2026-05-07, 04:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Suck, om du har så svårt att förstå vad jag menar så kommer här en förklaring för de med lägre IQ nivå: En medveten kupp att skapa ett hatdrev för att sedan gotta sig i alla godhets-riddare!
Ja? Det är PR, det är så som PR fungerar. So?
Citera
2026-05-07, 04:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Ja? Det är PR, det är så som PR fungerar. So?

Vill du att vi reder ut begreppet PR och PR-kupp? Eller var är det jiddrar om?

Och NEJ det är inte så PR funkar normalt att man försöker startar drev.
Citera
2026-05-07, 05:00
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vill du att vi reder ut begreppet PR och PR-kupp? Eller var är det jiddrar om?

Och NEJ det är inte så PR funkar normalt att man försöker startar drev.
Det är fullkomligt normalt att företag har olika kampanjer där de kopplar produkter till rörelser eller politiska organisationer eller generella åsikter på olika sätt. Detta resulterar i att vissa glatt stöttar och handlar extra, medan andra bojkottar eller rasar, för att ta ställning i den politiska frågan. Pride är nu såpass kosher att det är typ lika säkert att koppla en produkt dit som att koppla det till Friends eller miljö, men lite mer edgy så att det blir snack kring det och man får uppmärksamhet för produkten. Självklart. Det är ju det som är grunden i alla sådana här kampanjer.

Självklart har de inte "startat drev" för att de väljer pride. Herregud.
Citera
2026-05-07, 05:00
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du tänker nog på "Nogger Black"?
-Det är väl samma tillverkare tror jag..
Den där provade jag när den fanns.

Båda gångerna uttallade jag mycket tydligt "Nigger Black" helt utan någon reaktion från säljaren.

Däremot har jag mötts av märkliga reaktioner när jag beställt "negerboll" på café.

Hoppas de börjar med "KoKosKon" snart.
Citera
2026-05-07, 05:03
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Det är Calippo Cola ju?
Ah, den som ska tryckas ut med handen in i munnen fram och tillbaka och suga i sig saften ifrån, riktat till barn.

Sannolikt en design framtagen av böglobbyn.
Citera
2026-05-07, 05:18
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Folk vill inte ha symboler för analsex eller olika vänsterideologier i det offentliga rummet. Hur kan det vara svårt att förstå?

Vill du ha en glass med en kuk och ett litet hakkors på? Så man kan stödja heterosexualitet och den vita rasen?

samma skribent får stå kuk när bojkotten mot mondelez tas upp för att företaget säljer choklad i ryssland
mondelez som bekant äger marabou choklad
Citera
2026-05-07, 05:36
Medlem
Ghastens avatar
Ja inget man skulle gå och suga på utomhus. Kommer inte heller testa den
Citera
2026-05-07, 05:40
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Bojkott. Ska från och med nu bojkotta även för att VD:n är jude.

Ja, man hade ju kunnat skita i att köpa denna pervo-glass bara, men nu blir det total bojkott av alla GB-produkter.
Citera
2026-05-07, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man bör öht inte sponsra företag som sponsrar HBTQP. Även om man inte köper just den glassen så sponsrar man ändå HBTQP.

Är det att sponsra när man försöker tjäna pengar på dem? Eller har de förbundit sig att X kr per glass till någon förening?
Citera
2026-05-07, 06:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Var många år sen jag köpte en GB-glass och suget blev inte större efter detta. Besöker dessutom mer eller mindre aldrig pressbyrån och 7-11 så att man ens kommer i närheten av denna glass är minimal.
Citera
2026-05-07, 06:54
Medlem
Fettsugnings avatar
Nu har jag bojkottat GB i många år pga att de saluför 'glass' som inte är glass utan ultraprocessat skräp. Ska dock bli intressant att se om go woke, get broke kommer att bli följden av detta nidingsdåd.
Citera
2026-05-07, 06:58
Medlem
HugoStieglitzs avatar
En av de mindre kända sakerna som Regnbågsfonden sysslar med, är att stödja olika HIV-projekt (Regnbågsfonden). I Uganda är det tydligen ett stort problem att HIV-positiva nekas bromsmediciner. Att landet har en homofob statsledning är ju kanske inte så förvånande, men samtidigt känns fokuset på bromsmediciner som en tveksam prioritering.

Bromsmediciner är väldigt dyra, kondomer är väldigt billiga. Borde man inte dela ut kådisar i stället och sen låta folk som är klantiga nog att få HIV lära sig läxan den hårda vägen? Jag tänker att om fler och fler smittar varandra så blir bromsmedicinerna bara någon form av konstgjord andning för att hålla folk vid liv i stället för att bekämpa grundproblemet: att folk har oskyddat sex.

Jag förstår att det är en känslig fråga. Även sådana saker måste kunna kritiseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in