2026-05-07, 22:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.
Det finns ju ett nöje som är gemensamt för oss alla som är jätterika, och det har du redan funderat ut. Det som de flesta riktigt rika gör är att registrera ett konto på Flashback och börja tjafsa där.
Citera
2026-05-07, 22:11
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Investerade precis i min andra Koenigsegg. Lite drygt att behöva lägga så mycket cash på försäkringen bara. But wo cares lixom, right?!
Citera
2026-05-07, 22:12
Medlem
carlpetersen73s avatar
Skulle inte vilja byta mitt liv mot en förmögenhet Nu är ju detta en lång ljugartråd, men vad sjukt torftigt livet verkar för många av de "förmögna" som skriver i tråden.
Citera
2026-05-07, 22:13
Moderator
Siegfrids avatar
Intressant frågeställning som många som fått ihop en slant behöver ställa sig. Oavsett hur det gått till att få ihop slanten, arv, plötslig rikedom, långsiktigt sparande, exit eller något sånt.
Man har ju inte alltid haft dessa pengar utan vant sig vid att vända på slanten och gneta. Så hur kan man börja spendera på ett sätt som gör att man känner att man får valuta för pengarna? Vaska pengar ger dålig tillfredsställelse, men på vad sätt ska man göra av med mer? Business class på flyget? Gå ut på bättre och dyrare restauranger? Bygga om därhemma (igen)? Köpa tjänster istället för att försöka göra saker själv? Ny bil eller en till bil? Vad ger dig mest nöjdhet?
Citera
2026-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.

Flytta utomlands?
Citera
2026-05-07, 22:19
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det finns ju ett nöje som är gemensamt för oss alla som är jätterika, och det har du redan funderat ut. Det som de flesta riktigt rika gör är att registrera ett konto på Flashback och börja tjafsa där.

Förr satt de rika och skrev inlagor till Aftonbladets insändarsida. "Hederlig skattebetalare".

TS "Anslut" ligger lågt och är tyst. Inte intresserad av ämnet?
Senast redigerad av Comitium 2026-05-07 kl. 22:23.
Citera
2026-05-07, 22:19
Medlem
Det är mer än känsla av att ha pengar.
Att vi kan köpa allt betyder såklart inte att jag gör det.
Man njuter av att vara rikast, så har jag det iaf.
Kanske finns nån som har mer men det är det som är tjusningen.

Då slängar man in lite pengar på börsen och är ifatt igen.

Sen läser man gröna prickar på flashback
Senast redigerad av troligengud 2026-05-07 kl. 22:26.
Citera
2026-05-07, 22:24
Medlem
Separatistens avatar
Pengar är kul, men det som räknas är upplevelser.

Upplevelser som du själv uppskattar, dvs inte en resa för att skryta för andra.
Sköt dig själv, och skit i andra.

Ibland är det Klippiga Bergen, Highway 1, flyga helikopter och skjuta och andra underbara resmål.
Topp tre jag någonsin gjort är åka Motortorpedbåt, och tror det kostade 3500 kr, plus lunch.

När man har pengar har man inte tid.
När man har tid har man - i regel - inte pengar eller iaf inget cashflow.
One life - live it!
Citera
2026-05-07, 22:33
Medlem
norther1s avatar
blir en avanzarunk då och då
Citera
2026-05-07, 22:43
Medlem
jonterls avatar
Börja lev som en skummis som cyklar runt på Södermalm och festar lite här o var. Börja knarka som fan och sov på hotell näru slutkörd.
Sätt upp dina egna fester utomhus och be the man som fixar fest och drar hem tjackhoror. Boka Limousin och dra in dem där och låtsas att du fått dina para genom diverse skumheter och dra rövarhistorier för alla du stöter på med. Sen låtsas va pank ibland bara för att dyka upp bland din nyfunna gemenskap och flasha 100 lax. Köp bästa survivalgearen för vildmarken och tagga till Antarktis eller nåt och sätt glöd på vad fan som nu dött inom dig som gör att du inte vet vad man gör med 5 mille
Citera
2026-05-07, 22:48
Medlem
Fan vet inte hur jag ska njuta?
Pengarna bara växer på börsen
Citera
2026-05-07, 22:49
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Flytta utomlands?

Fem miljoner som det pratas om i TS räcker för en pool-villa i flera asiatiska länder (räcker med 2-3 miljoner i Thailand för en hyfsad pool-villa) men man ska ha in kapital för att hålla sig flytande över tid också.

Fem miljoner får du inte ens ett radhus för på Gran Canaria och knappt heller på spanska fastlandet.

Vill man leva i husbil kan man förmodligen rulla några år på fem miljoner men inte hur många som helst.

Tappa några miljoner på börsen kan man också göra, vad händer om man köpt en pool-villa i Thailand för 3 mille och tappar 2 på börsen om än i en tillfällig dipp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in