2026-05-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Hål i huvudet att para ihop Sebastian med en äldre kvinna när han redan misslyckats med en sen tidigare.

Fast det är väl knappast på grund av en liten åldersskillnad första äktenskapet misslyckades. Fem år upp eller ner är knappt någon åldersskillnad när man är vuxen.
Citera
2026-05-07, 06:21
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Amanda och Anna har fått helt olika utmaningar och det går inte att jämföra utan att lämna empati-avseendet. En är trygg och en vantrivs. En har en partner med hög empati och en med låg. Att filma skituppgiften att prata tidigare relationsmönster i jacuzzin var ett rent ofog mot Amanda. Hon mår ju dåligt.

Fast det är ju Amanda som vill prata, prata, PRATA hela tiden. Blir tokig på hennes konstanta analysprat. Varken hon eller Sebastian kan vara i nuet, ha roligt och bara låta saker vara.
Sen är det obegripligt att han har castats över huvud taget, han är ju heltrasig (vilket är fullt förståeligt med hans bakgrund, men hjälp honom med det först då).
Citera
2026-05-07, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Fast det är ju Amanda som vill prata, prata, PRATA hela tiden. Blir tokig på hennes konstanta analysprat. Varken hon eller Sebastian kan vara i nuet, ha roligt och bara låta saker vara.
Sen är det obegripligt att han har castats över huvud taget, han är ju heltrasig (vilket är fullt förståeligt med hans bakgrund, men hjälp honom med det först då).

Kvinnor vill nog prata mer än män och det kan ju vara bra för båda att en tar upp grejer. Men herregud, när det ska analyseras allt hela tiden . Jag skulle bli tokig.

Vad är det med hans bakgrund? Såg bara att han "haft det svårt".
Citera
2026-05-07, 07:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Kvinnor vill nog prata mer än män och det kan ju vara bra för båda att en tar upp grejer. Men herregud, när det ska analyseras allt hela tiden . Jag skulle bli tokig.

Vad är det med hans bakgrund? Såg bara att han "haft det svårt".

Ja att kunna prata är bra, men att konstant gräva där man står, och att dessutom inte kunna prata NORMALT utan bara med den där "analysrösten" och diverse termer och uttryck tagna från analyssoffan, varför kan man inte försöka ha lite KUL först? Ja, man blir tokig, och det verkar även de själva bli, för de blir inte lugnare och tryggare av sitt pratande utan tvärtom blir det bara värre och värre stämning mellan dem.

När han var liten övergav hans mamma honom, och några år senare även hans pappa. Fattar inte riktigt var han fick bo sen. Som vuxen fick han tillbaka kontakten med sin mamma, men inte med sin pappa.
Citera
2026-05-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ja att kunna prata är bra, men att konstant gräva där man står, och att dessutom inte kunna prata NORMALT utan bara med den där "analysrösten" och diverse termer och uttryck tagna från analyssoffan, varför kan man inte försöka ha lite KUL först? Ja, man blir tokig, och det verkar även de själva bli, för de blir inte lugnare och tryggare av sitt pratande utan tvärtom blir det bara värre och värre stämning mellan dem.

När han var liten övergav hans mamma honom, och några år senare även hans pappa. Fattar inte riktigt var han fick bo sen. Som vuxen fick han tillbaka kontakten med sin mamma, men inte med sin pappa.

Exakt.

Ja ok. Jag har inte sett alla avsnitt.
Citera
2026-05-07, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Amanda och Anna har fått helt olika utmaningar och det går inte att jämföra utan att lämna empati-avseendet. En är trygg och en vantrivs. En har en partner med hög empati och en med låg. Att filma skituppgiften att prata tidigare relationsmönster i jacuzzin var ett rent ofog mot Amanda. Hon mår ju dåligt.
sebastian mår också dåligt

för övrigt hade någon pratat om hetero sexualitet så som sexologen gör om homosexualitet hade hon inte fått stanna kvar i programmet i två sekunder.
Senast redigerad av zansibal 2026-05-07 kl. 07:39.
Citera
2026-05-07, 08:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Hon läspar ju också. Hon är outhärdlig att lyssna på.
Citera
2026-05-07, 08:55
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Ja det har han nog varit många gånger.
En riktigt stor f***a då kanske. Tror inte alla tycker det är en komplimang.
Citera
2026-05-07, 08:59
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Det är underligt med honom. Han har alltså varit gift tidigare men beter sig som en oerfaren tonåring när det kommer till kvinnor och förhållanden här. Det var inte bara detta exemplet nu du nämner utan vid flera tillfällen hittills redan under programmet.
Mycket märkligt att de tar med eller att han ställer upp när han är såpass nyskild.
Sedan verkar han helt sakna förmåga att umgås med kvinnor, märkligt om man tidigare varit gift.
Citera
2026-05-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
En riktigt stor f***a då kanske. Tror inte alla tycker det är en komplimang.

Han menade inget illa men nog mer sannolikt att han är en sexmissbrukare än en oskuld.
Citera
2026-05-07, 09:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Man kan ha sex innan också, men absolut på bröllopsnatten. Det är ju tradition!
Vid normala bröllop ja där båda gifter sig med någon man själv valt. Det kan man inte kalla dessa i detta programmet. Man kan inte ställa samma förväntningar som annars.
Citera
2026-05-07, 10:14
Medlem
Har sekundärtittat på detta en del när tjejen har kollat, och en sak jag har reagerat på är hur samtlig kommunikation mellan deltagarna är på analysplanet. Det är som att en ständig parterapi genomsyrar exakt hela diskursen.

"När du sa si, så kände jag så. Om du känner si, så tror jag så. Hur känner du när jag säger så här? För när du säger så där, så känner jag så här."

I mina relationer har vi till 95% pratat om sådant som är roligt och intressant, kultur, politik, musik, film. Bara ibland har man behövt lyfta snacket till ett metaplan.

Men det känns påfrestande att relationen i sig ska vara ett konstant, ständigt pågående samtalsämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in