2026-05-06, 21:14
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Jag har funderat en del och jag vet inte ens om jag vill ha en relation med en kvinna längre.

Jag tror faktiskt jag klarar mig med ett fylleknull var 4e månad eller så.

Jag känner bara att så många av dem har så extremt märkliga preferenser och är så simpla när det

kommer till vad de söker.

Inte alla, men många. När man lär känna dem tappar man typ hakan över hur de värderar saker och fungerar.

Alltså man vill ju ha sinnebilden av en bra relation. Den teoretiska tanken bakom ungefär som i Kants idévärld.
Men verkligheten ser ju inte ut så. Jag vet inte om jag vill ha det som finns.

Även de personer som till en början verkar grundade, resonliga, lite djupsinniga och inte för lättlurade

överraskar genom naivitet och ytlighet.

Jag är inte ens särskilt nedslagen av detta. Människor beter sig konstigt på så många sätt.

Bara sedan 2026 började har jag börjat dejta tre stycken och samtliga har visat sig vara totala ytliga naiva spån, och detta är ändå människor som studerat mycket osv.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-06 kl. 21:25.
Citera
2026-05-06, 21:19
Medlem
It takes two to tango. HAr du granskat dig själv?
Citera
2026-05-06, 21:20
Avstängd
Vad yrar du om?
Citera
2026-05-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
It takes two to tango. HAr du granskat dig själv?

Jag förstår att jag låter extremt dömande och negativ.

Men jo, jag har granskat mig själv. Jag fungerar inte på det sättet jag beskriver.

Jag pratar inte om att relationer inte funkar. Jag pratar mer om hur man blir besviken över hur andra fungerar.
Citera
2026-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Vad yrar du om?

Barnförklaring:
Man kan inte attraheras av någon som man inte kan respektera. Inte jag i alla fall.
Citera
2026-05-06, 21:21
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Jag har funderat en del och jag vet inte ens om jag vill ha en relation med en kvinna längre.

Helt rätt, det finns många spännande män där ute
Citera
2026-05-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Helt rätt, det finns många spännande män där ute

Jag är ju inte gay
Citera
2026-05-06, 21:25
Avstängd
Men vad kan du respektera då? Förstår inte vad du är ute efter.

Citat:
Barnförklaring:
Man kan inte attraheras av någon som man inte kan respektera. Inte jag i alla fall.
Citera
2026-05-06, 21:28
Medlem
Citat:
Men vad kan du respektera då? Förstår inte vad du är ute efter.

Ok, sähär. Säg att du dejtar någon. Ni träffas fem tillfällen. Du märker på hur hon pratar att hon gillar dig av skäl du själv tycker är helt hjärndöda.
Om du inte förstår så förstår du inte och då kanske det är en åldersfråga. Vet inte.
Citera
2026-05-06, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ok, sähär. Säg att du dejtar någon. Ni träffas fem tillfällen. Du märker på hur hon pratar att hon gillar dig av skäl du själv tycker är helt hjärndöda.
Om du inte förstår så förstår du inte och då kanske det är en åldersfråga. Vet inte.

Vad är det för skäl?
Citera
2026-05-06, 21:35
Avstängd
Som att du har bra musiksmak och att du går häftigt? Du vill mer bli uppskattad för att du är en djupsint tänkare med kanske lite mystiska inslag - en sorts blandning av Don Juan och Harry Potter?

Citat:
Citera
2026-05-06, 21:42
Medlem
Citat:
Som att du har bra musiksmak och att du går häftigt? Du vill mer bli uppskattad för att du är en djupsint tänkare med kanske lite mystiska inslag - en sorts blandning av Don Juan och Harry Potter?

Nä, jag har inte sådär höga tankar om mig själv.

Det är väl mer det att man har tänkt ganska mycket och efter ett tag ser man mer mönster än situationer.

Amen säg att hon tycker att du är cool för att ni gillar samma tv-serie eller för att du har polisonger.
Eller något lite mer "sofistikerat".
Det blir liksom lite patetiskt på något sätt. Naivt.
Förut var det en massa brudar som blev helt till sig för att någon satte på sig en lustig hatt. Bara en sådan grej liksom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in