2025-03-18, 09:25
Moderator
manamanahs avatar
Har gett upp nu när jag kommit in en bit på säsong 3, det har blivit för pretentiöst. Det finns inte en scen som inte urartar i något tråkigt tal om livet, familjen och marken.
Beth är helt outhärdlig. Gör hon annat än stalkar Jamie, klänger på ngn stol och berättar vilket as han är? Förutom när hon svänger på stjärten och vill ligga med sin pappa då.
Jag tror att de tror att de skapat en så himla tuff kvinnlig karaktär men hon är skrattretande. Till och med tråkiga woke-Monika är lättare att stå ut med.
Cowbojsarna är ganska roliga att kolla på men den enda verkligt spännande personen att följa är Jamie. Men han kommer ju aldrig få ge igen eftersom författarna verkar älska sin skapelse Beth så mycket.
Senast redigerad av manamanah 2025-03-18 kl. 09:31.
Citera
2025-05-04, 10:36
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EltonToilet
alltså de mördar folk till höger och vänster i varje avsnitt helt utan konsekvenser ..... frågan är om jag ens ser klart säs 1

Har nu sett 2 säsonger. Tar man bort den snygga cowboyestetiken så blottar sig en ganska tydlig b-serie. Här mördar man folk höger och vänster med i stort sett inga konsekvenser alls och ingen bryr sig om de döda. Avsaknaden av konsekvenser gör att insatsen blir ganska låg och man som tittare bryr sig inte så mycket. Det är rätt uppenbart att manusförfattarna forcerar händelser för att få saker att hända och driva handligen framåt. Man saknar en röd tråd att följa och serien liknar mer Rederiet eller Tre Kronor än något annat.
Beth är förutsägbar och irriterande, med fula vulgariteter. Monica är en totalt intressant karaktär som inte klarar av något annat än än att ge en bekymrad min. De flyttar fram och tillbaka och ältar samma skit. Veligt och tråkigt att följa.
Är nog en modell snarare än en skådespelare som spelar henne.
Karaktärsutvecklingen lämnar mycket att önska.
Citera
2025-06-14, 18:04
Medlem
FuckSwedens avatar
Finns samtliga säsonger på Netflix?
Citera
2025-06-14, 18:27
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Finns samtliga säsonger på Netflix?

Alla utom sista (femte)
Citera
2025-06-14, 20:03
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Alla utom sista (femte)
Ok, tack!
Citera
2025-07-30, 19:46
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Har nu sett 2 säsonger. Tar man bort den snygga cowboyestetiken så blottar sig en ganska tydlig b-serie. Här mördar man folk höger och vänster med i stort sett inga konsekvenser alls och ingen bryr sig om de döda. Avsaknaden av konsekvenser gör att insatsen blir ganska låg och man som tittare bryr sig inte så mycket. Det är rätt uppenbart att manusförfattarna forcerar händelser för att få saker att hända och driva handligen framåt. Man saknar en röd tråd att följa och serien liknar mer Rederiet eller Tre Kronor än något annat.
Beth är förutsägbar och irriterande, med fula vulgariteter. Monica är en totalt intressant karaktär som inte klarar av något annat än än att ge en bekymrad min. De flyttar fram och tillbaka och ältar samma skit. Veligt och tråkigt att följa.
Är nog en modell snarare än en skådespelare som spelar henne.
Karaktärsutvecklingen lämnar mycket att önska.

Har redan släppt och glömt den här skitserien.. Men rödtotten som tappar byxorna i var tredje scen är riktigt jävla het.. Jag har aldrig spänt en äkta själlös ginger... Helt klart på min (cum) bucket list
Citera
2026-03-23, 16:18
Medlem
diseuses avatar
Färsk teaser för Dutton Ranch, ännu en spinoff, denna gång med fokus på Beth och Rip efter händelserna i huvudserien:

https://youtu.be/2-fu2H3ZvD8
Citera
2026-04-13, 18:59
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beace
Stötte på denna serie av en slump. Mycket bättre än jag hade väntat mig.
Ja, den lever än idag. Befriande att se normala könsroller och rejäla fruntimmer som trivs med att vara naturliga kvinnor.
Citera
2026-04-13, 20:06
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ja, den lever än idag. Befriande att se normala könsroller och rejäla fruntimmer som trivs med att vara naturliga kvinnor.

Första två säsongerna är ok sen går det utför.
Citera
2026-05-04, 02:09
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Första två säsongerna är ok sen går det utför.
Serien växer allteftersom man plöjer igenom säsongerna. Man bör ha lite insikt från diverse maktkamper i arbetslivet och i den offentliga sektorn för att förstå turerna i säsong 4 och 5.

Kevin Costner växer också med uppgiften och blir en sorts Gudfader i Montana. Beth är ju hur skön som helst när hon dominerar sin omgivning. Det är maktkamp på Falcon Crest on steroider.
Citera
2026-05-04, 02:48
Medlem
Varför började egentligen Kevin Costner bråka med producenterna eller vem det var, eller om det var tvärtom, och vad handlar det om? Varför vill han inte vara med längre, för lite betalt?
Citera
2026-05-06, 20:31
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Färsk teaser för Dutton Ranch, ännu en spinoff, denna gång med fokus på Beth och Rip efter händelserna i huvudserien:

https://youtu.be/2-fu2H3ZvD8
Ingen kritik av dig men, nu får dom fanimej ge sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in