2026-05-07, 19:57
Medlem
Skaffa dig en kvinna i ditt liv...
Dom vet hur man sätter sprätt på miljonerna, tro mig.

Sen kan du väl dela med dig lite till dina barn, de kanske behöver lite ekonomisk hjälp när de ska skaffa sig någon stans att bo.
Citera
2026-05-07, 20:02
Medlem
Lever precis som vanligt och gör inget som sticker ut. Inte road av vare sig resor eller lyxkonsumtion. Inga lån. Fastigheter för ca 25M, men en av dem bor vi i. De andra ligger som investeringar, även om ett av barnen snart skall flytta in i ett av husen. Känns bra med en ekonomisk trygghet även för barnen och kommande barnbarn. Man kan ju inte äta sig mer än mätt.
Citera
2026-05-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.
Pengar är ju inte så kul när den enda skickligheten man har rör snåljåperi och excel. Tänk om du t.ex. hade kunnat manövrerat ett verktyg annat än en gaffel, vilken fin maskinpark du hade kunnat införskaffat och nyttjat till fantasins gränser.
Citera
2026-05-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Lever precis som vanligt och gör inget som sticker ut. Inte road av vare sig resor eller lyxkonsumtion. Inga lån. Fastigheter för ca 25M, men en av dem bor vi i. De andra ligger som investeringar, även om ett av barnen snart skall flytta in i ett av husen. Känns bra med en ekonomisk trygghet även för barnen och kommande barnbarn. Man kan ju inte äta sig mer än mätt.
Varför belånar du inte dina fastigheter och köper värdepapper, och på så sätt får ut ännu mer?
Citera
2026-05-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Pengar är ju inte så kul när den enda skickligheten man har rör snåljåperi och excel. Tänk om du t.ex. hade kunnat manövrerat ett verktyg annat än en gaffel, vilken fin maskinpark du hade kunnat införskaffat och nyttjat till fantasins gränser.
Har du fått ihop fem miljoner genom att kunna manövrera en grävmaskin eller CNC-fräs?
Citera
2026-05-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capstan
Hur hjälper det när du är pank och inte ens vet att det heter budget på svenska? Du trollar fattiglapp.
(FB) Blankare men använda bear certifikat istället.
Citera
2026-05-07, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Vill sluta jobba så tidigt som möjligt så det är det jag sparar mina pengar till. Jag har allt jag behöver i form av prylar och en bil som fungerar.
Samma för mig. Målet är att sluta jobba så tidigt som möjligt.
Citera
2026-05-07, 20:16
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Kunna slinka in på ett finare bageri typ som Tösse i Stockholm och köpa några limpor för att sedan sätta sig på en parkbänk eller vid ett vattendrag och dela med sig av det goda brödet till de vingprydda fåglarna. Även skönt att bara ställa bilen där man behagar och rycka på axlarna om någon P Lisa lappat bilen. Några små glädjekorn när det finns mer än nog på kontona.
Citera
2026-05-07, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.

Ärligt inlägg av dig!
Jag har det också gott ställt, har tjejen och snart kommer barnen. Har ärvt ett par miljoner och har ett par miljoner själv. Är inte stenrik men ändå gott ställt. jag känner att jag saknar den där vänskapen som man sett förut på filmer, jag vet inte om den någonsin funnits men skulle vilja ha vänner som inte samlas kring saker, utan man samlas kring vänskap.

Jag har vänner, men det känns som allas sinnelag är på helt andra platser. Man njuter inte av nuet och momentet. Man tänker för mycket fram eller bak. Det är en känsla som gör mig tom to be honest.

Jag njuter inte alls av min förmögenhet. Tvärtom får det mig att tänka mer.
Senast redigerad av Iq32 2026-05-07 kl. 20:22.
Citera
2026-05-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför belånar du inte dina fastigheter och köper värdepapper, och på så sätt får ut ännu mer?
Vi har även ett par miljoner i värdepapper och likvida medel, men fokuserar på låg risk. Vi kommer inom några år dessutom att ärva ytterligare ca 10M. Vi behöver inte mer pengar. Jag vet att det låter konstigt, jag hade nog inte sagt detsamma för 30 år sedan.
Citera
2026-05-07, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Vankar fram och tillbaks. Gräver i trädgården, funderar och funderar men det är typ stopp på alla plan. Har typ allt jag vill ha men vettefaan vad man ska hitta på. Känns inget speciellt. Önskar nästan att jag var luspank istället så drivet kommer tillbaks.

Jag kan erbjuda dig att lätta på den bördan genom att du får möjlighet att ge bort dina pengar till mig.
Citera
2026-05-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vi har även ett par miljoner i värdepapper och likvida medel, men fokuserar på låg risk. Vi kommer inom några år dessutom att ärva ytterligare ca 10M. Vi behöver inte mer pengar. Jag vet att det låter konstigt, jag hade nog inte sagt detsamma för 30 år sedan.
Men självklart, du har så mycket så att du av den anledningen tycker att nu får det vara nog.

Hur mycket skänker du till den lokala scoutkåren eller idrottsföreningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in