2026-05-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Exakt! hästar och hundar exempelvis, där har man inga som helst problem med att försöka hålla stamtavlorna så rena som möjligt, men när det gäller oss själva, herrefolket på jorden som driver all existens utveckling framåt och har allt övrigt liv också i våra händer, så ska det blandas så friskt som möjligt och man tror att det liksom ska leda till ett bättre resultat!
Nåväl, den vita mannen är ond och vi ska helst bort! Men då tycker jag man ska fråga sig om vi skulle nollställt allt liv på jorden och bara utgått från vart mänskligheten skulle varit idag om enbart mena och de svarta hade stått för jordens utveckling, hade vi ens bott i några hus? Bil, flyg, telefoner, resa till månen och allt det där kan vi helt glömma bort och ändå, så välkomnar man dessa till att mer eller mindre ta över vår civilisation och på längre sikt bli de som ska ta över staffetpinnen, speciellt här i västeuropa.
Ja mycket med ett bygge i Segeltorp.
Citera
2026-05-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Konstig idé att plantera ut invasiva arter med vår inhemska. I växt och djurriket är det big no no, men med människor - det går fint det.
Finns inte olika människoarter.
Citera
2026-05-07, 09:52
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte etnisk rensning. Alla skall ha det lika dåligt Alla skall med! Var det någon sosse som sa.

I övrigt håller jag inte med om liknelsen med judar. De ligger i konstant krig och rensar bort fienden. Så skulle jag också göra. Men det är bara min åsikt.
Judarna ligger konstant i krig eftersom deras etnostat Israel är ett kolonialprojekt där miljontals människor flyttar in på ett geografiskt område och tränger bort ursprungsbefolkningen.
Spelar ingen roll vilken folkgrupp det handlar om, hade det varit svenskar som gjorde samma sak så hade vi fått motstånd.
Det är visst etnisk rensning, man använder bosättare och stora folkförflyttningar för att ersätta ursprungsbefolkningen.
Intressant att folk tar upp flyktingar från kriget i Jugoslavien som kom till Sverige.
Varför blev det krig i Jugoslavien?
Jo eftersom folkgrupperna som bodde gemensamt i Jugoslavien ville separera ifrån varandra, man ville ha självständighet och egenbestämmande.
Man ville inte tvingas att leva med främlingar.
"integration" "assimilering" och allt vad det heter går tvärtemot människans natur.
Om man försöker tvinga människogrupper att leva med främlingar, då börjar människorna sukta efter självbestämmande och nationalism.
Det blir som i Sydafrika, vita människor flyttar på sig för att undkomma kriminaliteten.
Den vita kulturen försvinner från området, all form av underhåll tar den vita människan med sig i sin flykt.
Ingen kvarstående lag och ordning, infrastrukturen lämnas till förfall.

Detta är väl etablerade historiska mönster, även Sverige kommer bli en del av denna historian.
Citera
2026-05-07, 09:56
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Att smälla upp höga och fula hyreshus bland välfungerande villakvarter med hjärndöda bidragstagare blir visst ett problem.

Visst blir det ett problem. Ett gigantiskt problem. Något annat har jag aldrig hävdat.

Vad jag hävdat är att det problemet inte bottnar i rasism.
Citera
2026-05-07, 10:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Snicksnack. Det råder ingen brist på lediga bostäder i Stockholm, finns över 700 tillgängliga på bostadsförmedlingen just nu.

Det som det råder brist på är billiga hyresrätter som folk har råd med, och det är fan inget man löser genom nybyggen. Är du sugen så kan du flytta till barkarbystaden och få en extremt dåligt planerad och trång 1,5a för 10.000/månad utan kötid, varsågod.

https://bostad.stockholm.se/bostad/202523132/

De enda som flyttar in i dessa anskrämliga kyffen är människor med försörjningsstöd eftersom då är hyran irrelevant.

Spelar ingen roll om det finns lediga bostäder om ingen vill/kan flytta in i dessa. Då råder det fortfarande bostadsbrist.

Det är märkligt att man inte lyckas bygga billiga hyresrätter för det har jag hört att allmänheten har efterfrågat sen 90-talet.
Citera
2026-05-07, 10:08
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Visst blir det ett problem. Ett gigantiskt problem. Något annat har jag aldrig hävdat.

Vad jag hävdat är att det problemet inte bottnar i rasism.

Håller helt med, och detta gäller i synnerhet i Stockholm.

Detta handlar om klass inte ras/rasism. Det är samma som att det inte finns någon white flight utan bara flight. När nysvenskar byggt förmögenhet flyttar de ur ghettot till bättre områden i vilka deras barn kan få en bättre start. De vill inte heller ha hyresrätter runt knuten.
Citera
2026-05-07, 10:27
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Spelar ingen roll om det finns lediga bostäder om ingen vill/kan flytta in i dessa. Då råder det fortfarande bostadsbrist.

Det är märkligt att man inte lyckas bygga billiga hyresrätter för det har jag hört att allmänheten har efterfrågat sen 90-talet.

Det är för att investerarna vill ha en så pass direkt avkastning på hyresrätterna som möjligt, därför blir det ockerhyror så investeringen betalar sig på 10 år istället för 20
Citera
2026-05-07, 10:35
Medlem
In med mera svennar i Segeltorp.
Citera
2026-05-07, 10:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Det är för att investerarna vill ha en så pass direkt avkastning på hyresrätterna som möjligt, därför blir det ockerhyror så investeringen betalar sig på 10 år istället för 20

Men om ingen flyttar in i dessa lägenheter, som det påstås i tråden, då får ju inte investerarna någon avkastning så hur går det ihop?
Citera
2026-05-07, 11:08
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men om ingen flyttar in i dessa lägenheter, som det påstås i tråden, då får ju inte investerarna någon avkastning så hur går det ihop?

Människor med försörjningsstöd, socialen som hyr lägenheter samt desperata stackare som måste ta det som erbjuds. Till slut får de sina ockerlägenheter uthyrda, även om det tar några år. Sen rullar kulorna in, och så årlig hyreshöjning på 3-5% på det. Mums.
Citera
2026-05-07, 11:21
Medlem
Grontarskonts avatar
Buhu jag får nya grannar som är hyresgäster!

Är det nyproduktion så är det bara vanliga medeklassare som kommer in och inte alkisar och andra sos boende!

Skärpning NIMBYS!
Citera
2026-05-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Jag trodde att hur de rasistiska vitingarna driver de nobla svartingarna till vansinne med sin blotta närvaro var orsaken till att de sistnämnda begår brott och är allmänt ociviliserade. Men tydligen är lösningen att ge svartingarna obehindrad tillgång till vitingarna.

Så är det, glöm bara inte bort att vi gillar olika, men det finns inga olikheter och att den vite mannen är det värsta som finns, men att det aldrig får diskuteras varför alla söker sig till länder som byggts av dessa hemska vita män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in