2026-05-07, 22:53
Medlem
Colombianska tjejer. Ingen kommentar utöver det behövs.
Citera
2026-05-07, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Fem miljoner som det pratas om i TS räcker för en pool-villa i flera asiatiska länder (räcker med 2-3 miljoner i Thailand för en hyfsad pool-villa) men man ska ha in kapital för att hålla sig flytande över tid också.

Fem miljoner får du inte ens ett radhus för på Gran Canaria och knappt heller på spanska fastlandet.

Vill man leva i husbil kan man förmodligen rulla några år på fem miljoner men inte hur många som helst.

Tappa några miljoner på börsen kan man också göra, vad händer om man köpt en pool-villa i Thailand för 3 mille och tappar 2 på börsen om än i en tillfällig dipp?
Vad är det här med pool ? skulle det vara lyx 2026 var o varannan har de i dag , har själv haft det in 37 år , på den tiden kanske lite märkvärdigt idag nej
Citera
2026-05-07, 23:10
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Vad är det här med pool ? skulle det vara lyx 2026 var o varannan har de i dag , har själv haft det in 37 år , på den tiden kanske lite märkvärdigt idag nej

Och det förtar min poäng på något vis menar du? Att du har en pool, grattis???

Folk här tycks tro att fem miljoner är mycket pengar och jag försöker då införa nykterhet i samtalet. Fem miljoner är fler än fyra men räcker ändå inte till ett radhus på Gran Canaria. Du som har pool, har du råd till ett radhus på Gran Canaria? Har du råd till en pool villa på Gran Canaria?
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-05-07 kl. 23:15.
Citera
2026-05-07, 23:11
Bannlyst
Jag äter bra mat för 6000 kronor varje månad. Sedan känns det även bra att köra runt i mina skuldfrie bilar.
Citera
2026-05-07, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Och det förtar min poäng på något vis menar du? Att du har en pool, grattis???

Folk här tycks tro att fem miljoner är mycket pengar och jag försöker då införa nykterhet i samtalet. Fem miljoner är fler än fyra men räcker ändå inte till ett radhus på Gran Canaria. Du som har pool, har du råd till ett radhus på Gran Canaria? Har du råd till en pool villa på Gran Canaria?
jag har min pool i sommarhuset på Mallorca
Citera
2026-05-07, 23:27
Medlem
BernardLoutres avatar
Är inte jätterik men har tillräckligt för att klara mig. Har slutat jobba vid 63. Har en bostadsrätt i Sverige i ett lungt centralt läge. Har ett hus nära stranden i Sydeuropa, har en bekväm bil i mellanklass (typ Passat), äter på restaurang när jag känner för det, tar in på ett fyrstjärnigt hotell ibland. Inga skulder. Men är inte mycket för lyx. Förstår mig inte på dyra viner, gillar inte att sitta länge på fiina restauranger, flyger inte business, andvänder inte märkeskläder. Tänker dock ge pengar till min son när han ska köpa lägenhet.
Citera
2026-05-07, 23:32
Medlem
Bra att ha några miljoner om man har dålig pension. Går nämligen back varenda månad på; pengar ut - pensionspengar in.
Citera
2026-05-07, 23:54
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
jag har min pool i sommarhuset på Mallorca

Sommarhus med pool på Mallorca och 12.5M på pensionskontot vid 62, ändå tycks du oroa dig för din pension och jobbar vidare:

(FB) Hur stort pensionskapital vid 50-60 års ålder?

Nu handlar dock Topic om hur man ska njuta av sin förmögenhet och inte dina fantasier, har du något förslag hur man ska njuta av sin (ev) förmögenhet? Jag har lämnat förslag, din tur ..
Citera
2026-05-08, 01:19
Avstängd
otellos avatar
Du kanske ska sluta stirra på kontosaldot och hitta en hobby?
Citera
2026-05-08, 01:22
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Jag äter bra mat för 6000 kronor varje månad. Sedan känns det även bra att köra runt i mina skuldfrie bilar.
Är det verkligen så bra mat för 6k? Jag äter ute minst en gång per dag, en vanlig lunch kostar ju minst 150kr så det blir 4,5k, förmodligen lägger jag mer än 6k på mat. Jag går sällan på finare restauranger.
Citera
2026-05-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Är det verkligen så bra mat för 6k? Jag äter ute minst en gång per dag, en vanlig lunch kostar ju minst 150kr så det blir 4,5k, förmodligen lägger jag mer än 6k på mat. Jag går sällan på finare restauranger.
Om du lagar maten själv och lever själv så får du ju väldigt bra mat för 6000:-/mån. En vanlig lunch ute är inte vad jag kallar bra mat direkt, lättstekt burkpotatis som får ligga och ljumma under en halogenlampa bredvid en stekt frysschnitzel, nej, bättre än så kan man.
Citera
2026-05-08, 02:38
Medlem
Jag reser mycket, köper fina bilar och klockor och äter mycket bra mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in