2026-05-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu

I mina relationer har vi till 95% pratat om sådant som är roligt och intressant, kultur, politik, musik, film. Bara ibland har man behövt lyfta snacket till ett metaplan.

Ofta är det väl kvinnor som initierar sådana diskussioner och det kan ju vara jätteviktigt (ingen ironi) ääven om jag inte gillar det direkt. Men alltså hålla på så jämt, herregud.
Citera
2026-05-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vid normala bröllop ja där båda gifter sig med någon man själv valt. Det kan man inte kalla dessa i detta programmet. Man kan inte ställa samma förväntningar som annars.

Kan man gifta sig vid första ögonkastet så kan man knulla vid första ögonkastet. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2026-05-07, 12:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kan man gifta sig vid första ögonkastet så kan man knulla vid första ögonkastet. Som man bäddar får man ligga.

Man får utgå från att du bara skämtar och vill provocera, för din "som man bäddar får man ligga"-kommentar antyder annars att du är en person som det på riktigt är farligt att flirta med/dejta.

Som sagts tidigare i tråden ställer man upp för varandra då och då i långvariga trygga relationer, men det finns aldrig något tillfälle där man inte har rätt att backa ur ett ligg om man absolut inte kan tänka sig att göra det.

Har du inte fler åsikter om avsnitten, själva serien, deltagarna i övrigt? För dina inlägg handlar så mycket om att man i allmänhet måste ligga så fort man dejtar att du börjar bli off-topic.
Citera
2026-05-07, 14:27
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Har sekundärtittat på detta en del när tjejen har kollat, och en sak jag har reagerat på är hur samtlig kommunikation mellan deltagarna är på analysplanet. Det är som att en ständig parterapi genomsyrar exakt hela diskursen.

"När du sa si, så kände jag så. Om du känner si, så tror jag så. Hur känner du när jag säger så här? För när du säger så där, så känner jag så här."

I mina relationer har vi till 95% pratat om sådant som är roligt och intressant, kultur, politik, musik, film. Bara ibland har man behövt lyfta snacket till ett metaplan.

Men det känns påfrestande att relationen i sig ska vara ett konstant, ständigt pågående samtalsämne.
Ett tydligt tecken på att ingen attraktion/intresse finns. Då måste man distrahera från det genom att "prata om känslor". Typ.
Citera
2026-05-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Fast det är ju Amanda som vill prata, prata, PRATA hela tiden. Blir tokig på hennes konstanta analysprat. Varken hon eller Sebastian kan vara i nuet, ha roligt och bara låta saker vara.
Sen är det obegripligt att han har castats över huvud taget, han är ju heltrasig (vilket är fullt förståeligt med hans bakgrund, men hjälp honom med det först då).

Jag fattar inte att man tar helt ny skilda män att vara med, de borde få gå ett tag i vart fall. Om det nu är runt 2000 personer som söker varje år, varför tar man då dessa nyskilda? Det borde ju gå att hitta annat.
Citera
2026-05-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Menar inte att ifrågasätta nu. Var och en har givetvis rätt till sin åsikt. Jag säger inte att du har fel, utan frågar av ren nyfikenhet: Var i ligger det "sjukligt perversa"?

Jag gillar varken Suzann eller hennes gammalmodiga syn på sex. Och jag är starkt kritisk till hur Svt visar upp homosexuella som några slags cirkusapor. Men med det sagt så kan jag inte riktigt se vad det är som är "sjukligt perverst"...

Jag tar tillbaka det jag sa, har inte tillräckliga belägg för det.
Citera
2026-05-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Nej, det står inte vad jag kan se. Men om man ringer till Tingsrätten kan man få reda på det.

Ja. Alla som har skilt sig under de senaste fem åren finns på Krimfup.

Jag hittar inte Henrik Bertil Fransson i Bua på Krimfup.

Har han skilt sig för mer än 5 år sedan då?
Citera
2026-05-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Man får utgå från att du bara skämtar och vill provocera, för din "som man bäddar får man ligga"-kommentar antyder annars att du är en person som det på riktigt är farligt att flirta med/dejta.

Som sagts tidigare i tråden ställer man upp för varandra då och då i långvariga trygga relationer, men det finns aldrig något tillfälle där man inte har rätt att backa ur ett ligg om man absolut inte kan tänka sig att göra det.

Har du inte fler åsikter om avsnitten, själva serien, deltagarna i övrigt? För dina inlägg handlar så mycket om att man i allmänhet måste ligga så fort man dejtar att du börjar bli off-topic.

Dock borde man inte gifta sig vid första ögonkastet om man ej kan acceptera alla delarna som hör till ett äktenskap.
Citera
2026-05-07, 16:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Dock borde man inte gifta sig vid första ögonkastet om man ej kan acceptera alla delarna som hör till ett äktenskap.
Fast nu är det ju så att dom gör det. Dvs allt det formella. Resten är ju bara konstruerat och en sak mellan var och en och något som får växa fram när det är som det är givet förutsättningarna. Tex så är sex inget tvång eller som "hör" till även om dom flesta av oss anser det. Tro det eller ej.
Citera
2026-05-07, 21:08
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Man kan ha sex innan också, men absolut på bröllopsnatten. Det är ju tradition!
Men enligt traditionen ska man inte ha sex före äktenskapet och kvinnan ska vara oskuld på bröllopsnatten. Så hur ska du ha det egentligen, ska man följa traditioner eller inte? Eller menar du att man ska följa de traditioner som passar in på hur just du tycker att man ska leva?
Citera
2026-05-07, 22:16
Medlem
pallar verkligen inte lyssna på gotländsk dialekt, men fan vad man respekterar jasmine. känns som att hon har stenkoll, är tydlig och rak. ett kap helt enkelt bortsett från dialekten

tvek om hon pallar med henke hela vägen genom. det är verkligen extremt tydligt att han har adhd, inget fel med det men det är inte alla som klarar av att vara i relation med en person som har det.
Citera
2026-05-07, 22:36
Medlem
sebastian… måste genomgå någon form av identitetskris. inte så konstigt med tanke på att han nyligen är skild.

fyfan, kan inte tänka mig ngt mer genant än att "den stora goda glassen" tas upp inför hela svenska folket. så äckligt och pinsamt. amanda verkar närmast ofredad av honom.

sen utstrålar amanda noll sex och noll passion öht. sex 1-2 ggr i veckan… matchat med en kille som uppenbarligen har fabless för oralsex. det här kommer aldrig att gå, undrar vafan de tänkte

tror ni ens att sebastian tagit upp med henne att han var gift alldeles precis innan programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in