Citat:
Ursprungligen postat av
fjollcigg
Jag hade också problem att hitta en väg in, och även problem att hitta tillbaka när jag väl hade varit där
Repair tool bör du ha med dig, men inte för att komma in. Du kan däremot behöva en propulsion cannon för att flytta bråte. Minns inte riktigt. Om inte annat är den bra för att utrota spindelkrabbor.
Men ha inte för mycket prylar på dig, för det finns mycket att bärga!
Har inte vågat mig dit igen ännu. Sist lyckades jag strandsätta min Seamoth utan att kunna få loss den igen. Då blev jag så förbistrad att jag var nära att slänga ut paddan genom fönstret.
Jag trodde ju att Subnautica hade nån form av realistisk fysik - så man i värsta fall kunde buffa prylarna i den riktning man vill. Men så verkar ej vara fallet. Man måste säkert ha en typ ”gravity gun” för att kunna omplacera fastnade saker. (Vilket jag ej har än)
Men jag måste säga, jävlar vilket härligt spel det är! Man bara baxnar för allt man kan göra och titta på. Jag har inte fått något vettigt gjort på flera timmar, för det slutar alltid med att jag hittar något nytt grottsystem att utforska, eller kommer på nån ny ingrediens jag vill samla på mig i en låda.
Subnautica måste tilltala alla kompulsiva hoarders. Det går att samla och organisera grejor in absurdum om man råkar ha den läggningen.
Och ja, jag vet att det finns stora otäcka saker där ute nånstans. Men har ej stött på någon än då jag håller mig hyfsat centralt på kartan.
Riktigt bra spel det här!