2026-05-07, 09:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.
Det blir svårt att bojkotta den glassen även om man skulle vilja. Det förekommer väl aldrig att en vuxen, heterosexuell man köper en isglass i vanliga fall heller.
Citera
2026-05-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
"General managern" Scholander är jude. Hans förfader ritade Stockholms synagoga. Det är knappast överraskande att bög-glassen ska lanseras enligt talmudisk lag

Om det är synagogan vid Kungsträdgården, varför ritade han Hakkors längs hela väggen? Måste ha varit innan Hitler, precis som hakkorsen på Olympiastadion.

Det är lustigt att se ivf.

Apropå glassen så tror jag folk börjar bli trötta på att bokstavligen få propagandan nedkörd i halsen.

Ingen förutom bögar vill nog betala för det.

GB var ju före sin tid med Nogger och Naziglassen 88:an.

Synd att de vänt

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Pressbyrån går fetbort efter deras glasskampanj på arabiska.

Kan de inte ha den här kampanjen på arabiska istället?
Senast redigerad av Benasque 2026-05-07 kl. 09:57.
Citera
2026-05-07, 09:52
Medlem
Imnshos avatar
Inget jag kommer att beställa i kiosken med en lång kö bakom mig. Vill inte bli betraktad som smygbög.

Vilken glass är mest "hetero" eller t.o.m. "macho"? Finns nån med smak av vildsvin?
Citera
2026-05-07, 09:55
Medlem
Citat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.
Har redan bojkottat GB sedan länge. Äcklig fejk-glass...
Men detta stärker bara min inställning.
Citera
2026-05-07, 09:56
Avslutad
who cares? moving on
Citera
2026-05-07, 09:56
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:

Kunde inte bry mig mindre, hallon och citron är dock inte mina smaker.

Brukar titta på Pride (tåget) i Stockholm eftersom det är trevlig partykänsla då och alla är glada (förutom när vänsterns trasiga block passerar). På Gran Canaria är det Pride året om så jag är van och har lärt mig vara öppensinnad trots uppfostran att vara intolerant mot HBTQ. Livet är för kort för hat.
Citera
2026-05-07, 09:57
Medlem
Problemet med Pride bör alla känna till. Kopplingen till pedofili är tyvärr inte bortsuddad.

Man kan skapa glassar eller vad man vill, finns många homosexuella som kräks på vad åsiktspaketet runt Pride ska målas upp som. Att propagera för Pride innebär inte att man är en duktig homosexuell, man kopplar istället ihop sig med en rätt avskyvärd liten grupp som behöver visas upp för vad man egentligen är.

Men media går såklart duktigt före och propagerar.
Citera
2026-05-07, 09:58
Medlem
Kalaskula544s avatar
Inget jag bryr mig om så mycket.

Jag äter inte glass.
Citera
2026-05-07, 10:02
Medlem
Hade för mig att man ska bojkotta GB för Ryssland. Men där säljer de väl inte pride-glass.
Citera
2026-05-07, 10:06
Medlem
DonaldBidens avatar
"Rocket" är ju en fin omskrivning för kuk.
Tycker det är bra att man försöker lära barn smaka kuk vid en tidig ålder.

Sen är väl frågan om det kanske främst handlar om hundkuk?
Vilket gör saken ännu bättre!

Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Missed opportunity att glassen inte är formad som en kuk och har anannas-smak

Påminner en del om en hundkuk, så helt fel ute är man inte.
Senast redigerad av DonaldBiden 2026-05-07 kl. 10:17.
Citera
2026-05-07, 10:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ditt svar är ett standardsvar från sådana med din åsikt: "Det här är ju ingen stor grej".

Om det inte är en stor grej, varför då inte sluta visa pride-flaggor på så många platser? För det rör sig såklart inte om bara en glass, utan är en trend i samhället.

Ja denna ”trend” har väl pågått i alla fall sen -79 i Sverige då homosexuella slutade betraktas som psykiskt sjuka. Sen dess har det blivit mer och mer normalt att se och höra homosexuella/transpersoner osv i det offentliga rummet. De allra flesta har inga som helst problem med det.

Sen finns det en liten grupp, som du uppenbarligen tillhör, som stör sig otroligt mycket så fort de ser nåt som har med homosexualitet att göra. Oklart varför. Ofta handlar det förmodligen om garderobsbögar som inte vågat komma ut än och därför överkompenserar och markerar mot allt som är lite bögigt.
Citera
2026-05-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
"General managern" Scholander är jude. Hans förfader ritade Stockholms synagoga. Det är knappast överraskande att bög-glassen ska lanseras enligt talmudisk lag
Unilever äger GB.

Unilever is a publicly traded company with no single owner, primarily owned by large institutional investors, including BlackRock, Inc. (approx. 7.7%) and The Vanguard Group, Inc. (approx. 5.3%). Following its 2020 unification, it is a single London-based PLC. Fernando Fernandez is set to become CEO in 2025, succeeding Hein Schumacher.

Undrar vad han har i lön.

Magnum Ice Cream Company grundades 2025. Avknoppat från Unilever.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2026-05-07 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in