD-fälla, men vafan. Man måste våga chansa lite i denna ekonomi också. Falska fruntimmer finns det gott om därute som kan tänka sig diamantörhängen som en extra, men jag vet inte om det här är för vaniljglass eller Hot Coffee för folk?

I övrigt litar jag varken på polisen eller försäkringsbolag (eller ens babbar och kvinnor), men Cream, lix. Handlar bara om cash för dessa trädfällande miljöpartister ändå, så varför inte toppa en rosa MacBook med lite fiume på toppen med poppad champagne av cherrysmak?

Äh, tillbaka till Prippsen och Coca Cola Cherry. 150k för en falskanmälan? Helt serri.
Citera
2026-05-07, 21:00
Medlem
Citat:
Så du begriper inte själv att detta ökar risken markant att kvinnor anmäler män falskt för våldtäkt och förstör oskyldiga mäns liv för att de ska få ut enkla, snabba pengar ur sin hemförsäkring?

Så du menar att endast kvinnor skulle täckas för våldtäkt i hemförsäkringen?

Om det vore så lätt att få ut pengar från hemförsäkringen som du påstår skulle väl den organiserade brottsligheten satt i system att massanmäla våldtäkt.

Länka gärna till ett försäkringsbolag som betalar ut pengar på studs när någon polisanmält våldtäkt.
Citera
2026-05-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar som i det här fallet?

Källa: Aftonbladet https://share.google/vRDhM0YFexTZNvtBf

Här är ett annat fall som du kan begrunda.

Källa: Sveriges Radio https://share.google/Z41ejhOTbRY7NoFwW

Två fall, visserligen två fall för mycket. Men att mena att det är enormt problem baserat på två fall för snart 20 år sedan är aningen konspiratoriskt.

Och vad skulle stoppa män att falskanmäla våldtäkt om det är så enkelt som du vill få det till att få ut försäkringspengar och skadestånd?
Citera
2026-05-07, 21:43
Avstängd
Citat:
Jag undrar om detta stämmer?

09:25 in i denna video: https://youtu.be/P7pbNgPAVsw?si=OVsXlmtdNgpIrDa8&t=565

F.d. kriminalkommissarien och en av Sveriges mest erfarna kriminaltekniker Sonny Björk säger följande i videon:

Om detta är sant så tycker jag att det låter oerhört vansinnigt i kombination med att man kan bli dömd för våldtäkt baserat på endast ord mot ord och att målsägande berättat för ett par väninnor: https://www.youtube.com/watch?v=diB2qErlVK8

Har oxå hört av tjejer att detta ska vara möjligt och detta är ju helt sjukt isf. I andra föraäkringsmål kan man få kämpa rätt rejält för ersättning.
Citera
2026-05-07, 21:45
Avstängd
Citat:
Detta är ju en rätt stor summa dock baserat på något som någon bara kan säga utan några bevis. Det får en ju att undra hur många kvinnor som anmält någon falskt för att utnyttja detta.

Borde väl gå att säga att man blev överfallen o lämna nåt allmänt signalement.
Citera
2026-05-07, 23:50
Medlem
Tranquility Bass avatar
Faller på sin egen orimlighet, om man som försäkringsbolag skulle betala ut stora summor bara för att någon påstår något skulle man inte bli långvarig i branschen. Försäkringsbedrägerier förekommer givetvis men försäkringsbolagen betalar som sagt inte ut pengar till höger och vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in