2026-05-06, 10:21
  #349
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Historiskt har utbyte av kulturer och människor berikat.. läs Svensk Historia... utan Tyskar skulle ex Visby fortfarande vara en sömnig håla för torskfiskare. Stockholm fick sin karaktär på Medeltiden från utländska influencer

Jag har jobbat i Västra Värmland..., värre inavel får man leta efter..

OBS, Tror ingen tycker den senaste 20 årens massinvadring varit bra..., men det är en annan fråga.
En observation jag gör när personer tar upp detta med "berikande" utbyte är att "berikningen" alltid exemplifieras av västerländsk kultur som "berikats" av annan kultur. Det är aldrig någon som tar upp motsatsen. Den karamellen kan du få suga på.
Citera
2026-05-06, 18:54
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
"Jobba" på Volvo?

Jag gissar att han är inkvoterad alibineger för att uppfylla de påtvingade mångfaldskraven.
Enligt artikeln studerar han till lärare? Har Volvo någon mångfaldskvot? Vilka har?
Citera
2026-05-06, 19:02
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
För övrigt är extremt många traumatiserade av negrer och deras många och vidriga övergrepp, eftersom de är den värsta gruppen av invandrarna som står för mer än 95% av överfallsvåldtäkterna trots att de är i minoritet.

Så att några känslomässigt råkar reagera negativt eller uttrycka sig "rasistiskt" när de ser negerannonsen är helt naturligt, förståeligt och i grunden en sund försvarsmekanism.

Sedan finns det livsfarliga söndergodhetsknarkade idioter som vill ha ännu mer invandring även efter att deras egen dotter mördats av en neger:
(FB) Stig Wallin: Mannen som fick sin dotter mördad av en afrikan o blev aktiv antirasist
)95%? Inte så mycket kvar till andra. Men antar att du börjar med negrer och resten av meningen syftar på invandrare. Finns inte statistik på hudfärg. Men har inte så mycket med denne Carl att göra, om han inte gjort något brottsligt. Vet ni ens om han är invandrad? Blir inte mer invandring i alla fall för att han får en lägenhet tillsammans med en ljushårig flicka.
Citera
2026-05-06, 19:06
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Om du inte ser det uppenbara är du antingen blind eller otroligt naiv. Googla skiten så kommer du få upp tusen trådar om just detta...

Jag fattar inte vad du menar. Ska jag kasta mej på nån jävla internetstudie som är utdaterad och använda den som snuttefilt varje gång man tagit en svängom på stan och sett en majoritet av alla svenska brudar med araber och afrikaner vilket jag ofta gör? Jag har aldrig läst en enda rapport om massinvadring heller men jag vet mkt väl att svenskar håller på att bli minoritet i sitt eget land. Jag behövde ingen studie för det bara mina egna ögon. Jag kan lova dig det lutar åt samma håll inom ämnet blanda opp.

Sluta lev i förnekelse
Citera
2026-05-06, 23:09
  #353
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Enligt artikeln studerar han till lärare? Har Volvo någon mångfaldskvot? Vilka har?
Lär dig att googla:
Citat:
Volvokoncernen är ett av över femtio ledande europeiska bolag inom industri- och tekniksektorn som har undertecknat det första paneuropeiska åtagandet om att främja inkludering och mångfald på arbetsplatsen.
https://www.volvogroup.com/se/careers/working-at-volvo-group/diversity-och-inklusion-stories.html

Påtvingande av invandrarghetton och negrer är ett ännu värre problem än på företg eftersom det leder till att många flyr sin egna hem. Helt naturligt att många reagerar med avsky inför aktuell artikel.

Svenskar har flytt många invandrrghetton till nära 100%, de som ser annonsen förstår precis vad den innebär och symboliserar.
Citera
2026-05-07, 09:35
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Lär dig att googla:

https://www.volvogroup.com/se/careers/working-at-volvo-group/diversity-och-inklusion-stories.html

Påtvingande av invandrarghetton och negrer är ett ännu värre problem än på företg eftersom det leder till att många flyr sin egna hem. Helt naturligt att många reagerar med avsky inför aktuell artikel.

Svenskar har flytt många invandrrghetton till nära 100%, de som ser annonsen förstår precis vad den innebär och symboliserar.
Ser inget om någon kvot i artikeln du länkar. Litet allmänt prat "Löftet innebär att företagen ska engagera sig för att skapa de rätta miljöerna och förutsättningarna för att göra det möjligt för alla medarbetare att nå sin fulla potential. Löftet, som kallas #EmbraceDifference, indikerar att mångfald inte bara handlar om kön, ras, sexuell läggning eller funktionshinder. Det handlar om att välkomna alla sorters talanger från hela samhällsspektret." Hur innebär annonsen att det blir ett invandrarghetto? Ska man få välja färg på sina grannar?
Citera
2026-05-07, 10:07
  #355
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Vilken kultur är det du pratar om?
Den svenska som ligger till grund för det samhälle vin gång hade och som är anledningen till att alla vill hit och leva bidragsliv.
Citera
2026-05-07, 12:07
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Den svenska som ligger till grund för det samhälle vin gång hade och som är anledningen till att alla vill hit och leva bidragsliv.
Kan du nämna något exempel på denna kultur som är värd att skydda?
Citera
2026-05-07, 19:44
  #357
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ser inget om någon kvot i artikeln du länkar. Litet allmänt prat "Löftet innebär att företagen ska engagera sig för att skapa de rätta miljöerna och förutsättningarna för att göra det möjligt för alla medarbetare att nå sin fulla potential. Löftet, som kallas #EmbraceDifference, indikerar att mångfald inte bara handlar om kön, ras, sexuell läggning eller funktionshinder. Det handlar om att välkomna alla sorters talanger från hela samhällsspektret." Hur innebär annonsen att det blir ett invandrarghetto? Ska man få välja färg på sina grannar?
De skriver inget direkt om inkvotering, även om den målsättning de beskriver uppenbart förutsätter inkvotering.

Många väljer färg på sina grannar.

Kolla själv var svenska politiker väljer att på så blir även den saken helt uppenbar. Vilket även gäller invandrare när de kommit upp sig lite i hierarkin.
Citera
2026-05-07, 21:48
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
De skriver inget direkt om inkvotering, även om den målsättning de beskriver uppenbart förutsätter inkvotering.

Många väljer färg på sina grannar.

Kolla själv var svenska politiker väljer att på så blir även den saken helt uppenbar. Vilket även gäller invandrare när de kommit upp sig lite i hierarkin.
Ja förstås kan man välja vart man vill flytta , om man har valmöjlighet. Men om grannen flyttar, kan du normalt inte bestämma vem som kommer efter. Områden som Tensta/Rinkeby ansågs inte som särskilt bra, när de var nya och mer svenska. Behöver inte bero på att man är mot svarta, om man inte flyttar dit.
__________________
Senast redigerad av IngridBe 2026-05-07 kl. 21:51.
Citera
2026-05-07, 22:01
  #359
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ja förstås kan man välja vart man vill flytta , om man har val möjlighet. Men om grannen flyttar, kan du normalt inte bestämma vem som kommer efter. Områden som Tensta/Rinkeby ansågs inte som särskilt bra, när de var nya och mer svenska. Behöver inte bero på att man är mot svarta, om man inte flyttar dit.
De nybygga bostäderna i miljonprogrammet byggdes av svenskar och var avsedda för svenskar och svenskar flyttade först in.

Precis som du beskriver det kom det mörkare invandrare och flyttade in när grannen flyttat, och just därför valde i princip alla svenskar i Tensta/Rinkeby nya grannar genom att flytta på precis det sätt du nyss frågade "Ska man få välja färg på sina grannar?" fast du redan visste det självklara svaret.

Man behöver inte vara emot vargar heller, bara för att man inte flyttar in i en vargflock i skogen med sin barnfamilj. Vilket illustrerar din patetiska nonsens-retorik. Vänligen sluta med det och försök att bli lite mer hederlig. Tack på förhand.
Citera
2026-05-08, 09:03
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
De nybygga bostäderna i miljonprogrammet byggdes av svenskar och var avsedda för svenskar och svenskar flyttade först in.

Precis som du beskriver det kom det mörkare invandrare och flyttade in när grannen flyttat, och just därför valde i princip alla svenskar i Tensta/Rinkeby nya grannar genom att flytta på precis det sätt du nyss frågade "Ska man få välja färg på sina grannar?" fast du redan visste det självklara svaret.

Man behöver inte vara emot vargar heller, bara för att man inte flyttar in i en vargflock i skogen med sin barnfamilj. Vilket illustrerar din patetiska nonsens-retorik. Vänligen sluta med det och försök att bli lite mer hederlig. Tack på förhand.
Bli litet hederlig själv! Du var kanske inte med när förorterna var nybyggda och svenska. Fick inte så bra omdömen. Nu är träden uppvuxna och många har fått T-bana. Jag vet varifrån jag flyttade 1969 och det var inte för att jag sett någon svart. Tror du att om ingen invandring funnits skulle man nu hellre bo i Tensta än innerstaden eller fina villan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in