2026-05-07, 17:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Menar du en nazisthälsning, en sån som Elon gjorde i live-TV?

Måste vara det han menar - när Musk bara "hälsade till publiken"...

"Erkänner" gärna att han är en viss typ av geni, men Tesla har tappat enormt pga hans beteende, hur mkt kan vi ju kontrafaktiskt aldrig veta. Om inte grundare och storägare utan bara vanlig CEO hade han (med rätta, nu låter jag som en jävla vänsterliberal men är tvärtom!) varit tvärrykt pga den... hm.... vi kan kalla det den "antika hälsningen"...

Edit; tapp i försäljningen menas, ser i tråden att bubblan obegripligt nog vuxit.
Citera
2026-05-07, 17:46
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur går dina blankningar?

Vi kan vara säkra på 2 saker:

1. Om de finns så går de horribelt
2. Om de går horribelt så har han ändå gått med vinst.
Citera
2026-05-07, 18:20
Medlem
otellos avatar
Märklig CEO den där Musk
Citat:
Musk’s unusual offer to employee: have some of my sperm
https://www.yahoo.com/news/articles/musk-unusual-offer-employee-sperm-105609830.html
Citera
2026-05-07, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vågar man ta en long om vi får en dipp i öppningen?
$415-420 hänger som en godisbit framför näsan på marknaden.

Edit: Nähe. Dipp var bara att glömma alltså.
Jag tog en 14x warre i pre och sålde en bit efter öppning. Gav ~30% plus
Citera
2026-05-07, 22:04
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Jag tog en 14x warre i pre och sålde en bit efter öppning. Gav ~30% plus

Najs! Jag köpte en liten mitt på dagen efter en dipp som fortsatte dippa, så jag köpte lite till. Såg rätt trist ut mot stängning, men nu ser det desto mer hoppfullt ut för imorgon.

Damp det ner någon nyhet eller vad fan hände egentligen?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2026-05-07 kl. 22:07.
Citera
2026-05-07, 22:17
Avslutad
Citat:
Najs! Jag köpte en liten mitt på dagen efter en dipp som fortsatte dippa, så jag köpte lite till. Såg rätt trist ut mot stängning, men nu ser det desto mer hoppfullt ut för imorgon.

Damp det ner någon nyhet eller vad fan hände egentligen?
Sweet, hoppas det fortsätter uppåt!
Ingen markant nyhet vad jag sett, men den dansar ju kring och över 200-dagars MA.
Citera
2026-05-07, 22:24
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Hat kommer alltid underifrån, och det där hatet befinner sig i en intellektuell ravin.

Ontopic: Man bluffar sig inte till att bygga företag som blir ett av de absolut bästa på bilproduktion, real world AI, bygga superdatorer (som nu leasas ut till Anthropic), gör rymdfart så billigt att inte ens Kina kan konkurrera... osv osv.

Vill du inte späda på stereotypen "blåst brud" så skall du nog lägga ner både rökat och skriveriet.

Finns det någon formell regel att folk som handlar med aktier inte får ha läst historia, eller vara allmänbildade???

För det första är Tesla inte alls bäst på några av grejerna du nämner, och för det andra så finns det genom historien massor med exempel på bluffar, bubblor och bondfångare som blivit sjukt övervärderade och hypade till skyarna, bara för att sedan falla platt till marken med ett stort *SPLATT* när bluffen blir för uppenbar för att upprätthålla...

Din gud och idol Musk har ju suttit och rökt på med Joe Rogan, så varför är det dåligt när jag brukar cannabis???

Men jag tror ju inte att han är en seriös cannabisanvändare; det är bara för att han vill framstå som edgy och tuff, sen använder han en massa hypade skräpdroger som Kramatol eller vad nu eländet heter... blä!
Citera
2026-05-07, 22:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Sweet, hoppas det fortsätter uppåt!
Ingen markant nyhet vad jag sett, men den dansar ju kring och över 200-dagars MA.

Det var ju institutioner som köpte i slutminuten. Kanske många som vill köpa på sig innan SpaceX IPO'n?
Citera
2026-05-07, 22:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Finns det någon formell regel att folk som handlar med aktier inte får ha läst historia, eller vara allmänbildade???

För det första är Tesla inte alls bäst på några av grejerna du nämner, och för det andra så finns det genom historien massor med exempel på bluffar, bubblor och bondfångare som blivit sjukt övervärderade och hypade till skyarna, bara för att sedan falla platt till marken med ett stort *SPLATT* när bluffen blir för uppenbar för att upprätthålla...

Din gud och idol Musk har ju suttit och rökt på med Joe Rogan, så varför är det dåligt när jag brukar cannabis???

Men jag tror ju inte att han är en seriös cannabisanvändare; det är bara för att han vill framstå som edgy och tuff, sen använder han en massa hypade skräpdroger som Kramatol eller vad nu eländet heter... blä!

Du vet vad de säger om att inte dricka alkohol och köra bil?
Det borde vara lika uppenbart att man inte röker på och uttalar sig om företag som ligger i framkant för teknologisk utveckling.
Citera
2026-05-07, 22:41
Avslutad
Citat:
Det var ju institutioner som köpte i slutminuten. Kanske många som vill köpa på sig innan SpaceX IPO'n?
Mm, eller att tekniska indikatorer slog om till bullish.
Citera
2026-05-07, 22:47
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Mm, eller att tekniska indikatorer slog om till bullish.

Japp. Dags för Tesla att ta igen lite nu i denna bullrun.
Hoppas forumets top-trader fyllt på ordentligt med shorts.
Citera
2026-05-07, 23:14
Medlem
raskenss avatar
Ser inte så bra ut för 4680 cellen som teslas framtid vilar på. Men det fixar säkert Gröfaz med vänsterhanden medan han vinner mot världseliten i schack med högerhanden. Hen är ju gubervars obesegrad i det enligt egen utsago:

https://electrek.co/2026/05/07/tesla-4680-battery-cell-performance-data-shows-cant-build-own-cells/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in