2026-05-06, 21:51
Avstängd
Och du är säker på att deras uppskattning av hatten också var anledningen till att de ville vara med någon?

Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Nä, jag har inte sådär höga tankar om mig själv.

Det är väl mer det att man har tänkt ganska mycket och efter ett tag ser man mer mönster än situationer.

Amen säg att hon tycker att du är cool för att ni gillar samma tv-serie eller för att du har polisonger.
Eller något lite mer "sofistikerat".
Det blir liksom lite patetiskt på något sätt. Naivt.
Förut var det en massa brudar som blev helt till sig för att någon satte på sig en lustig hatt. Bara en sådan grej liksom.
Citera
2026-05-06, 21:52
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Som att du har bra musiksmak och att du går häftigt? Du vill mer bli uppskattad för att du är en djupsint tänkare med kanske lite mystiska inslag - en sorts blandning av Don Juan och Harry Potter?

Du kan få ett exempel till. För typ två år sedan var jag tillsammans med en kvinna. Allt eftersom tiden gick och man lyssnade på henne prata började man förstå hur hon tänkte.

Jag kommer ihåg att jag blev riktigt besviken när hon pratade om sin förra pojkvän som verkade vara den mest sorgliga clown jag kunde föreställa mig. Någon simpel tönt från någon håla som körde runt med en lökig BMW med sina grabbkompisar och raggade tjejer. Hon tyckte att han var så häftig.
Det var som filmen "Fucking Åmål" fast vuxna människor.
Sedan gillade hon någon riktigt B gangsterskådis i någon svensk gangsterfilm.
Det här kan gå åt alla håll. Jag kan även känna äckel mot folk som är mer åt det intellektualla hållet med kraftiga citationstecken över "intellektuella".
Citera
2026-05-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Och du är säker på att deras uppskattning av hatten också var anledningen till att de ville vara med någon?

Alltså det där var ju en hel grej för 20 år sedan. Youtube fullkomligen svärmade av videor på folk som satte på sig konstiga kläder och hånglade upp brudar.
Citera
2026-05-06, 22:16
Medlem
Citat:
Du kan få ett exempel till. För typ två år sedan var jag tillsammans med en kvinna. Allt eftersom tiden gick och man lyssnade på henne prata började man förstå hur hon tänkte.

Jag kommer ihåg att jag blev riktigt besviken när hon pratade om sin förra pojkvän som verkade vara den mest sorgliga clown jag kunde föreställa mig. Någon simpel tönt från någon håla som körde runt med en lökig BMW med sina grabbkompisar och raggade tjejer. Hon tyckte att han var så häftig.
Det var som filmen "Fucking Åmål" fast vuxna människor.
Sedan gillade hon någon riktigt B gangsterskådis i någon svensk gangsterfilm.
Det här kan gå åt alla håll. Jag kan även känna äckel mot folk som är mer åt det intellektualla hållet med kraftiga citationstecken över "intellektuella".

Ah, du är en riktig tänkare!
I annat fall brukar det ju främst vara kvinnor som är det och kan komma med massa märkliga anledningar till varför inte liksom, men du gjorde slut pga hon gillade en b skådis och hennes coola ex. körde runt i en lökig BMW.
Jag kan ju hålla med om att BMW är ju ingen höjdare, men det är ju inget själ till att göra slut med ett fruntimmer. Hur var hon förutom allt det där? kunde hon laga mat, var huslig, snäll och så.
Man får bara acceptera att kvinnor har inte riktigt samma intresse som vi män.
I bästa fall kanske som någon bra träningskompis på joggingrundorna, gå på bio och resa tillsammans.
Kanske laga lite mat tillsammans med.
De är mer kompletterande om man säger så, om de nu inte är några soffpotatisar helt utan något vettigt intresse.
Men din faktiskt fråga var väl att om det är helt ok att bara skita i hela relationsgrejen och det är det!
Ditt liv och vad du vill göra med det ligger helt i dina egna händerna.
Citera
2026-05-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ah, du är en riktig tänkare!
I annat fall brukar det ju främst vara kvinnor som är det och kan komma med massa märkliga anledningar till varför inte liksom, men du gjorde slut pga hon gillade en b skådis och hennes coola ex. körde runt i en lökig BMW.
Jag kan ju hålla med om att BMW är ju ingen höjdare, men det är ju inget själ till att göra slut med ett fruntimmer. Hur var hon förutom allt det där? kunde hon laga mat, var huslig, snäll och så.
Man får bara acceptera att kvinnor har inte riktigt samma intresse som vi män.
I bästa fall kanske som någon bra träningskompis på joggingrundorna, gå på bio och resa tillsammans.
Kanske laga lite mat tillsammans med.
De är mer kompletterande om man säger så, om de nu inte är några soffpotatisar helt utan något vettigt intresse.
Men din faktiskt fråga var väl att om det är helt ok att bara skita i hela relationsgrejen och det är det!
Ditt liv och vad du vill göra med det ligger helt i dina egna händerna.

Det var inte ens jag som gjorde slut. Det var hon. Men det var lika bra. Hade nog rivit mitt hår om det där hade pågått längre.
Hon dumpade ju mig för just ett riktigt spån också.

Man tycker man borde få någon form av medhåll här.
Nog måste det finnas någon som tycker det är oattraktivt med lättlurade människor?
Citera
2026-05-07, 06:32
Medlem
SnutteFia03s avatar
Finns det ingen utvecklingspotential alls i de här relationerna du upplevt (rörande det du nämner)? Jag menar om du "hjälper" dem att vidga vyerna lite?

Jag kan förstå din frustration, men ibland så kan mycket vägas upp med att där finns andra, mer positiva sidor. Många är ju även öppna för nya perspektiv i någon mån, även om det kanske bara är i liten skala till en början.
Citera
2026-05-07, 06:52
Medlem
jcockers avatar
När jag tror mig läsa mellan raderna lite så undrar jag om du är deprimerad? Jag tror att ditt fokus är lite kontraproduktivt.

Det finns en del saker som du beskriver som jag vill ifrågasätta, men den viktigaste frågan tror jag nog ändå är att du riktat in dig åt vad som ser ut att vara fel håll.

Du söker något hos andra som du inte verkar hitta. Kanske någon slags medelvägens perfektion?

När du inte hittar det så slår autopiloten på, du missar att ifrågasätta ditt fundament och ifrågasätter istället resultaten av det.

Har du någon aning om varför det kan vara så för dig?
Citera
2026-05-07, 07:22
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt jag klarar mig med ett fylleknull var 4e månad eller så.

När man lär känna dem tappar man typ hakan över hur de värderar saker och fungerar.

Jag är kvinna och känner samma sak.
Jag förstår inte alls hela grejen med att man ska behöva sitta ihop eller bo ihop med någon.
Först kommer förändramiddagar och är inte föräldrarna helt underbara så undrar jag vad fan jag ska hänga med för? Dina päron, inte mina.
Sen ska man behöva ducka umgänge med hans polare. Fyfan, jag har egna, gå du.
Sen ska man hänga EN HEL JÄVLA HELG?
Vi kan käka något å knulla å så hörs vi om en vecka? Tänker jag.

Män förväxlar alltid relationer idag med någon form av fängelse.
Jag blir svinirriterad på frågan ”är du sur?” - jag har fan aldrig varit sur i hela mitt jävla liv och för att jag inte pallar snacka med dig precis just nu så måste jag vara sur!?
Jävla miffoskalle.
Samma sak när frågan ”får jag…?” För i helvete, hur gammal är du och ser jag ut som din fucking morsa? Gör vad fan du vill bara du är trevlig när du engagerar dig i mig.

Det är najs att knulla, men varje vecka verkligen? Really? Dra en runk för jag pallar fan inte.

Också såhär. Vad fan är det med mäns jävla panik i dagens läge om man inte svarar i telefon?
Jag kanske inte fucking pallar prata just nu, är det lugnt om vi inte delar behov som om vi vore en jävla enhet?

Jag kvävs av att dejta.
Citera
2026-05-07, 07:28
Medlem
halaltarzans avatar

Lillstumpan, förutom ditt mustiga språk så tycker i alla fall jag att du låter som en drömtjej.
Citera
2026-05-07, 08:16
Medlem
TS har helt rätt i sin analys.

Kvinnor klarar inte av att tänka och resonera logiskt eller pragmatiskt.

Vi vet nu efter Feminizm att alla tusentals år av skrönor om kvinnor är 100% rätt.

De flesta av oss gav upp på Svenska kvinnor då de är mer Feminazis än alla andra kulturer.

Så det går att hitta en kvinna som är tillräckligt bra att leva med. Men du måste skippa alla Svenska kvinnor för att lyckas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
It takes two to tango. HAr du granskat dig själv?

Har du granskat hur mycket sociala medier har förstört kvinnor som får sina relationsråd från tiktok vilket leder till att de blir permanenta barnlösa singlar som hatar sina liv?
Citera
Medlem
Citat:
Dom som fattar, de fattar. Jag orkar inte förklara.

Du förklarade kristallklart i inlägget och det är 100% korrekt i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in